To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Skrzynia biegow automat/ szarpanie/ brak biegow/

Anonymous - 08-05-2008, 09:01
Temat postu: Skrzynia biegow automat/ szarpanie/ brak biegow/
Witam. :)
szczesliwie po wymianie silnika w koncu :) wszystko gra ale ;/ wlasnie zawsze jest jakies ale.

skrzynia chodzi jakby tylko na 2 biegach. 2 i 3 a przy tym strasznie szarpie zmieniajac pomiedzy nimi. szarpie nawet na postoju jak sie wlacza drive albo wsteczny.
dodatkowo nie swieca sie na tablicy licznika zielone obwodki oznaczajace bieg ktory aktualnie jest wlaczony czyli P, R, N, D, 2, L. zielona obwodka swieci sie tylko na N znaczy jak dzwignia jest na luzie. Dodatkowo sprawdzilem poziom oleju w skrzyni i jest o wiele za duzo. jakies 3 do 4 cm powyzej poziomu na bagnecie. Mechanik powiedzial ze musial dolac ;/

Orientuje sie ktos jaka moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy ?

lukasz12 - 08-05-2008, 09:44

Czy jesteś pewien że to nie tryb awaryjny?
Anonymous - 08-05-2008, 10:00

tryb awaryjny ma tylko jeden bieg prawda ? trojke o ile sie nie myle. a Tu wyraznie sa dwa biegi.
i na pewno jest to 2 i 3
moze byc tak ze cos nie zostalo podlaczone do skrzyni jesli chodzi o elektryke ?

lukasz12 - 08-05-2008, 10:22

Interesująca ale niezbyt "fajna" sytuacja. Moim zdaniem oleju jest zdecydowanie za duzo. Druga sprawa to po spuszczeniu oleju sprawdzić połączenia jeśli objawy nie ustąpią bo nic innego nie pozostaje.
stani78 - 08-05-2008, 15:07
Temat postu: Skrzynia biegów automat
Witam. Czy poziom oleju w skrzyni sprawdzałesi przy pracującym silniku. Sprawdzi podłączenia wszystkich kostek przy skrzyni może jakas nie ma dobrego styku.Pozdrawiam
Anonymous - 08-05-2008, 20:07

lukasz - kosma może mieć to samo co było u mnie - brak podłączenia czujników obrotów silnika (takie same objawy były u mnie po zmianie motorki - jazda na 2 biegach, delikatne szarpanie, do tego oczywiście brak overdrive i kick-down).
Myślę, że trzeba najpierw sczytać metodą lukasza kody błędów. U mnie przyniosło to efekt - po prostu znalazły się kabelki i po podłączeniu skrzynia hulała jak wcześniej.
Dodam jeszcze, że instrukcje na bieżąco dostawałem od lukasza :supz: :supz: :supz:

Anonymous - 09-05-2008, 08:21

No i sprawa sie wyjasnila. nie wiem ktory z czynnikow odegral decydujaca role ale:
okazalo sie ze jeden wezyk jest nie podlaczony bo mechanik nie wiedzial gdzie i dziure zaslepil sruba a wezyka nie podlaczyl :) (Autoryzowany serwis mitsubishi! Katowice)
chodzi o odmę od pokrywy zaworow do rury doprowadzajacej powietrze.
Kostka wieloopinowa na skrzyni biegow byla luzna a styki nieciekawe. po oczyszczeniu i wlozeniu na miejsce skrzynia chodzila normalnie. znaczy na wszytskich biegach ale dalej szarpala strasznie.
Upuscilem z niej prawie 2,5 litra oleju tak zeby byl normalny poziom i szarpanie ustalo. skrzynia chodzi lagodnie jak baranek.
Nie byla podlaczona jeszcze jedna wtyczka przy kolektorze ssacym od strony paska rozrzadu. Po podlaczeniu wszytsko smiga az milo :)

Dzieki za wszytskie odpowiedzi.

Jaca - 24-10-2009, 12:07

Serwis Mitsubishi w Katowicach - totalna porażka !!! W 1996roku po odebraniu samochodu z serwisu automat padł - wymieniali olej i za mało nalali :/ Oczywiści nikt się do winy nie przyznał.
Anonymous - 24-10-2009, 20:36

Jaca, czytaj dokładnie z kiedy są te posty!!!!
Anonymous - 26-10-2009, 12:59

to ja sie podepne do tematu, otóż dzisiaj po raz drugi w przeciągu roku stało się coś dziwnego, mianowicie podczas jazdy nagle szarpnęło i sigma miała tylko 2 biegi ( 1 i 2) i tak przez jakies 15 minut, po ktoryms zatrzymaniu wszystko wrocilo do normy, taką samą sytuacje miałem rok temu jadąc do Warszawy, kilka razy samochód sam zredukował do 2 biegu i kolejne biegi nie działały, później już wszystko było ok, no i dzisiaj znowu to samo.
Cóż to może być...

lukasz12 - 26-10-2009, 13:24

To był na pewno tylko 1 i 2 bieg? A może 2 i 3? Jeśli były na pewno 2 biegi to albo był to tryb awaryjny albo problem z elektrozaworem - być może słabe połączenie. Jeśli jeszcze nie miałeś okazji skasować błędów (poprzez odłączenie akumulatora) to odczytaj diodą i wtedy będzie łatwiej zdiagnozować.
Anonymous - 26-10-2009, 16:23

na pewno byly to biegi 1 i 2, bo raczej na 3 biegu przy 90km/h nie mialbym 5 tys obrotow okolo:)
błędami postaram się jutro zając,
a co do kasowania, to niedawno autko stało bez aku kilka dni i czekalo na nowy

lukasz12 - 26-10-2009, 16:29

No to wygląda na to że prawdopodobnie był problem z elektrozaworem skoro usterka się pojawiła i zniknęła sama z siebie. Z tego co widze na serwisówce to zawór B mógł mieć zwarcie (co jest dość dziwne) bo on zasadniczo jest cały czas włączony poza własnie sytuacja kiedy w użyciu jest 3 i 4 bieg. Na razie jeździj a jak objawy się pojawią znowu to wtedy trzeba błędy zaczytać bo w momencie odłączenia akumulatora wszystko uleciało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group