[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] [E32A 1.8]Problem z szyberdachem i dym z wydechu.
Anonymous - 08-05-2008, 18:00 Temat postu: [E32A 1.8] [E32A 1.8]Problem z szyberdachem i dym z wydechu. Jestem szczęśliwym posiadaczem Galanta już od miesiąca. Rocznik 90', sprowadzony po roku jazdy z Niemiec, w Polsce jeden właściciel, przebieg 218000km. Ogólnie jest trochę zaniedbany, kilka stuknięć, lekko obity, w środku np. kable od radia na wierzchu bo było włamanie, uszkodzone zatrzaski przy schowku itd. Ale zdążyłem się już zakochać:)
Pierwsze co zostało zmienione to rozrząd, prawy przegub i sworznie wahaczy.
A przechodząc do konkretów. Jedną z niedziałających rzeczy jest szyberdach. Elektryczny, w momencie gdy próbuje się go otworzyć słychać szybkie stukanie. Koleś w komisie powiedział, że to kwestia ustawienia zębatki. I pytanie: czy warto samemu się zabierać za rozkręcenie mechanizmu? Czy da się to poprawić samemu. Czy trzeba ściągać tapicerkę, żeby się do tego dostać? (Już próbowałem coś zobaczyć i nie byłem pewien czy da się całkowicie wykręcić mechanizm).
A druga sprawa. Dosyć mocno dymi z rury wydechowej. Dym jest jasny, trochę pachnie benzyną. Czym to może być spowodowane? Wydech do wymiany czy jakaś regulacja w silniku?
Edyta mi podpowiada, że powinienem spytać przy okazji o śruby do mocowania lusterka wstecznego. Próbowałem je odkręcić, ale są już wyrobione i obawiam się, że jeżeli już je odkręcę to nie wkręcę jeszcze raz. Każda inna śruba o tych samych wymiarach powinna pasować? Resztą bym się nie przejmował, ale to jest jednak ważny element i głupio by było gdyby nagle mi odpadło lusterko;)
Maretzky85 - 08-05-2008, 23:15
voy_Tec napisał/a: | Dosyć mocno dymi z rury wydechowej. Dym jest jasny, trochę pachnie benzyną. Czym to może być spowodowane? Wydech do wymiany czy jakaś regulacja w silniku? |
A nie ubywa Ci płynu chłodzącego ?
Jeśli tak to pewnie uszczelka pod głowicą do wymiany. Przerabiałem to u siebie kilkukrotnie
Anonymous - 08-05-2008, 23:48
Nie sprawdzałem, rzucę okiem. Być może o to chodzi, ale chyba przy zmianie rozrządu koleś zmieniał i uszczelkę bo wcześniej coś troszkę pluł olejem...
A wie ktoś może czemu moje auto ma w dowodzie rejestracyjnym napisane że to jest model E10?
Maretzky85 - 09-05-2008, 08:14
To może Coś skopsał, poobserwuj na razie poziomy płynów.
tomusn - 09-05-2008, 08:39
voy_Tec napisał/a: | A przechodząc do konkretów. Jedną z niedziałających rzeczy jest szyberdach. Elektryczny, w momencie gdy próbuje się go otworzyć słychać szybkie stukanie. Koleś w komisie powiedział, że to kwestia ustawienia zębatki. I pytanie: czy warto samemu się zabierać za rozkręcenie mechanizmu? Czy da się to poprawić samemu. Czy trzeba ściągać tapicerkę, żeby się do tego dostać? (Już próbowałem coś zobaczyć i nie byłem pewien czy da się całkowicie wykręcić mechanizm). | zrób fotkę, może mam taki sam w Spacerunnerze (były takie też w Coltach C5x)
Ja mam taki z trzema przyciskami do lampki głównej , dwie małe lampki boczne i po dwa przyciski do szyberdachu po lewej i prawej stronie - w sumie cztery.
Musiałbyś zdjąc klosz, potem odkręcić panel i lusterko najlepiej też. i wtedy podłączyć przewody silnika do sterowania, testować i obserwować.
Szyberdach jest sterowany za pomocą dwóch bieżni z dwoma wyłącznikami, jeżeli bieżnie są źle skorelowane z położeniem szyberdachu (np zamknięty szyberdach i bieżnia w pozucji otwarty) to może tak być jak masz ty - wyłącznik trafił na wycięty kawałek bieżni i rozłączył zasilanie silniczka. jest też tak, że kluczem imbusowym luzuję silnik od mechanizmu i wkrętakiem poruszam sam mechanizm.
musisz pokombinować - ustawić ręcznie szyberdach i ustawienie biezni na zdjętym silniku - bo rozpięcie sprzęgła (tym kluczem imbusowum) nie powoduje rozpięcia bieżni sterujących
ja miałem tak, że wyłącznik wyłączał mi szyber w połowie dachu i dalej musiałem odsuwać przyciskiem do podnoszenia, dodatkowo szyba nie ustawiała się automatycznie w pozycji "zamknięty" - kombinowałem aż się udało
wiem, że może to dość pokrętne, ale nie umiem inaczej wytłumaczyć - to trzeba zobaczyć
Anonymous - 29-05-2008, 01:02
Wreszcie jestem po maturach i miałem chwilę żeby zrobić zdjęcia.
http://img.org.pl/obrazek/cc01Aqwo0k9.jpg
http://img.org.pl/obrazek/cc01BecU0Cl.jpg
http://img.org.pl/obrazek/cc01BX4M0xG.jpg
Pytanie o pierwszy obrazek, po zdjęciu osłony lampki bez odkręcania niczego jest dostęp do jednej śruby od mechanizmu szyberdachu. Do czego ona służy? Jak można ręcznie zamknąć/otworzyć tutaj szyberdach?
