Carisma - Techniczne - Automat w 1.8 GDI 99 - duży problem
Anonymous - 11-05-2008, 08:18 Temat postu: Automat w 1.8 GDI 99 - duży problem Witam . Jestem od niedawna szczęśliwym (a może nieszczęśliwym ) nabywcą Carismy 1.8 GDI w automacie . Kupiłem samochód z uszkodzona skrzynią , ale z tym nie problem bo obecnie na rynku można kupić niedrogo używaną skrzynię z anglika , i właśnie tak zrobiłem . Sprzedający zapewnił mnie iż autko ma ok. 120k km i do końca nim jeździł (anglik ) . Wysłał mi tą skrzynie . Skrzynka była bez oleju więc napełniliśmy olejem przeznaczonym do tego typu (ELF MATIC) i i montaż do samochodziku . Wszystko poszło gładko . I tu zaczął się problem ponieważ autko zdołało tylko wyjechać z warsztatu na wstecznym i ruszyło lekko do przodu i to był koniec , skrzynia przestał gadać . Mam pytanie do kolegów którzy coś lizneli z tego tematu .
1. Ile dokładnie ma wejść oleju ponieważ u mnie weszło 5l a w poście wyżej wyczytałem że do takiej skrzyni inny kolega wlał 7,8 l oleju .
2.Czy tę skrzynie po zamontowaniu należy wpiąć w komputer może aby ustawić jakiś sterownik
Bardzo proszę o jakieś sugestie , za wszystkie informacje będę bardzo wdzięczny .
saphire - 11-05-2008, 08:39
Nie wiem ale czy ten ELF MATIC to jest zgodny z ATF Dextron II ?
Ponadto olej nie 'wlewa" się do skrzyni tylko należy go odpowiednio "przepompowywać" przez skrzynię - patrz fotoreportaż Bartka z procedury wymiany oleju w INVECS-II
Poza tym jeśli w niej rzeczywiście nie było oleju to tarczki mogły się posklejać a skrzynia zapowietrzyć i masz wtedy big problem.
Proponuję zacząć od procedury wymiany oleju zgodnie z tym opisem no i po jej wykonaniu i rozgrzaniu skrzyni (na wszystkich biegach) dajesz na N i wtedy ma go być między min/max na bagnecie.
Dodatkowo w dziale download masz workshop manuale do także tego automatu.
Anonymous - 11-05-2008, 08:46
Wielkie dzieki za odpowiedz , ale gdzie mogę szukac tego reportażu ?
Już znalazłem , więc z tego opisu widać że tam ma być ok . 6l oleju więc po co przygotować 9,5 - 10 litrów i jeszcze jedno czy skrzynia gdy bedzie zapowietrzona może nie przełączać biegów ?
saphire - 11-05-2008, 20:25
Po to ci trzeba więcej bo masz ten olej PRZEPOMPOWAĆ przez skrzynię WYPYCHAJĄC stary olej/powietrze które tam na pewno zostały w przewodach itp.
Najlepiej jedź do kumatego mechaniora co taką skrzynię serwisował bo widzę że sam masz ciągoty w kierunku druciarstwa na skróty więc widzi mi się, że szybkim ruchem rozwalisz i tą drugą skrzynię
Anonymous - 11-05-2008, 22:36
Co znaczy masz pociąg do druciarstwa ?? . Mechanik do którego pojedziesz a tylko liznął temat automatu zdejmie Ci majty przez głowę tzn po rozebraniu mechanizmu i kuknięciu pokaże Ci i powie koszt naprawy 3000 pln jeżeli to tylko to co myślę , a mnie nie chodzi o płacenie oszołomom którzy wiedza mniej niż ja na ten temat .Nie musiałem pytać o nic żeby udać sie do mechaniora z którym już wczesniej rozmawiałem , a za 3000 pln to sobie kupię 4 skrzynie z anglików . Czekam na podpowiedz ludzi umiejących trzymać klucze w łapie o technicznych chwytach a nie od tych którzy są tylko uzytkownikami samochodu i nie wiedzą jak ta maszynka działa .
saphire - 12-05-2008, 19:22
Toż dlatego dostałeś opis jak się wymienia olej w tym automacie byś sam sobie to zrobił zgodnie z procedurą albo by ci to zrobił mechanik i byś mógł go kontrolować czy zgodnie z procedurą to robi. Ja jak wymieniałem to po prostu pojechałem do kumatego mechanika w ASO i on mi wymienił tak jak trzeba co mnie kosztowało 500zł za robotę+olej+filtr.
|
|
|