Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Pasek wieloklinowy piszczy
Anonymous - 15-05-2008, 19:36 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Pasek wieloklinowy piszczy Mam pytanie jak napina się pasek wieloklinowy i jak mocno powinien być napięty bo muszę go mocniej napiąć ponieważ z rana gdy jest wilgotno permanentnie się ślizga i piszczy.
Anonymous - 15-05-2008, 20:01
zastanawialem sie co u mnie tak piszczy z rana.. pytaniecezarmadness, jest dla mnie wstepna odpowiedzia,jako ze juz wiem ze to pasek,to dolaczam do pytania... co zrobic zeby przestal piszczec??
Anonymous - 15-05-2008, 20:05
po lewej stronie stojac przodem do auta zobaczysz silniczek wycieraczki (zabudowany plastikiem) zerknij tam miedzy silnikiem a sciana grodziowa zobaczysz alternator przy alternatorze jes sruba regulacyjna napinajaca pasek dokrec na tyle az przestanie (piszczec) nie za mocno tyle ile potrzeba.
NovyScot - 29-07-2008, 22:22
cezarmadness napisał/a: | Mam pytanie jak napina się pasek wieloklinowy |
Podejrzewam ze chodzi ci o pasek ktory napedza pompe wspomagania i pompe klimatyzacji.
Do tej operacji niezbedny bedzie ci klucz 14 a dokrecasz srube pod pompa wspomagania. Ponizej masz zdjecie ktora.
Albo jesli luzny jest pasek alternatora, to dokrecasz srube przy alternatorze.
wazu - 26-11-2008, 20:02
U mnie jest to samo, jak wilgotno to piszczy, tylko że ja podejrzewam, że pasek mi się "kończy". W związku z tym pytanie o wymianę paska, czy sam dam radę, czy muszę do mechanika. Ta śruba napinająca nie jest przypadkiem skontrowana śrubą rolki napinającej, bo ciężko się kręci, a nie chciałbym ukręcić
daroslo - 26-11-2008, 21:08
wazu napisał/a: | U mnie jest to samo, jak wilgotno to piszczy, tylko że ja podejrzewam, że pasek mi się "kończy". W związku z tym pytanie o wymianę paska, czy sam dam radę, czy muszę do mechanika. Ta śruba napinająca nie jest przypadkiem skontrowana śrubą rolki napinającej, bo ciężko się kręci, a nie chciałbym ukręcić |
Zarówno napinacz pompy wspomagania jak i alternatora są zablokowane bocznymi śrubami (tymi co trzymaja napinacze) łatwo wydedukować które, przy napinaniu trzeba je zluzować.
A co do piszcenia to ja miałem taki przypadek że kupiłem pasek do alternatora zgodny z katalogiem, przypadkiem zaszedłem do innego sklepu, w którym sprzedawca zapytał z ciekawości co i za ile kupiłem, obejżał i powoedział: " No to se Pan powieś go na ścianie" i wyjął pasek z takim samym nr kat i co się okazało, pasek który kupiłem wcześniej miał mniejszą ilość rowków i nie pasowałby do wcięć na kołach pasowych w samochodzie, w tedy napewno by piszcał.
To tak dla przestrogi aby nie kupować zaminników - pasek oryginalny kosztuje tyle samo co zamiennik.
wazu - 27-11-2008, 20:32
Cytat: | Zarówno napinacz pompy wspomagania jak i alternatora są zablokowane bocznymi śrubami (tymi co trzymaja napinacze) łatwo wydedukować które, przy napinaniu trzeba je zluzować. | No niestety będą problemy z tymi nakrętkami, dzisiaj próbowałem poluzować tę od napinacza paska sprężarki i pompy wspomagania, ale w żaden sposób nie mogłem jej ruszyć. Do tej dolnej od alternatora nie miałem dostępu z góry, więc muszę na kanał. Będę niestety musiał skorzystać z usług mechanika
PS. Co myślicie o paskach firmy "Gates"?.
u157 - 27-11-2008, 21:54
Paski z dobrą opinią to Mitsuboshi.
Anonymous - 28-11-2008, 10:35
kupić Mitsuboshi i będzie dobrze,
inne badziewia potrafia nowe po założeniu piszczeć
arekb - 19-12-2009, 16:42
a powiedzcie, czy w 1.6 z klimą tak samo sie naciaga?? Coraz czesciej rano sobie popiskuje, gdy silnik jest zimny. Musze sie w koncu za to wziac
Anonymous - 19-12-2009, 17:31
arekb napisał/a: | a powiedzcie, czy w 1.6 z klimą tak samo sie naciaga?? Coraz czesciej rano sobie popiskuje, gdy silnik jest zimny. Musze sie w koncu za to wziac |
masz przeciez powyzej nawet zdjęcia gdzie jest regulacja napinacza
Krogoth - 19-12-2009, 20:11
Na piszczący pasek, polecam równierz spray silikonowy, mozna nabyć w marketach na dziale motoryzacyjnym Jeżeli pasek piszczy przy wilgoci etc. to ten specyfik pomaga... Popsikać pasek aby cały był pokryty (bez przesady) i tyle Zabieg jest standartowo stosowany np w ASO TOYOTA, pod warunkiem że pasek nie jest poprostu do wymiany
skull - 22-12-2009, 10:28
ja ostatnio zamontowałem nowe paski Continental CONTITECH i piszczy od alternatora strasznie już naciągałem dwa razy więcej już nie mogę,na starych paskach nie piszczało a na nowym jęczy chyba trzeba pomyśleć o innej firmie bo już na forum też wyczytałem złe opinie o tych Continental
u157 - 22-12-2009, 21:59
Z braku innych propozycji w miejscowym sklepie miałem założony pasek Boscha, popiskiwał mimo naciągania. Wymiana na pasek DAYCO i mimo, że w porównaniu do poprzedniego jest słabo naciągnięty to nie piszczy i to bez silikonów i innych wynalazków.
hessboll2 - 01-02-2012, 11:21
czy trzeba luzowac ktoras srube przy dokrecaniu tej kolo alternatora czy poprostu krecic do momentu lepszego napiecia paska?
|
|
|