To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Kable wysokiego napięcia - Carisma

Anonymous - 18-04-2006, 12:29
Temat postu: Kable wysokiego napięcia - Carisma
Mam pewne kłopoty z szarpaniem, wolnymi obrotami i spalaniem. Nie zagazowałem Miśki. Przepustnica czysta. Silnik krokowy to następny etap poszukiwań przyczyn. Jestem świerzym właścicielem więc wymieniam świeczki , kable , filtry.
Zatem moje pytanie- jak w temacie- co jest najlepsze?

pozdr

Student - 18-04-2006, 12:57

GDI nie ma kabli wysokonapięciowych więc odpadają, może któraś z fajko-cewek i dla tego szarpie, na świeczki też bym nie stawiał bo świeczki w GDI ciężko jest zajeździć choć jest to możliwe a wymieniamy co 90tyś i jest tylko jeden rodzaj NGK, filtr powietrza owszem pasuje jakiś filtron chyba AF180 ale nie pamiętam,
Anonymous - 18-04-2006, 19:26

Danke... nie ma kabli ? a toci dopiero... gdzieś chyba przeczytałem ze silnika krokowego tez nie, tylko jakis układ ciśnieniowy, regulować luzów nazaworach też nie można... moje doświadczenia z Golfa III raczej tu się nie przydadzą ;(
...może filtr paliwa? ech... GDI GDI

Student - 19-04-2006, 07:23

Filtr paliwa jest albo inaczej może być w 2 miejscach,
1. Pod wiązką bezpieczników pod maską (bardzo dobrze schowany) taka czarna banieczka, trzeba najpierw odkręcić mocowanie wiązki i podobno można go wymienić
2.może być w zbiorniku paliwa
Jest to uzależnione od rocznika Ja w swojej 98r. mam pod wiązką

Wiesz co do tego czyszczenia przepustnicy to opracowałem w FAQ czyszczenie tylko po zewnątrz bez demontażu, ale kolejne czyszczenie zrobiłem już demontując przepustnicę i jest tam kilka otworków które mogą sie przypchać a z zewnątrz tego nie widać (chyba muszę uzupełnić FAQ o to czyszczenie), ponadto czyściłem 1 raz jak kupiłem a potem po 10tyś i była czyściutka (paliwo Shell).

Anonymous - 19-04-2006, 12:10

przepustnic poszła u mnie do ASO na pierwszy ogień. Się poprawiło- nie powiem, ale wolne obroty mam zbyt niskie, dławi się na manewrach, poza tym przyspiesza bez przyczyny, nie mozna płynie wejść w hamowanie silnikiem itp. Jeśli nie ma tu kabli, to w takim razie zostają cewki i silniczek krokowy-reg wolnych obrotów. Słyszałem ze cewek sie nie reguluje, a naowe po 500/szt. ;(
Dziś jade do ASO..... na trzepanie kieszeni

Student - 19-04-2006, 13:34

Jak będziesz w ASO zapytaj o ten silniczek krokowy bo wedle wszystkich informacji krokowca w GDI nie ma, a ceweczki może używki, ale to nie to tam musi być inny diabeł. :twisted:
Anonymous - 19-04-2006, 22:30

Na wyraźne życzenie wycenili nowe cewki po 1000/szt., krokowca na 800 ;) , ale najlepsze jest to że z tych objawów, które opisuję nie wywnioskowali dokładnie NIC. 2 h stałem tam jak głupi, a koleżka który wcześniej mówił że taka anomalia jak dławienie się silnika na wolnych obrotach to jest "niedopuszczalne" zawołał jakiegoś innego fachmana który określił że to całkowicie normalne i ze w GDI wolne to 400-500 RPM i że jak mi zgaśnie to będziemy się martwić. Co do moich sugestii apropos tego odbytego czyszczenia przepustnicy, że powinni też poczyścić kanały dolotowe powietrza kolektora, stwierdzili że tylko jedno ASO w warszawie posiada jakąś niezwykłą, magiczną machinę do oczyszczania kanałów i że mogą ją zamówić na ten przypadek do wro za jakąś kosmiczną sumę. Badania na testerze przeszły bez wykazania najmniejszego błędu. Koleś ani nie sprawdził świec, ani krokowca poza tym , potem mowił że pogazował go na trójce na 3000RPM bo trzeba było oczyścić ukł. wtrysku. Powiem krótko- powiedzieli ze diagnostyka była w ramach poprzedniej naprawy (czyszczenie przepustnicy) i nie wzięli nic, ale jet jak było ;(.
Mam w planach odbyć podróż poślubną z żoną w tym roku- jakieś 6-7 Kkm po europie. ale w taki przypadku to chyba nie pojadę cari tylko zdezelowanym Golfem III ;(
Prawda jest taka, ze ma 300-400 RPM na jałowym i skoki obrotów podczas jazdy.
Ja się poddaję, wymieniam wszystkie filtry + świece, jeśli uda mi się załatwić coś u Japaneze, ale coś nie czyta maili i gg chyba, wymienię olej na JEDYNY SŁUSZNY, wyczyszczę we własnym zakresie krokowca, przepływomierz ale na tym się kończą moje pomysły :|
normalnie ŻAŁOBA

