To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Projekt X

Anonymous - 06-05-2008, 21:43
Temat postu: [CA4A 1.6] Projekt X
Witam szanownych forumowiczów.

Po długich przemyśleniach postanowiłem założyć temat
z którym wiąże dość spore nadzieje.
Zastanawiałem sie na jakim forum go założyć - polskim czy zagranicznym, konkurencyjnym czy naszym... :wink:
Najpierw jednak chciałbym podzielic sie z wami moim pomysłem, wysłuchać za i przeciw, a potem podjąć z wami decyzje czy macie ochote sie w to angażować czy temat można zamknąć.

Z racji kawalerskiego trybu życia jakie prowadze, oraz z powodu dysponowania
nadmiarem gotówki :wink: chciałem zaprosić Was do stworzenia/zbudowania samochodu,
który po części będzie należał do każdego z nas ( prosze sie jednak nie łudzic - potencjalnie zbudowany pojazd bedzie zarejestrowany na mnie jako sponsora tej imprezy :mrgreen: :wink: )

Nie wnikając jednak (na razie) bardziej w szczegóły chciałem przejść do meritum i naszkicować wam częściowo wizje projektu.

Projekt zakłada zakup pojazdu, a następnie zbudowanie na jego bazie nietuzinkowego
auta wyróżniającego sie w tłumie pod względem optycznym, ale przede wszystkim mechanicznym.

Chciałbym abyśmy razem bardziej sprecyzowali jakie auto chcemy zbudować, jakich
części użyć do jego budowy i zadecydować w pierwszej kolejności o jego przeznaczeniu - czy ma to być drag car, zwyczajne użytkowe auto o ponadprzeciętnych możliwościach czy
coś zupełnie zupełnie innego.

Decyzje o zakupie danej części, modyfikacjach i kierunku rozwoju podejmowaliby wspólnie
poważnie podchodzący do marki Mitsubishi i zaangażowani forumowicze :wink:
Auto mogłoby stać sie w przyszłości jeżdżącą wizytówką naszego forum, ale również
mogłoby szerzyć strach i grozę wśród uzytkowników innych marek, podnosząc tym samym
rangę producenta znaku trzech diamentów. :biggrin:

Zanim jednak do czegokolwiek dojdzie proszę o wypowiedzenie sie w tej sprawie (tylko sensowne żeby nie zaśmiecać forum) szerokiej braci :P

Aby nie pozostać gołosłownym po podjęciu przeze mnie decyzji, zostaliśmy wczoraj szczęśliwymi posiadaczami tego oto bolidu:

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C5079398

Ostateczna cena okazała sie bardziej niż zadowalająca do stanu
pojazdu i wyniosła równe 2500 :!:

PiotrekSL4 - 06-05-2008, 22:01

Hmm. To autko było już opisywane tu na forum. Wiec to ono będzie produktem wyjściowym do Twojego projektu??? W sumie nietuzinkowy bo 4x4. z 1.6 nie dużo da sie wycisnąć wiec pewnie jakiś swap. Ale na co?? Odpowiedz na moje pytania a dalej można myśleć co z nim zrobić. Ja sie jednak nie piszę mogę tylko z ciekawością podglądać temat. Pozdrawiam
Anonymous - 06-05-2008, 22:09

Może żle mnie zrozumiałeś.
Ja nie oczekuje od nikogo fizycznego zaangazowania w projekt.
Po prostu prowadzimy merytoryczną dyskusje, podejmujemy decyzje jakie części należy kupić a ja bule. Chyba lepiej być nie może....
Kazdy moze zrealizować swoje wizje. :P

Samochód budujemy nie odchodząc od monitora :idea: Nawet ja tego samochodu nie widzialem jeszcze na żywo. Kupiłem go dzwoniąc do gościa i wysyłajac po niego znajomego. Obecnie mieszkam i pracuje za granicą i będe go budowal razem z Wami w zaciszu swojego pokoju.
Wybieramy wspólnie jaka drogą idziemy z tym wozem, kupujemy części (np silnik w USA)
przypływa do Polski, ja dzwonie do firmy i firma robi swapa :biggrin:
W miedzy czasie jak silnik plynie piaskuje sie cala karoseria itp.

PiotrekSL4 - 06-05-2008, 22:19

Hmm. To faktycznie nie zrozumiałem. A myślałem że tak mają tylko w erze...
Ale do rzeczy. I tak trzymam sie mojej pierwszej wersji, że będe podpatrywał z boku. Nie mam za dużo pojęcia po prostu, więc zostawie pole do popisu ludziom, ( a jest tu takich wielu), którzy na prawdę znają się na rzeczy.

Anonymous - 06-05-2008, 22:30

Konkretna odpowiedź :wink: ale czy naprzykład nie chciałbys zobaczyć w tym samochodzie jakiejś części która w Twoim Lancerze byłaby mile widziana?
W etapie końcowym budowy (powiedzmy za kilkanaście miesiecy) przyjdzie pora na wybór zderzaka i moze to Ty go wybierzesz znajdując coś ciekawego w sieci co spodoba sie pozostałym forumowiczom? :D

PiotrekSL4 - 06-05-2008, 22:38

nickt napisał/a:
W etapie końcowym budowy (powiedzmy za kilkanaście miesiecy) przyjdzie pora na wybór zderzaka i moze to Ty go wybierzesz znajdując coś ciekawego w sieci co spodoba sie pozostałym forumowiczom? :D


I tu mnie masz :-) . Racja. Więc jak dla mnie na pierwszym miejscu stoi niski zawias. Do tego mocne alu z nie za szerokimi kapciami i wydech, który bedzie bardziej pomagał niż przeszkadzał. Reszta -myśląc z zewnątrz- na razie wystarczy. Ma zapierdzie... a dopiero później wyglądać.

