Carisma - Techniczne - czy możliwy jest wyciek oleju koło paska rozrządu???
Anonymous - 20-05-2008, 09:29 Temat postu: czy możliwy jest wyciek oleju koło paska rozrządu??? chodzi mi o to ze.... samochodzik 1.8 GDI 1998 r. zuzywa okolo litra oleju 10W40 na 7 kkm (tyle narazie przejechalem). Taki olej przyjalem poniewaz auto ma 181 tys km. wszedzie w okolo silnika jest sucho... ale w podobnych tematach wyczytalem ze olej moze sie wydostawac w okolicach paska rozrzadu... i teraz moze pytanie:
czy mozliwe jest wyciek oleju za osłoną plastikową paska rozrządu?
i czy olej wtedy nie powinien wyciekać pod auto przez spód mocowania tej osłony? bo silnik od spodu jest czyściutki???
generalnie nie chce mi sie odkrecac osłony rozrządu i tego sprawdzac... dlatego zadaje takie pytanie
tdi1982 - 20-05-2008, 12:26
Witaj.Oczywiście że może się wydostawać przez uszczelnienie wałka rozrządu (CENA ZA JEDEN 11Zł) i dostaje się na pasek rozrządu co jest niewskazane i dlatego należy te uszczelniacze wymienić razem z paskiem.Być może auto zużywa olej min.przez uszczelniacze zaworowe lub pierścienie w końcu ma 10lat.Myślę że ubytek 1l na 7 tyś/km nie jest poważną awarią
TESTER - 20-05-2008, 12:35
Poważną awaria to nie jest ale trochę tego sporo jednak. Może zastosowanie oleju mineralnego uszczelniło by go odrobinkę. Samochód ma lat 10 i nie musi już śmigać na syntetyku. Z wiekiem wszystko się zużywa niestety, więc trzeba modyfikować także to co do niego wlewamy. To teoria długoletnich mechaników zalecana do stosowania w praktyce.
saphire - 21-05-2008, 13:15
Najlepiej przy okazji wymiany rozrządu wymienić tez uszczelniacze na wałkach.
Bartek - 21-05-2008, 13:49
SIMSONalfa napisał/a: | czy mozliwe jest wyciek oleju za osłoną plastikową paska rozrządu? |
Możliwe jest, natomiast niemożliwym jest go nie zauważyć. Wyciek objawia się zapoceniem miski olejowej pod osłoną (pod w sensie geometrycznym, a nie pod w sensie w środku osłony )
jacekm1966 - 21-05-2008, 20:08
Możliwe jest też że pierścionki już trochę siadły i po prostu pali olej, nie dymi przypadkiem tak lekko na szaro-błękitno. Natomiast zamiast oleju mineralnego wolałbym dolać jakiegoś środka uszczęlniającego u mnie przy dislu zdawało egzamin.
TESTER - 23-05-2008, 12:40
Można spróbować, są nawet dwa rodzaje takich uszczelniaczy;
1 to teflon czy jakaś jego pochodna osadzająca się na wszystkich częściach silnika głównie metalowych
2 to uszczelniacze regenerujące uszczelki gumowe nie osadzające się na częściach metalowych, ot choćby i taki
http://www.allegro.pl/ite..._425ml_012.html
lub taki
http://www.allegro.pl/ite...do_silnika.html
http://www.allegro.pl/ite...nika_443ml.html
Anonymous - 23-05-2008, 21:53
jeżeli silnik jest suchy dookoła i z dołu i góry to nie wycieka tylko spala olej.
Spróbuj prostego sposobu.
Weż kolege lub znajomego i niech jedzie za Tobą innym autem i obserwuje Twój wydech, /źle wyraziłem Twój wydech samochodu/.
Szczególnie przy gwałtownym przyspieszaniu i na wysokich obrotach zdjęcie nogi z pedału "gazu" i hamowanie silnikiem....
Wiele się możesz dowiedzieć...
Pozdrawiam
zwolin - 24-05-2008, 13:26
TESTER napisał/a: | Można spróbować, są nawet dwa rodzaje takich uszczelniaczy; |
Tylko po co??
Nie lepiej dolać oleju raz na kilka kkm i cieszyć się jazdą?
Nigdy nie wiadomo co taki cudowny specyfi nawyrabia w silniku, a biorąc po uwagę cenę (ok 20pln), z czego połowa to pewnie marże sprzedawców to kosmiczna technologi to raczej nie jest.
Po pierwsze musisz znaleźć i zlikwidować wyciek.
Po drugie jeśli samochód nadal będzie spalał olej to pomyśl nad dobrym(Texaco, Valvoline) olejem 15W40. Pod żadnym pozorem nie lej Shela, bo ma bardzo silne właściwości wypłukujące.
|
|
|