[XX-92]Colt C50 i starsze - KUPIĘ AUTOMATYCZNĄ skrzynię biegów
Anonymous - 17-05-2008, 12:30 Temat postu: KUPIĘ AUTOMATYCZNĄ skrzynię biegów Witam wszystkich!
Niedawno nabyłem Colta 1.5 GLXi 12V (84 KM) z automatyczną skrzynią biegów.
Samochód piękny, jak każde MITSU, ale skrzynka najprawdopodobniej do wymiany. Zanim zarejestrowałem samochodzik wszytko wydawało się być w porządku, ale kiedy wybrałem się na pierwszą dłuższą przejażdżkę poza miasto zauważyłem następujące problemy:
1. Przy prędkości np. 120 km/h obroty sięgają 4,5 tyś. a skrzynka nie przełącza biegów (O/D jest w pozycji ON).
2. Silnik nie trzyma wolnych obrotów (myślałem, że to może końcówki wtrysków, bo samochód stał przez dłuższy czas...).
3. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów samochód zaczął gasnąć, zapaliła się kontrolka check ENGINE.
Co prawda w skrzyni nie były zmieniane olej z filtrem. Ale w warsztacie od razu powiedziano mi, że ślizga sprzęgło i taką skrzynię trzeba oddać do regeneracji. Można sobie wyobrazić jakie to będą koszty:-/
Dlatego będę bardzo wdzięczny za wszelkie namiary na osoby, które byłyby w posiadaniu takiej skrzyni.
Z góry dziękuję
docencik87 - 17-05-2008, 15:57
po I wymiana kondensatorów w ECU oraz sterowniku automatycznej skrzyni.
Po II na stronie użytkownika Krzyżak jest regulacja wolnych obrotów oraz nauka wolnychg obrotów po odłończeniu akumulatora. Potem czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego. Jeśli to nie pomoże to wtedy pomyśleć o wymianie skrzyni biegów
docencik87 - 17-05-2008, 15:57
po I wymiana kondensatorów w ECU oraz sterowniku automatycznej skrzyni.
Po II na stronie użytkownika Krzyżak jest regulacja wolnych obrotów oraz nauka wolnychg obrotów po odłończeniu akumulatora. Potem czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego. Jeśli to nie pomoże to wtedy pomyślećo wymianie skrzyni biegów
remix - 18-05-2008, 00:00
akurat olej w automacie to podstawa, więc musi być regularnie wymieniany.
zużyty olej może dawać takie objawy!- z uwagi na zasadę działania sprzęgła hydrokinetycznego.
problem jest taki, że standardowa wymiana obejmuje niestety połowę oleju obecnego w skrzyni (tak naprawdę to odświeżenie oleju) i dlatego nigdy nie należy dopuścić do zasyfienia.
Anonymous - 29-05-2008, 10:17
http://motoaukcja.interia...?item=372460495
Tutaj ktos ma skrzynie do sprzedania!!!
rafq - 01-06-2008, 00:19
remix napisał/a: | akurat olej w automacie to podstawa, więc musi być regularnie wymieniany.
zużyty olej może dawać takie objawy!- z uwagi na zasadę działania sprzęgła hydrokinetycznego.
problem jest taki, że standardowa wymiana obejmuje niestety połowę oleju obecnego w skrzyni (tak naprawdę to odświeżenie oleju) i dlatego nigdy nie należy dopuścić do zasyfienia. |
A jest jakiś sposób na całkowitą (no powiedzmy sięgającą poziomu 80 %) wymianę oleju w automacie ? Czy zawsze się wymienia tylko te 50 % bo tak jest zalecane ?
remix - 01-06-2008, 17:43
problemem jest spuszczenie starego oleju. zawsze dużo zostaje. ciężko mi powiedzieć. chyba tylko całkowite zdemontowanie skrzyni może pomóc.
rafq - 02-06-2008, 00:09
Pozostaje strzykaweczka setka lub większa i wężyk Tylko olej niech będzie ciepły. Mam nadzieję, że zwykłym wężykiem używanym w hodowaniu rybek nie uszkodzi się nic w środku skrzyni ? Przynajmniej teoretycznie nie powinno.
|
|
|