...acha, jak wspomniałem panom z ASO o IPS i TPS to oni "nie abla"....
f'ckin ASO

Marcino - 20-04-2006, 10:24

Gutier ktoś pisła wczoraj o pompie paliwa i cisnienu, czy to sprawdzili??? Ja ostanio tez mam niskie wolne obroty ale tylko wtedy gdy mam właczone swiatła lub gdy włacze ogrzewanie tylnej szyby. Na wysokich i w czasie jazdy nie ma zadnego duszenia sie silnika, idzie jak przecinak ostanio brakło miejsca na autostradzie wrocław-katowice bo 195km/h miałem i jeszcze chciała dalej ciagnac.
Czy twoja przepustnica bya czyszcona ze sciaganiem? Bo tak jak pisał student po zdjęciu mozna lepiej wyczyścic wszytkie kanały.
Szkoda ze nie porobiłeś zdjec, ale z tego co mowisz jest silniczek krokowy bo takie pytaniebczy jest tez padało.
Myslałeś coś w temacie paliwa ze jest kiepskie? A filtr paliwa tez wyminiony, ten w baku?
Pozdrawiam

Krzyzak - 20-04-2006, 11:23

Miałem wczoraj "na blacie" auto: Hyundai Sonata - obroty też falowały i były za niskie - okazało się, że w silniczku krokowym 1 uzwojenie nie żyje. Nie da się go poprawnie wyregulować, bo silniczek nie działa a regulacja obrotów jest poprawna, jeśli sprawna jest reszta podzespołów i czujników.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym opór na uzwojeniach - Bartek to gdzieś pięknie opisał.

Anonymous - 20-04-2006, 12:10

Danke v. much...
Marcino: Jak pisałem- przpustnice sciągali i czyscili w jakimś świństwie, a machina magiczna do czyszczenia kanałów jest nieosiągalna- jak można chałupniczym sposobem poczyścić te doloty powietrza? Paliwo zmieniam i testuje co dobre, jeszcze nie wiem...
Filtr paliwa właśnie kupuje, ale u mnie jak pisał student, jest pod puszką z bezpiecznikami pod maską- mam cari 1.8 GDI z '98

Krzyzak: muchios, muchios grasiass Krzyzak, od jakiegoś czasu stawiam na krokowca, ale nie wiem jak go przetestowac... mówisz oporność... sam nie mam warunków, jak znajde jakiegos zaufanego (bo ASO juz nie ufam) mechanika we wro to pogrzebiemy w reg wolnych obrotów

Krzyzak - 20-04-2006, 13:10

Ja nie wiem, jak jest w Cari, ale w większości Mitsu posiadających prawdziwy silnik krokowy z 6 pinową wtyczką jest tak, że jeśli piny silniczka wyglądają tak:

1 2 3
4 5 6

to pomiędzy 1 a 3 oraz 4 i 6 powinien być jakiś opór - rzędu 50-100 omów. Natomiast między 1 a 2 oraz 2 a 3 i między 4 a 5 oraz 5 a 6 powinna być ok. połowa tego, co wcześniej zmierzyłeś miedzy (odpowiednio) 1 a 3 i 4 a 6.

To wynika ze schematu, gdzie są 2 uzwojenia - jedno między 1 a 3 i drugie między 4 a 6. Natomiast piny 2 i 4 są wyprowadzone z mniej/więcej połowy tych uzwojeń.

Anonymous - 21-04-2006, 12:24

no właśnie... z nikąd nie mogę się dowiedzieć co tam spełnia funkcję silnika krokowego, najczęściej spotykam opinię ze jest tam układ podciśnieniowy spełniający funkcję regulatora wolnych obrotów wię c chyba w cari GDI sprawdzenie tego nie będzie takie proste :(

aaa, Student: okazuje się że w GDI też jest jakiś kabel wysokiego napięcia, moze nie taki sam jak w zwykłych ale jednak sprzedawcy mają coś takiego w ofercie...

Student - 21-04-2006, 12:55

Jak zdejmiesz pokrywę z napisem GDi to ukarzą się tobie kable "wysokiego napięcia" o przekroju 1-1.5 mm (takie mormalne jak w zwykłej wiązce elektrycznej) które idą do fajko-cewek (w GDI każda świeca ma swą cewkę wysokiego napięcia, chba w Vectrze B2.5l też tak jest), więc zgodzę się że są tam kable wysokiego napięcia ale w nich płynie niskie napięcie i przekrój zupełnie inny od standardowych kabli "wysokiego napięcia " w innych autach.
Eureka: na forum MKP w dziale FAQ jest opis czyszczenia przepustnicy w GDi tam widać cewki i kable napięciowe.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group