Tuning - Jak podnieść moc w cari?
Anonymous - 07-05-2008, 23:26 Temat postu: Jak podnieść moc w cari? Tak się zastanawiam jak jak dodać parę koni do mojej cari 1.8 GDI??? Nie chciał bym za bardzo ingerować w silnik ale może jakiś czip czy coś innego?
Anonymous - 07-05-2008, 23:38
zaden chip, tylko turbo
Matejko - 08-05-2008, 00:10
wyrzuc wszystko oprocz fotela kierowcy i kierownicy
Morfi - 08-05-2008, 00:11
Instalacja podtlenku
Anonymous - 08-05-2008, 10:15
1. chip - koszt jakieś 2000pln (tańszy około 1500pln) -przyrost mocy 5-7%, nieopłacalne,
2. turbo - koszt jakieś 12000pln - skok mocy na jakieś 180-190KM + kilka poprawek, strojeń i napraw na początku użytkowania - duża kasa, dużo mocy,
3. wymiana wałków, wtryskiwaczy, układu wydechowego itp. - sumarycznie droższe od chipa, a przyrost mocy podobny, jakieś 5-10% - jak dla mnie niewydajne zużycie kasy.
4. nitro - od 2000pln do 7000pln - kosztowna i nadwyrężająca silnik (trzeba uważać) zabawa, powinno się do niego zestroić silnik co generuje kolejne niemałe koszty - fajne ale drogie.
Przy silniku wolnossącym stosunek koszty/przyrost mocy, jest mocno niekorzystny. Inaczej ma się sprawa przy uturbionym silniku - wystarczy chip i moc wzrasta o 15-25% za jakieś 2000-2500pln.
I zapomnij o czarodziejskich sztuczkach typu magiczne rezystory, e-turbo i inne badziewne cuda-wianki - debilna fikcja i wysysanie z ludzi pieniędzy, OSZUSTWO.
stanik - 08-05-2008, 10:21
najtaniej (i relatywnie najlepszy efekt) będzie chyba kupić auto z mocniejszym silnikiem.
Pozdrawiam
Anonymous - 08-05-2008, 21:47
stanik napisał/a: | najtaniej (i relatywnie najlepszy efekt) będzie chyba kupić auto z mocniejszym silnikiem.
Pozdrawiam |
otóż to.
saphire - 09-05-2008, 07:46
Tym bardziej że turbo w GDI to nie jest dobry pomysł bo przecież ECU musi mieć zmienione mapy paliwowe, "znać" turbawkę, silnik musi być odprężony a tak się składa że w GDI jest właśnie większy spręż niz w zwykłych silnikach nie mówiąc już o tych odprężanych.
Chcesz więcej mocy to zmień auto albo skołuj sobie ECU z GDI z Japonii bo ponoć takie 1.8GDi tam mają ponad 140 koni ale jeżdżą wyłącznie na paliwie bezsiarkowym.
Morfi - 09-05-2008, 08:55
saphire, tam było tylko ECU zmienione ??
Anonymous - 09-05-2008, 10:24
saphire napisał/a: | Tym bardziej że turbo w GDI to nie jest dobry pomysł bo przecież ECU musi mieć zmienione mapy paliwowe, "znać" turbawkę, ... |
Każde uturbienie wiąże się z koniecznością dostrojenia ECU, nie ma innej możliwości, silnik całkiem inaczej pracuje i musi zostać dostosowany do turbiny. Wywalając jakieś 12k na turbo ma się w tym kilka strojeń (w porządnej firmie przynajmniej). Założenie i dostrojenie silnika to jedno, później jak zacznie się już jeździć trzeba zawsze jeszcze coś przestrajać, zmieniać, naprawiać bo teoria teorią, a w praktyce zawsze coś wyjdzie.
Anonymous - 09-05-2008, 10:24
abc /coś kićnęło i jeden post wysłało mi 4 razy, niech ktoś je usunie/
Anonymous - 09-05-2008, 10:24
abc
Anonymous - 09-05-2008, 10:24
abc
Anonymous - 09-05-2008, 17:53
dzięki za pomoc -wnioski są jedne - nie ma sensu grzebać w cari.
Morfi - 09-05-2008, 23:59
Ja pierwsze co zrobiłem to zobaczyłem filtr powietrza czy da sie stożek i niestety ciezka sprawa.
Jedyne co to można kupic wkładke K&N za 250 zł moze da 1KM
|
|
|