[XX-92]Galant E3xA i starsze - Problem z czujnikiem polozenia wału
Anonymous - 16-05-2008, 20:51 Temat postu: Problem z czujnikiem polozenia wału powiedzcie mi ludziska gdzie ja to znajde (czujnik położenia wału)? wstawiłem swojego gala na
komputer który właśnie mi to wskazał ten błąd. Następne pytanie to takie czy w/w ma cos wspólnego z wtryskami? a jeszcze jedno to czy pod wpływem temperatury może sie zmieniać nie korzystnie jego działanie?
Krzyzak - 16-05-2008, 21:20
jest w aparacie zaplonowym
z wtryskami ma tyle wspolnego, ze na jego podstawie ecu je odpowiednio uruchamia
jak na kazdy element elektroniczny temp. ma wplyw na jego dzialanie (jeszcze zalezy jaka, bo jak wiemy silniki pracuja w temp. miedzy -40 a +90)
Anonymous - 17-05-2008, 07:38
Więc wnioskuje że ma on jakąś właściwą rezystancje?! a skoro tak czy jest możliwość dokonania pomiaru? jak to zrobić?
Anonymous - 28-05-2008, 12:49
jest to element optoelektroniczny z jednej strony swieci dioda z drugiej czujnik ktory reaguje na to swiatlo generując impuls elektryczny. Do tego blaszka z diurką ktora sie obraca i przyslania w okreslonych momentach diode. Wiec znajdż kabelek ktorym sygnal wychodzi z aparatu wetknij tam igle i obracaj walkiem aparatu i na mierniku cywrowym powinienes zauwazyc skoki napiecia. Najlepiej to ogladac oczywiscie na oscyloskopie:D
PAVEU - 04-09-2008, 00:54
odgrzewam kotleta. misiak pokazuje mi rowniez blad tego czujnika. gdy bede juz mial uzywke w reku to jak go wymienic ? widzialem on z aparatu idzie prosto do bloku silnika jakos go widac tam ponizej listwy wtryskowej. jak to wymienic ? jest jakos wrecany? wsuwany? czy cos ? pytam zeby nie urwac czegos
pozdrawiam!
Krzyzak - 04-09-2008, 23:20
ale ktorego? - pod kolektorem ssacym??? - masz czujnik spalania stukowego... jest wkrecany
PAVEU - 05-09-2008, 21:10
Tak Tak tzn Knock sensor juz mi Bartek odpowiedzial ze to stukowy wchodzi do bloku silnika. a czujnik polozenia walu idzie od aparatu zaplonowego gdzies dalej, po prostu pomylilem sie ja dziekuje Wam za odpowiedzi
pozdrawiam!
Anonymous - 06-09-2008, 12:36
aby dobrac się do czujnika połozenia wału trzeba zdjąc kopułke
zdjąc platynki i już prawie masz to pod ręką
odkręcasz jeszcze cały !! moduł i już możesz go wymienic.
ponizej zostaje jeszcze cewka zaplonowa ale jej nie musisz już rusza
zapamietaj jak była załozona blaszka perforowana bo to istotna sprawa.
nie daj sie też zwieśc niby wkrętom na module. jest on jednorazowy i nierozbieralny.
ja wymienilem u siebie moduł i gal smiga (prawie) aż milo jeszcze tylo kompa musze uleczyc ale na to kasy brak
PAVEU - 06-09-2008, 14:26
co do tego czujnika polozenia wału to ChE pokazal mi wlasnie taki blad z 3 wogole. nie wiem czy to troche nie ma zwiazku z bledem wtryskiwaczy (tez taki blad pokazal) bo w serwisowce jest napisane ze gdy wlasnie blad cz.wału pokazuje to zeby sprawdzic wtryskiwacze. 1 wtrysk mam na pewno srednio na jeza sprawny i stad moglbyc ten blad. Poza tym w serwisowce jest napisane ze przy bledzie cz. wału prawdopodobne zdarzenie to : zatrzymanie silnika lub niemozliwe jego urochomienie. u mnie zapala normlanie wiec ten blad traktuje tak srednio- fakt faktem ze czujnik najprawdopodobniej wymienie.
pozdrawiam i dziekuje
Anonymous - 06-09-2008, 16:17
jezeli auto zapala i chodzi nie przerywajac to napewno niemasz sie co martwi o ten czujnik
jest sprawny
w moim przypadku także pokazywał ten bład ale to była fikcja.
czujnik dopiero faktycznie dziwnym zbiegiem okoliczności padl
pare miesięcy później . i to byl całkowity zgon auta
nie zapalał na niczym.
jezeli z kompem jest cos nie tak to tez pokazuje rózne błędy.
u mnie na krótko wtryskiwacze chodza . niestety sam komp nie daje im sygnału.
|
|
|