To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Czy mozliwe jest równoczesne spalanie benzyny i gazu.

Anonymous - 19-05-2008, 17:47
Temat postu: Czy mozliwe jest równoczesne spalanie benzyny i gazu.
Witam
Czy mozliwe jest równoczesne spalanie benzyny i gazu przy instalacji sekwencyjnej, bo bardzo szybko ubywa mi zatankowanej benzyny.

Anonymous - 19-05-2008, 18:07

sterownik pada być może - ale jeśli paliłby Ci na raz to i to - silnik muliłby na potęgę...
JaGrab3 - 26-05-2008, 14:14

dziura w baku tez moze byc, lub sam wtryskiwacz tez moze puszczać.
Ale tak jak adams12, silnik byłby zalewany i muł jak cholera.

e-gen - 26-05-2008, 19:58

Oczywiście, że jest to możliwe; powodem może być uszkodzony sterownik LPG i/lub przepuszczające (mimo pracyna LPG cały czas jest pompowana benzyna do listwy wtryskowej) wtryskiwacze benzynowe.

Mulić może troszkę, średnio lub "jak cholera" zależy od rozwinięcia usterki :)

Matejko - 26-05-2008, 20:04

a mi pali lpg i benzyne*


*ale to przez to ze tak mam ustawiona instalacje, zeby podawala przy wysokich obrotach benzynke jak juz na lpg nie moze uciagnac :)

Marcino - 26-05-2008, 22:55

Matejko napisał/a:
a mi pali lpg i benzyne*


*ale to przez to ze tak mam ustawiona instalacje, zeby podawala przy wysokich obrotach benzynke jak juz na lpg nie moze uciagnac :)


A czy mozesz mi wyjąsnić kto tak fajnie ustawił staga- botaki chyba masz , jak to zrobili i czy były wyrażne objawy ze brakuje mu LPG? Ja jak mam mało gazu w butli tzn resztkę i jak przycisnę mocno to galancik automatycznie wskakuje mi na PB...

Matejko - 26-05-2008, 23:28

nie nie,
zadne takie ze mam malo gazu w butli czy cos, stag ma 2 funkcje:
1.mozliwosc ustawienia jakistam obrotow powyzej, ktorych sam sie przerzuci na benzyne
2.w przypadku braku mozliwosci uciagniecia na lpg(u mnie jest to np 180km/h 4bieg) - ktorą stwierdzi komp od gazu - sam przerzuca na benzyne - dioda na przelaczniku zaczyna mrugac(a auto na paliwku jeszcze costam sobie przyspieszy) - to takie moje proby ostatnio na autostradzie, bo to co Ty opisales to normalne zachowanie kazdej sekwencji a nawet instalacji II gen. z komputerem sterujacym.

Ustawili mi to ci, ktorzy montowali gaz, przy przegladzie na 15tys.km, po tym jak im powiedzialem ze auto ma slaba gore(jezdzilo tyle ze przy okolo 5500obr/min trzeba juz bylo koniecznie zmienic bieg - wiec 2000obr/min uciekalo mi z zakresu:) ). Ustawili instalacje tak aby na tym gazie jezdzila jak najwyzej, ale w momencie kiedy juz nie moze uciagnac, a odczyt z kompa benzyny bedzie ze jeszcze by mogla pojechac to wtedy stag sam wlacza benzyne-objawia sie to mruganiem diody(odpuszczasz gaz-sam wraca do lpg), co ciekawe, na 1,2,3 biegu ciagnie do odciecia na lpg, na 4 przy przekroczeniu jakis 5500-6000obr/min wlacza benzyne.
No i jak mi to tlumaczyli monterzy - na moje pytanie - czemu mi ubywa troche benzyny z baku(oczywiscie mniej niz przy jezdzie na benzynie, ale o wiele wiecej jakbym jezdzil spokojnie-zanim zauwazylem ze dioda mruga przy jezdzie na lpg) odpowiedzili ze instalacja moze sie wspomagac paliwem - ale na pierwszych 3 biegach auto jakos przyspiesza, wiec nie czuc tej zmiany i tego ze pusci na ktorys wtrysk benzyne, jak przy przyspieszaniu na 4-gdzie juz silnik ma troche do uciagniecia.

Kolega do a4 1.8t zalozyl tez staga u tych samych ludzi no i poki co nie moze sie nachwalic, a auto na prawde niezle jezdzi(przy uwalonym przeplywomierzu jezdzilo lepiej na lpg niz na benzynie), no i nie ma strachu o turbine i silnik - bo sami ustawili instalacje tak aby przy palowaniu jezdzila tylko na benzynce.