Anonymous - 06-05-2008, 22:44

No właśnie, trzeba zacząć od podstaw.
Żeby cokolwiek ruszyć trzeba najpierw ustalić co to ma wogóle być za auto. Jaki silnik? jaka moc? ze swojej strony wiem że napęd w tym modelu 4x4 spokojnie przenosi moce rzędu 200 kM, wiec jest pole do popisu :P

londolut - 07-05-2008, 10:07

To może teraz ja :wink:
Mnie się bardzo podoba pomysł budowania wozu ale...

CA0 to ciężki temat do jakichkolwiek modyfikacji mechanicznych. Są kity turbo ale montaż to koszt ok. 8k PLN a i tak nie daje to dużego efektu (przyrost około 50-60KM) więc gra niewarta świeczki. Pozostaje tylko swap. Wiem, ze jest to do zrobienia bo już jedno takie auto, a raczej monstrum poruszało się po Polsce. Był to Colt z silnikiem od Eclipsa - 4g63T. Miał 300KM czy coś w tych granicach + napęd na przód. Do tego silnika w stanach jest tyle gratów, że głowa mała. Kute elementy silnika, zawieszenia, modyfikacje turbo etc. Fakt, ze kupiłeś AWD raczej pomoże w projekcie bo nie będzie tak sporych strat mocy, jak by to miało miejsce w przypadku przednio napędowego auta. Jak by nie było jest to lekka buda i koła na 3cim biegu mogą buksować. Dochodzi do tego modyfikacja nadwozia. Po przyziemieniu budy na sportowym zawiasie może się pojawić taki problem, że felgi 6,5" szer. mogą się nie zmieścić (niektórym przycierają na normalnym zawieszeniu).
Teraz trochę z mojej wizji :mrgreen:
- mocny silnik
- niski zawias
PiotrekSL4 napisał/a:
mocne alu z nie za szerokimi kapciami
- kapeć około 215 i poszerzone nadwozie (taką szer. proponuje, powód podany wyżej)
- pozbycie się zbędnych kliogramów (np. szyby z plexi, 1 fotel)
PiotrekSL4 napisał/a:
wydech, który bedzie bardziej pomagał niż przeszkadzał.
możesz się nie martwić - przy silniku turbo musi być powyżej 2" ;)

Ode mnie tyle, mam nadzieję, ze choć trochę będzie na moje jeśli w ogóle będzie :biggrin:


Edit: edytuj profil bo masz wpisane 'kobieta' a piszesz jak facet, zdecyduj się 8)

Anonymous - 07-05-2008, 10:24

Wszystko pieknie ladnie a skonczy sie jak zwykle na gadaniu :badgrin:
londolut - 07-05-2008, 10:33

mugen napisał/a:
Wszystko pieknie ladnie a skonczy sie jak zwykle na gadaniu :badgrin:
Nie bądź takim pesymistą :P Moze akurat ten projekt wypali w końcu
nickt napisał/a:
Z racji kawalerskiego trybu życia jakie prowadze, oraz z powodu dysponowania nadmiarem gotówki :wink:


Ma potencjał :D

Anonymous - 07-05-2008, 11:08

Buahahah...ma chlopak potencjal :D

Projekt jak najbardziej powazny, ale trzeba dyskutowac zeby moc podjac decyzje.
Do czego to autop ma byc?
Bo jak piszecie szyby pleksi niska waga to znaczy ze kierunek na 1/4 mili czy jak? :wink:
a moze zwykly pojazd drogowy o ponadprzecietnych mozliwosciach?

wiem ze w stanach jest kupa taili. nie ma problemu, ale silnik 2.0 to mimo wszystko zbyt duzo chyba?
Moze obrac kierunek na 1.8 GTI i tu bez zbytnich przerobek skupic uwage.
Problem w tym ze w USA taki silnik to zadosc. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic.
Tez widze tam kute tloki i moze jakies turbo ewentualnie N/A i okolo 200kM

Anonymous - 07-05-2008, 11:19

nickt
Zacznij od budy, wywal wszystko obspawaj i zakonserwuj.

misiekwwl - 07-05-2008, 11:25

ALE TO ZALEŻY ILE ON CHCE NA TO KASY WYWALIC :evil:
Anonymous - 07-05-2008, 11:25

Dobrze to sie bedzie robic, a my musimy przedyskutowac co gdzie kupic i gdzie wsadzic.
Jakies linki ceny propozycje. KONKRETY :mrgreen: '

Czesci poplyna z usa wiele tygodni jest czas na bude. Pytanie jakie czesci czy napewno z usa? czy cos mozna znalesc z 1.8 np.?`A moze idziemy w 2.0?

mkm - 07-05-2008, 11:31

A moze zalozysz temat w "Naszych Miskach" wrzucisz foty tego co kupiliscie z jaka mysla i przeznaczeniu.
Czy robiles juz kiedys taki projekt czy bedzie to debiut?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group