To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Termostat?

Anonymous - 03-05-2008, 18:36
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Termostat?
Witam . Szukam porady odnosnie słabego ogrzewania w Carisma 1,8GDI. Od jakiegos czasu zauwazyłem ze z kratek dmucha chłodne powietrze ,(dodam ze mam klimtronika)dopiero jak nastawie 30 stopni to co¶ zaczyna cieplejszego leciec. Podejrzewam ze to termostat ale pewien nie jestem i nie wiem nawet jak to sprwdzic? Niechciałbym zeby mnie jakis mechnik lub ostatecznie sewis wydoił.Pozdrawiam
major - 03-05-2008, 20:02

A co ze wskażnikiem temperaturu na desce rozdzielczej? Wskazówka powinna być na połowie. Jak jest u Ciebie?
mlun - 03-05-2008, 22:28

A może odiweczny problem klimatronika podgrzewaj±ce radio?
Anonymous - 04-05-2008, 12:03

Wskaznik temperatury jest w połowie skali.
saphire - 04-05-2008, 17:23

No to pewnie masz to samo co inni z klim± automatyczn± - trzeba przenie¶ć jej czujnik temperatury z panelu nad radiem gdzie¶ w inne miejsce gnie nie będzie sztucznie podgrzewany przez radio. Był o tym osobny w±tek na forum a nawet fotki rozebranego panelu z dolutowanym/dosztukowany dłuższym kablem i sensorem na końcu.
Brikston - 04-05-2008, 19:56

Panowie, to nie jest problem czujnika temperatury wewn nad radiem: ktos juz o tym pisal ze jezdzil bez radia i nic nie pomoglo, poza tym sam tez to sprawdzilem. A po drugie problem opisany przez autora tego watku ma miejsce rowniez przy wylaczonej klimatyzacji (tym samym czyjnik temp wewn nie jest uzywany). Przyklad: mamy nastawione na wyswietlaczu np. 18 st (klima wylaczona) i leci nam zimne powietrze, tak jak powinno. Ale nagle chcemy zrobic w aucie troche cieplej i jedziemy w gore temp. No i tutaj ten problem sie pojawia: cieple powietrze zaczyna leciec dopiero przy okolo 30 st na wyswietlaczu, wiec cos jest nie tak. czasem tez jest na odwrot, czyli mamy 18 st na wyswietlaczu i leci nam cieple powietrze... oczywiscie po przejechaniu na min skali czyli 17st leci juz zimne, ale wszscy widzicie ze cos jest tu nie tak. Czyli to nie problem czyjnika wewn temp. Cos takiego dzieje sie u mnie. Mechanik klubowy z malopolskiego, ktory tez ma carisme z klima automatyczna ma ten sam problem. Pracowal w serwisie mitsu 10 lat i powiedzial ze to powrzechny problem z tymi klimami i nie znalezli na to sposobu :( Niemniej jednak jesli ktos zna sposob na poprawienie fabryki to z checia sie doweiemy:) bo to normalnie wkurza... jesli ktos sprawdzi ten termostat to niech tu nam od razu pisze! :)

Pozdr

Moomin - 04-05-2008, 20:13

Też to u siebie zauważyłem. Trzeba stopniowo podkręcać temperaturę bo zaczyna lecieć chłodne powietrze. Klima nie działa więc to rzeczywi¶cie chyba nie ten czujnik. Da się z tym żyć tylko trzeba podwyższać temp. co jaki¶ czas.
mlun - 04-05-2008, 20:39

No ja my¶lałem że za zwykły nawiew ten czujnik tez odpowiada odpowiednio dozuj±c dawki ciepłego i zimnego powietrza.
saphire - 04-05-2008, 20:53

Może zapowietrzony jest wymiennik?
Brikston - 04-05-2008, 21:00

saphire napisał/a:
Może zapowietrzony jest wymiennik?


Czyli? Jak to sprawdzic? Jak ewentualnie usunac? :?

Pozdr

Anonymous - 05-05-2008, 04:29

Myslałem ze ten czujnik rozwiaze sprawe ,ale wczoraj wieczorem jechałem do pracy i miałem wyłaczone radio ,temperatura standardowo ustawiona na 25 st. i powiało chłodem. A własnie wrociłem z pracy jechałem z wyłaczonym radiem i grzeje jak trzeba ,naprawde niemam koncepcji. B±ć co b±ć warzne ze nie jestem sam z tym problemem , ale normalnie boli mnie ze cos jest nie tak.
Brikston - 08-05-2008, 23:36

Panowie, zauwazylem ze mam cos nie gtak z klima i okazalo sie ze sprezarka w mojej klimie jest nieszczelna (UV dodane do czynnika chlodzacego). Zdecydowalem sie na kupienie nowej (uzywanej) sprezarki zamiast uszczelniania starej. No i tutaj moje pytanie: czy lepiej jest kupic nowy zamiennik czy uzywany oryginal z anglika? Jelsi ktos ma jakies doswiadczenia to chetnie poczytam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group