To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.8 GDI wykresy parametrów pracy silnika

saphire - 17-05-2008, 15:55
Temat postu: Carisma 1.8 GDI wykresy parametrów pracy silnika
Zgodnie z obietnicą zacząłem się bawić EvoScan i oto pierwszy ciekawy wykres kilku interesujących parametrów w trakcie jazdy po rozgrzaniu silnika po płaskim dość wcześnie rano w drodze do pracy na ostatnim około 2km odcinku.

Wszelkie najciekawsze ciekawe wnioski nagradzam gratisowym podpięciem autka do kompa o ile oczywiście ktoś chciał by się przejechać do mnie lub na spota regionalnego :)



HINT nr 1 - środek odcinka to jazda w trybie ECO (czyli tam gdzie lambda=0) :badgrin:
HINT nr 2 - końcówka odcinka także jazda w trybie ECO :mrgreen:
HINT nr 3 - jak widać na załączonym obrazku jechałem bardzo przepisowo :badgrin:

Morfi - 17-05-2008, 16:53

Wyslij mi skana na maila to podyskutujemy.
galet@tlen.pl

saphire - 17-05-2008, 16:57

Po co mam wysyłać skoro wystarczy kliknąć na tej fotce i dostaniesz do w galerii picasowej a tam to i powiększać możesz i zapisać na dysk... :twisted:
Moomin - 17-05-2008, 17:05

Da się tym EvoScanem odczytać błędy?
W galerii napisałeś, że jazda na ubogiej mieszance to 1:40. Chyba nie w europejskich GDI. Z tego co czytałem 1:40 to jest w Japonii, europejskie GDI są ustawione na 1:25.

saphire - 17-05-2008, 23:46

Nie wiem czy się da - u mnie nie ma błędów więc nic nie pokazuje :) ale pewnie gdyby były to by zczytał bo ma taką funkcjonalność.

Co do składu na ubogiej to "zaokrągliłem" proporcje bo póki co udało mi się zdiagnozować skład wg odczytów z parametrów podczas jazdy w trybie ECO na poziomie około 1:32 ale zaprawdę nie starałem się nazbyt ECO-logicznie jechać więc jak powtórzę próby to zweryfikuje czy rzeczywiście zawsze wychodzi te 1:32 :)

PS. a co tam, pewnie wsadzę kij w mrowisko ale lepiej zainteresujcie się wykresem "octane" :shock:

Morfi - 18-05-2008, 07:42

saphire, sorki nie wiedziałem :( mój bład.
No spróbuj zatankowac na innej stacji. A pózniej wychodzi dlaczego w GDI przepustnice trzeba czyścić :( .

saphire - 18-05-2008, 15:00

Dokładnie mam taki zamiar, że kolejne baki będę tankował po kolei na wszystkich dużych znanych markowych stacjach po czym będę sprawdzał co tam EvoScan pokaże na tym samym odcinku porannej drogi do pracy - wtedy wam pokażę ranking paliw wg silnikowej oktanowości a nie wg tego co tam sobie piszą na dystrybutorach :P :finga:
Anonymous - 30-05-2008, 19:24

Witam.
Mam pytanie. Której wersji kabla używasz? Chciałbym kupić sobie to cacko :) Mam nadzieje że pomogłoby mi to w z diagnozowaniu problemu jaki mam ze swoim GDIkiem
Pozdrawiam.

saphire - 30-05-2008, 23:00

EvoScan + USB kabel Openport 1.3 HighSpeed - to co tam autor na evoscan'owych stronkach poleca.
emfranc - 06-06-2008, 00:31

Jak idzie tworzenie rankingu oktanowości? Zgłosił się do Ciebie jakiś cwaniak celem podniesienia pozycji w rankingu :lol: :roll: :wink:
Morfi - 06-06-2008, 04:52

jestem ciekaw jak bedzie to wyglądac przy shell v- power
saphire - 06-06-2008, 07:28

Właśnie wypaliłem poprzedni bak kiepskiego paliwa i teraz mam wlany kolejny bak z kolejnej markowej stacji więc jak się przejadę ta samą trasą z rańca (może w poniedziałek) to zarejestruję dane i wstawię wykres.
Morfi - 06-06-2008, 15:56

kupiłeś też Pb 95??
saphire - 06-06-2008, 19:18

Tak, tym razem BP 95.
Anonymous - 20-07-2008, 15:08

Witam
Dziś zainstalowałem EVOSCANA na nowiótkiego laptopa i chciałem prosić kolegów o pomoc.
Mój angielski jest, ale trochę kuleje więc mile widziana pomoc w ogólnym wytłumaczeniu co do czego.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group