"i wtedy podłączyć przewody silnika do sterowania" -> można coś jaśniej? niestety jak na razie jestem zielony w temacie mojego autka.
"Szyberdach jest sterowany za pomocą dwóch bieżni z dwoma wyłącznikami, " -> jeżeli dobrze rozumiem mowa o dwóch przełącznikach przy panelu tam gdzie jest lampka? ja mam jakby dwa takie same przełączniki do otwierania/zamykania, ale kabelki są podpięte tylko do jednego.
"(np zamknięty szyberdach i bieżnia w pozucji otwarty)" -> jak mogę poznać w jakiej pozycji jest bieżnia?
I jeszcze jedno pytanie. Czy zabierając się za ustawianie tego muszę zdjąć tapicerkę z dachu? Bo wymaga to trochę zachodu i boję się że mi się tego nie uda poskładać potem w całość.
I co do kosmetyki i właśnie składania tapicerki. Na ostatnim zdjęciu jest widoczne coś w rodzaju uszczelki dookoła zasuwki od szyberdachu. Czy ta "uszczelka" ma być założona tylko na tapicerkę czy też ma obejmować i tapicerkę i tą metalową listwę?
tomusn - 29-05-2008, 11:12
odkręcasz cały silniczek od budy, kabli dochodzących od sterowania możesz nie rozłącząć, pamietaj że bez masy nie będzie to działać
jak spojrzysz na silnik od góry (z drugiej strony) to zobaczysz dwa czarne wyłaczniki i dwa białe koła - bieżnie. przerwa w bieżni powoduje wysunięcie czerwonego guziczka wyłącznika i wyłączenie silnika. należy pobawić się układając szyberdach w ustalonej pozycji i dobrać do tego ustawienie bieżni silniczka (na odłączonym od dachu silniku)
ustawianie szyberdachu robimy ręcznie rozpinając śrubą rozłączającą i kręcąc imbusem - chociaz dokładnie nie pamietam, bo u mnie chyba imbus rozłącza. trzeba kombinować, rozłączyć i kręcić. potem odkręcić cały silnik i przyciskami ustawiać bieżnie w odpowiednim położeniu - tu tylko metoda prób i błędów - czyli podłączamy i sprawdzamy jak działa (dobrze przykręcić choć na jedną śrubę)
[ Dodano: 29-05-2008, 13:50 ]
voy_Tec napisał/a: | "i wtedy podłączyć przewody silnika do sterowania" | kabelki od panelu sterowania (od tych przycisków z lampką) voy_Tec napisał/a: | "Szyberdach jest sterowany za pomocą dwóch bieżni z dwoma wyłącznikami, " | rozbierzesz - zobaczysz voy_Tec napisał/a: | Czy zabierając się za ustawianie tego muszę zdjąć tapicerkę z dachu? | nie, tylko by odkręcić trzecią srubę trzeba mieć małe i sprawne rączki
[ Dodano: 29-05-2008, 13:54 ]
voy_Tec napisał/a: | Pytanie o pierwszy obrazek, po zdjęciu osłony lampki bez odkręcania niczego jest dostęp do jednej śruby od mechanizmu szyberdachu. Do czego ona służy? | u mnie śruba która widać przez otwór jest to imbus i wg mnie służy do rozłączania silnika od koła z zębatką poruszającego szyberdachem (właściwie taką spiralą przesuwającą dach) - u mnie ta śruba nie porusza szyberdachem
Anonymous - 10-06-2008, 15:29
Rozkręciłem ale nic mi to nie dało. Albo nie wiem co poprawić i coś robiłem źle, albo to coś innego jest popsute. Silniczek odpięty chodził bez problemów. Zębatka poruszająca szyberdachem też się pięknie kręciła w obydwie strony. Zauważyłem tam takie jakby dwie spiralki, które wydawały się być czymś zarośnięte:| I to stukanie też dochodzi z tego samego miejsca. Jakby zębatka uderzała o te spirale.
Więc teraz mam takie pytanie. Czy ktoś wie gdzie w Katowicach albo w Warszawie jest jakiś zakład gdzie mogliby mi to naprawić? Wakacje się zbliżają, a z chłodzeniem w moim galancie jest średnio. Nagrzewa super, ale średnio wieje zimnym powietrzem.
No i tak przy okazji jak zdjąłem tapicerkę z dachu to zobaczyłem, że był spawany na środkowym słupku z prawej strony... :/
tomusn - 10-06-2008, 17:56
voy_Tec napisał/a: | Zauważyłem tam takie jakby dwie spiralki, które wydawały się być czymś zarośnięte:| I to stukanie też dochodzi z tego samego miejsca. Jakby zębatka uderzała o te spirale. | zębatka powinna wchodzić między te spirale i nimi poruszać - coś na zasadzie przekładni ślimakowej , zarośnięte są może dlatego że są nasmarowane i się kurz/inny syf osadził
sprzedalim Runnera - nie mogę zrobić zdjęć...
|
|
|