To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - czy możliwy jest wyciek oleju koło paska rozrządu???

Anonymous - 20-05-2008, 09:29
Temat postu: czy możliwy jest wyciek oleju koło paska rozrządu???
chodzi mi o to ze.... samochodzik 1.8 GDI 1998 r. zuzywa okolo litra oleju 10W40 na 7 kkm (tyle narazie przejechalem). Taki olej przyjalem poniewaz auto ma 181 tys km. wszedzie w okolo silnika jest sucho... ale w podobnych tematach wyczytalem ze olej moze sie wydostawac w okolicach paska rozrzadu... i teraz moze pytanie:

czy mozliwe jest wyciek oleju za osłoną plastikową paska rozrządu?

i czy olej wtedy nie powinien wyciekać pod auto przez spód mocowania tej osłony? bo silnik od spodu jest czyściutki???

generalnie nie chce mi sie odkrecac osłony rozrządu i tego sprawdzac... dlatego zadaje takie pytanie

tdi1982 - 20-05-2008, 12:26

Witaj.Oczywiście że może się wydostawać przez uszczelnienie wałka rozrządu (CENA ZA JEDEN 11Zł) i dostaje się na pasek rozrządu co jest niewskazane i dlatego należy te uszczelniacze wymienić razem z paskiem.Być może auto zużywa olej min.przez uszczelniacze zaworowe lub pierścienie w końcu ma 10lat.Myślę że ubytek 1l na 7 tyś/km nie jest poważną awarią
TESTER - 20-05-2008, 12:35

Poważną awaria to nie jest ale trochę tego sporo jednak. Może zastosowanie oleju mineralnego uszczelniło by go odrobinkę. Samochód ma lat 10 i nie musi już śmigać na syntetyku. Z wiekiem wszystko się zużywa niestety, więc trzeba modyfikować także to co do niego wlewamy. To teoria długoletnich mechaników zalecana do stosowania w praktyce.
saphire - 21-05-2008, 13:15

Najlepiej przy okazji wymiany rozrządu wymienić tez uszczelniacze na wałkach.
Bartek - 21-05-2008, 13:49

SIMSONalfa napisał/a:
czy mozliwe jest wyciek oleju za osłoną plastikową paska rozrządu?


Możliwe jest, natomiast niemożliwym jest go nie zauważyć. Wyciek objawia się zapoceniem miski olejowej pod osłoną (pod w sensie geometrycznym, a nie pod w sensie w środku osłony ;) )

jacekm1966 - 21-05-2008, 20:08

Możliwe jest też że pierścionki już trochę siadły i po prostu pali olej, nie dymi przypadkiem tak lekko na szaro-błękitno. Natomiast zamiast oleju mineralnego wolałbym dolać jakiegoś środka uszczęlniającego u mnie przy dislu zdawało egzamin.
TESTER - 23-05-2008, 12:40

Można spróbować, są nawet dwa rodzaje takich uszczelniaczy;
1 to teflon czy jakaś jego pochodna osadzająca się na wszystkich częściach silnika głównie metalowych
2 to uszczelniacze regenerujące uszczelki gumowe nie osadzające się na częściach metalowych, ot choćby i taki
http://www.allegro.pl/ite..._425ml_012.html
lub taki
http://www.allegro.pl/ite...do_silnika.html
http://www.allegro.pl/ite...nika_443ml.html

Anonymous - 23-05-2008, 21:53

jeżeli silnik jest suchy dookoła i z dołu i góry to nie wycieka tylko spala olej.
Spróbuj prostego sposobu.
Weż kolege lub znajomego i niech jedzie za Tobą innym autem i obserwuje Twój wydech, /źle wyraziłem Twój wydech samochodu/.
Szczególnie przy gwałtownym przyspieszaniu i na wysokich obrotach zdjęcie nogi z pedału "gazu" i hamowanie silnikiem....
Wiele się możesz dowiedzieć...
Pozdrawiam

zwolin - 24-05-2008, 13:26

TESTER napisał/a:
Można spróbować, są nawet dwa rodzaje takich uszczelniaczy;

Tylko po co??
Nie lepiej dolać oleju raz na kilka kkm i cieszyć się jazdą?
Nigdy nie wiadomo co taki cudowny specyfi nawyrabia w silniku, a biorąc po uwagę cenę (ok 20pln), z czego połowa to pewnie marże sprzedawców to kosmiczna technologi to raczej nie jest.
Po pierwsze musisz znaleźć i zlikwidować wyciek.
Po drugie jeśli samochód nadal będzie spalał olej to pomyśl nad dobrym(Texaco, Valvoline) olejem 15W40. Pod żadnym pozorem nie lej Shela, bo ma bardzo silne właściwości wypłukujące.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group