Carisma - Techniczne - Automat w 1.8 GDI 99 - duży problem 
						
												 Anonymous - 11-05-2008, 07:18 Temat postu: Automat w 1.8 GDI 99 - duży problem Witam . Jestem od niedawna szczęśliwym (a może nieszczęśliwym ) nabywcą Carismy 1.8 GDI w automacie . Kupiłem samochód z uszkodzona skrzynią , ale z tym nie problem bo obecnie na rynku można kupić niedrogo używaną skrzynię z anglika , i właśnie tak zrobiłem . Sprzedający  zapewnił mnie iż autko ma ok. 120k km i do końca nim jeździł (anglik ) . Wysłał mi tą skrzynie . Skrzynka była bez oleju więc napełniliśmy olejem przeznaczonym do tego typu (ELF MATIC) i i montaż do samochodziku . Wszystko poszło gładko . I tu zaczął się problem ponieważ autko zdołało tylko wyjechać z warsztatu na wstecznym i ruszyło lekko do przodu i to był koniec , skrzynia przestał gadać      . Mam pytanie do kolegów którzy coś lizneli z tego tematu .
 
1. Ile dokładnie ma wejść oleju ponieważ u mnie weszło 5l a w poście wyżej wyczytałem że do     takiej skrzyni inny kolega wlał 7,8 l oleju .
 
2.Czy tę skrzynie po zamontowaniu należy wpiąć w komputer może aby ustawić jakiś sterownik
 
Bardzo proszę o jakieś sugestie , za wszystkie informacje będę bardzo wdzięczny .
												 saphire - 11-05-2008, 07:39
  Nie wiem ale czy ten ELF MATIC to jest zgodny z ATF Dextron II ? 
 
 
Ponadto olej nie 'wlewa" się do skrzyni tylko należy go odpowiednio "przepompowywać" przez skrzynię - patrz fotoreportaż Bartka z procedury wymiany oleju w INVECS-II
 
 
Poza tym jeśli w niej rzeczywiście nie było oleju to tarczki mogły się posklejać a skrzynia zapowietrzyć i masz wtedy big problem.
 
 
Proponuję zacząć od procedury wymiany oleju zgodnie z tym opisem no i po jej wykonaniu i rozgrzaniu skrzyni (na wszystkich biegach) dajesz na N i wtedy ma go być między min/max na bagnecie.
 
 
Dodatkowo w dziale download masz workshop manuale do także tego automatu.
												 Anonymous - 11-05-2008, 07:46
  Wielkie dzieki za odpowiedz , ale gdzie mogę szukac tego reportażu ?
 
 
Już znalazłem , więc z tego opisu widać że tam ma być ok . 6l oleju więc po co przygotować 9,5 - 10 litrów i jeszcze jedno czy skrzynia gdy bedzie zapowietrzona może nie przełączać biegów ?
												 saphire - 11-05-2008, 19:25
  Po to ci trzeba więcej bo masz ten olej PRZEPOMPOWAĆ przez skrzynię WYPYCHAJĄC stary olej/powietrze które tam na pewno zostały w przewodach itp. 
 
 
Najlepiej jedź do kumatego mechaniora co taką skrzynię serwisował bo widzę że sam masz ciągoty w kierunku druciarstwa na skróty więc widzi mi się, że szybkim ruchem rozwalisz i tą drugą skrzynię           
												 Anonymous - 11-05-2008, 21:36
  Co znaczy masz pociąg do druciarstwa ?? . Mechanik do którego pojedziesz a tylko liznął temat  automatu zdejmie Ci majty przez głowę tzn po rozebraniu mechanizmu i kuknięciu pokaże Ci     i powie koszt naprawy 3000 pln jeżeli to tylko to co myślę , a mnie nie chodzi o płacenie oszołomom którzy wiedza mniej niż ja na ten temat .Nie musiałem pytać o nic żeby udać sie do mechaniora z którym już wczesniej rozmawiałem , a za 3000 pln to sobie kupię 4 skrzynie z anglików . Czekam na podpowiedz ludzi umiejących trzymać klucze w łapie o technicznych chwytach a nie od tych którzy są tylko uzytkownikami samochodu i nie wiedzą jak ta maszynka działa .
												 saphire - 12-05-2008, 18:22
  Toż dlatego dostałeś opis jak się wymienia olej w tym automacie byś sam sobie to zrobił zgodnie z procedurą albo by ci to zrobił mechanik i byś mógł go kontrolować czy zgodnie z procedurą to robi. Ja jak wymieniałem to po prostu pojechałem do kumatego mechanika w ASO i on mi wymienił tak jak trzeba co mnie kosztowało 500zł za robotę+olej+filtr.   
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |