Pajero II - [2.8 TD] Pompa Paliwowa
jawaldek - 11-05-2008, 21:46 Temat postu: [2.8 TD] Pompa Paliwowa Witam Wszystkich Czy macie rozeznanie dotyczące pompy paliwowej do Miska Pajero 95 TD->>> wymieniać na nową czy też regenerować.Jakie orientacyjnie mogą być koszty takiej operacji.Zapytacie czemu zmieniam???? Jak kiedyś opisywałem miałem problemy z paliwowym układem zasilania.Po wymianie przewodów paliwowych było do czasu wszystko OK.A od wczoraj zanim zapalę to kopci na biało potem czarna zasłona dymna.Paliwo w układzie jest-przeźroczysty odcinek przewodu paliwowego,świece żarowe też OK.W warsztacie powiedzieli że może to być pompa paliwowa. A może wtryski??? Reguluje je się,czy wymienia??? Pozdrawiam Wszystkich Miśkomaniaków
zbyszekm2 - 11-05-2008, 22:18
Pompę ciężko dobrze zregenerować, koszt ok 900-1200 zł, Używka w dobrym stanie ok 1000 zl.
Może to być pompa ale mogą też być wtryski. Wymienia się końcówki wtrysków ale na dobrym stole trzeba je wyregulować.
Ale może to eż być turbina albo za wór EGR.
jawaldek - 11-05-2008, 22:24
zbyszekm2 a gdzie jest zawór EGR????? i do czego służy????? może błysnę w warsztacie Ale mnie pocieszyłeś tą pompą
zbyszekm2 - 11-05-2008, 22:42
Zawór EGR znajduje się na kolektorze ssącym na środku, połączony jest rurką z kolektorem wydechowym.
Przy odpowiednich obrotach zawór dopuszcza spaliny do kolektora ssącego (recykling spalin)
Jak jest popsuty to jest czarny dym i autko słabsze.
jawaldek - 11-05-2008, 23:06
Dzięki za info .Chyba masz rację.Czy masz jakieś zdanie na temat POWERBOX DIESEL ?? Znalazłem w necie na stronie( nie wiem czy mogę podać) podam stronę na PW. Czy coś takiego mogę zastosować w moim Miśku (1995 TDI) Czy znasz warsztat z okolic Zakopanego/Nowy Targ/Nowy Sącz który zrobi dobrze końcówki wtrysków??? Jeśli tak to podaj proszę adres na PW.
wajc83 - 02-02-2009, 06:16
Witam również mam problem z odpalaniem po nocy . Pajero 2.5 td 88rok. Podgrzeje świece odpala ze strzału i po 2 sekundach pracuje na 3 garach. ciśnienie 30 atm na każdym sprawdzałem . zacząłem szukać przyczyny w układzie paliwowym w czasie jak rzuca silnikiem pojawia sie straszliwy dym nieprzepalonej ropy. Odkręcałem po kolei śrubunek od wtryskiwaczy i 1 3 4 gar ropa sika na metr i auto jeszcze bardziej kuleje , natomiast na drugim garnku ropa wylatuje na 10cm i nie ma różnicy w pracy silnika wiec stwierdziłem ze coś z drugim cylindrem . Zacząłem od regeneracji wtryskiwaczy ale nic nie pomogło . Mam teraz pytanie do fachowców gdzie szukać przyczyny???????????????????????
zbyszekm2 - 02-02-2009, 08:07
wajc83 napisał/a: | Mam teraz pytanie do fachowców gdzie szukać przyczyny??????????????????????? |
W grzaniu świec. Jena świeca nie grzeje i to może być przyczyną, bo rozumnie, że po chwili pracuje dobrze, wszystkie cylindry.
wajc83 - 02-02-2009, 08:39
Zbyszek jak odpalam to na wszystkich 4 garach chodzi po 5 sekundach zaczyna na trzech nastepnie po 5 minutach rzucania i kopcenia spokój dopóki nie ostygnie silnik. Swiece nowe firmy hkt
zbyszekm2 - 02-02-2009, 10:18
wajc83 napisał/a: | Zbyszek jak odpalam to na wszystkich 4 garach chodzi po 5 sekundach zaczyna na trzech nastepnie po 5 minutach rzucania i kopcenia spokój dopóki nie ostygnie silnik. Swiece nowe firmy hkt |
Może byc tak, ze ci nie dogrzewa, Bo sa dwa grzania, wstepne i podgrzewanie.
wajc83 - 02-02-2009, 10:34
A jak tyo sprawdzic i ile u ciebie przekaznik kosztuje. Ale by nie dogrzewał tylko na jednym cylindrze raczej wszystko jest na jednej listwie
zbyszekm2 - 02-02-2009, 11:02
może byc jeszcze nie szczelny zawor, jak mierzyłeś cisnienie trzeba było zrobić próbę olejową.
I mierzyć i na zimnym i na ciepłym.
wajc83 - 02-02-2009, 12:11
Na zimnym silniku było 28 a na ciepłym 30. Po podgrzaniu świec dzisiaj zarybił idealnie i pracował równo do póki nie wyłączyło sie podgrzewanie świec carowych. Objaw zaczyna sie dokładnie jak świece przestają grzać, do momentu jak silnik sie nie zagrzeje
zbyszekm2 - 02-02-2009, 13:14
Zrób test
pociąśgnij przewód z akumulatora + jak przestaną grząc świece, dotknij listwy świec i przytrzymaj trochę i zobaczysz czy się uspokoi silnik.
wajc83 - 02-02-2009, 14:28
zbyszekm2 napisał/a: | Zrób test
pociąśgnij przewód z akumulatora + jak przestaną grząc świece, dotknij listwy świec i przytrzymaj trochę i zobaczysz czy się uspokoi silnik. |
Po odpaleniu w momencie podłaczenia kabla + po 15 sekundach jest znacznie lepiej ale jeszcze troszke nim trzepie.
[ Dodano: 03-02-2009, 09:08 ]
wajc83 napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | Zrób test
pociąśgnij przewód z akumulatora + jak przestaną grząc świece, dotknij listwy świec i przytrzymaj trochę i zobaczysz czy się uspokoi silnik. |
Po odpaleniu w momencie podłączenia kabla + po 15 sekundach jest znacznie lepiej ale jeszcze troszke nim trzepie. |
dzis rano zamieniłem wtryskiwacze i nadal to samo na 2 cylindrze nie pali. Dokładnie w momencie jak przestaje grzac swiece. Pytanie mam ile czasu powinno dogrzewać świece na pracującym silniku
[ Dodano: 05-02-2009, 07:46 ]
Zbyszek dzieki za czesci wszystko jest juz cacy.
Anonymous - 15-02-2009, 00:13
Miałem problem podobny problem opisałem go w tym poście:
http://forum.mitsumaniaki...=25005&start=15
Auto po postoju (nawet godzinnym) zachowywało się tak:
http://www.youtube.com/watch?v=xo-SC4CiVnI
Na razie jak dotąd wszystko działa dobrze.
|
|
|