Marcino mam nadzieje ze wyjasnilem wszystko w miare jasno, zrozumiale na tyle ze moze poprostu twoj silnik na lpg jest na tyle w stanie uciagnac auto, ze nie ma potrzeby ustawiac tak instalacji. Musze sie przyznac ze odkad mam gaz nie zaluje buta(spalanie po 10 w trasie i 13 w miescie) ale skoro silnik przy gonieniu troche przeleci na benzynie to zrobi mu to tylko lepiej niz by mialo zaszkodzic.

JaGrab3 - 27-05-2008, 11:51

Takie ustawienie nie wiem czy jest takim naprawdę szczęśliwym, wydaje mi się jednak, że skoro na LPG nie wydala z wydatkiem gazu przy maksymalnym obciążeniu to oznacza że masz za słaby reduktor... Rozwiązanie ze wspomaganiem banzyną jest środkiem zaradczym. Ale tak mi się tylko wydaje, nie znam ocen fachowców, oraz tego jak zachowa się silnik przy nagłym podaniu innego rodzaju paliwa przy tak znacznym obciązeniu - jak NOS :) .
Matejko - 27-05-2008, 22:47

reduktor mam az za :) :mrgreen:
Marcino - 27-05-2008, 22:59

Dzięki za wyczerpująca odpowiedz.
W sumie do odcięcia na LPG to próbowałem na 2-ce i 3-ce, nie wiem jak to jest na innych biegach ale napewno nie mam tej opcji z benzyna aktywnej. Zastanawiam sie czy jest mi potrzebna wogule, ale dobrze wiedzieć ze jest taka opcja.
Pozdrawiam

JaGrab3 - 28-05-2008, 00:55

Matejko napisał/a:
reduktor mam az za :) :mrgreen:

Reduktor moze tak ale przewody może 6 zamiast 8?
No ale wiesz skoro jezdzi dobrze i wszystko gra i buczy to nie szukamy dziury w całym.

Marcino - 28-05-2008, 22:27

A ja dziś rozmawiałem z kolega miłosnikiem mitsu zreszta, który z ekonomicznych przyczyn bierze od znajomego saba 2.2 turbo i chce tam załozyć LPG. ZAstanawia sie co gdzie i jak..., zastanawia sie and stagiem. Jak mu powiedziałm o opcji z benzyna jednoiczesnie to powiedział ze coś nie tak, ze układ musi być dobrze dobrany do jazdy na LPG... twierdzi ze jak chce jezdziuć na lpg to na LPG a nie na mieszance.
Moze być coś prawdy tak jak mowi JaGrab, ale może i Matejko ma racje. nie wiem spytam mojego gazownika jak to jest.

Matejko - 28-05-2008, 23:33

wiecie - w momencie kiedy przelacza wam sie silnik na lpg, lub sami przelaczycie to w danym momencie przelaczania spala i to i to - poniewaz kolejno zalacza/wylacza wtryski, a ja napisalem ze moja instalacja ma funkcje dolaczenia paliwa(wiadomo niby silnik slabszy na lpg)wiec w momencie krecenia czy to na 1 czy na 2 czy na 3 biegu, powyzej jakis obrotow zalacza paliwo, ktore przez chwile zanim zmienimy bieg jest spalane(wiadomo kolejno odlaczane wtryski lpg -spala i to i to)szybka zmiana biegow - obroty spadaj wrzuca spowrotem lpg, znowu krecimy wysoko i znowu dorzuca paliwo, moj powyzszy opis i tlumaczenie dotycza 4 biegu i kresu mozliwosci 1.6 w cari :) stad moze ten caly galimatias:)
JaGrab3 nie ma co szukac, a wezyki sa wieksze i wtryski do 50koni na cylinder, wszystko dobrze wyregulowane(innej mozliwosci nie widze skoro juz sie na gaz zdecydowalem:) )

Marcino z tego co wiem to ta funkcja nie musi byc wlaczona - ze auto moze po przelaczeniu na gaz, nawet w momentach kiedy instalacja stwierdzi ze gaz lewy i moze podciagnie benyzna, nie przelaczy na benzyne chyba ze w jakims krytycznym momencie, i z tego co wiem mozesz takze ustawic kazda wartosc obrotow przy ktorej zmieni sie z lpg na benzyne



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group