[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Elektryka szyb i lusterek
Anonymous - 20-05-2008, 17:46 Temat postu: [CA1A 1.3] Elektryka szyb i lusterek Witam, czy bez problemu podjedzie elektryka szyb i lusterek do mojego Colta? mam nowe boczki w pelenej elektryce wraz z lusterkami i chce przelozyc cale drzwi, robil juz ktos takie cos? sa juz moze kostki? albo jakies kable? pozdrawiam
londolut - 20-05-2008, 17:57
Poczytaj:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=23093
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=19148
A na przyszłość szukajka
Tomekp - 20-05-2008, 18:32 Temat postu: Re: [CA0 1.3] Elektryka szyb i lusterek
dexxxSzczecin napisał/a: | Witam, czy bez problemu podjedzie elektryka szyb i lusterek do mojego Colta? mam nowe boczki w pelenej elektryce wraz z lusterkami i chce przelozyc cale drzwi, robil juz ktos takie cos? sa juz moze kostki? albo jakies kable? pozdrawiam |
Ja to robiłem, i jeśli masz całe okablowanie z mechanizmami i lusterkami, to możesz śmiało się do tego zabierać, kilka godzin i po robocie, nic skomplikowanego W razie problemów śmiało pytaj, napewno pomogę
londolut - 03-06-2008, 17:23
Z innej beczki Tomekp. Jak wywalałeś korby od siebie i wkładałeś elektrykę szyb zmieniałeś/modyfikowałeś jakoś szyby lub prowadnice? Wystarczy tylko wsadzić silniczki i podłączyć to na mechanizm opuszczania od manuala? Może jakieś fotki
Tomekp - 03-06-2008, 18:17
Prowadnice niestety trzeba kupić całe z silnikami, same silniki nie występują - w manualnych jest zanitowana część z bolcem na korbę do całości, więc nawet nie przyglądałem się czy dałoby się przełożyć same silniki (chociaż raz widziałem na alledrogo sam silnik). Samych szyb nie trzeba w żaden sposób modyfikować, ani żadnych innych elementów drzwi, wszystko pasuje w fabryczne otwory, jeśli posiada się wszystkie podzespoły to robota na góra 2 godziny, najgorzej jest trzymać szybę przekładając prowadnicę, bo może łatwo polecieć i się zbić. Początkowo planowałem kupić uniwersalne mechanizmy i założyć na fabryczne manualne, ale koszt kompletu uniwersalnych to ok. 170zł, więc taniej wychodzą oryginały z rozbitka. Fotki mogę oczywiście porobić i wrzucić, tylko powiedz co fotografować konkretnie z tym, że po zmontowaniu tego do kupy wygląda to naprawdę jakby było zrobione fabrycznie
londolut - 03-06-2008, 21:37
Tomekp napisał/a: | Fotki mogę oczywiście porobić i wrzucić | Będę bardzo dźwięczny
Tomekp napisał/a: | co fotografować konkretnie | Wszystko, mocowanie szyb w prowadnicach, mocowanie silników, mocowanie mechanizmów, jak to wygląda po poskładaniu. Wszystko co tylko może być przydatne
Tomekp - 05-06-2008, 19:37
londolut, pozwolisz że zamieszczę zdjęcie które sam mi podesłałeś, bo przedstawia dokładnie takie same drzwi jak u mnie (nawet kolor się zgadza ) a zaoszczędzi mi to rozbierania boków
Żeby wyjąć prowadnicę manualną trzeba po pierwsze zjechać szybą tak, aby w otworze zaznaczonym na żółto był początek szyby z plastikiem do którego mocowana jest szyba (2 zwyczajne śruby). Po ich odkręceniu trzeba uważać na szybę żeby nie spadła na dół. Następnie odkręcamy śruby zaznaczone na niebiesko (klucz o ile dobrze pamiętam nr 10) w dowolnej kolejności i wtedy zostaje nam tylko gimnastyka z wydobyciem prowadnicy z linkami i przekładnią znów przez otwór zaznaczony na żółto. Z zakładaniem mechanizmu z silnikiem jest identycznie, całą operację powtarzamy, ale w odwrotnej kolejności Ot cała filozofia z przeróbką na elektryczne:)
maciej 63 - 05-06-2008, 21:09
mnie czeka wymiana mechanizmu podnoszenia manualnego po pół roku poszukiwań
co prawda niezbyt intensywnych i mam małe pytanie co w tym czasie zrobić zszybą
aby nie przeszkadzała lub coś się jej nie stało -aż nie chę wymawiać tego słowa
londolut - 20-06-2008, 14:33
ODGRZEWAMY KOTLETA
Pilnie potrzebuję rady jakiegoś fachmana od elektryki. Zakładam el. szyby do CA0. Mam instalację w aucie, w drzwiach, kostki połączeniowe, bezpiecznik 30A pod machą, wszystkie mechanizmy (sprawne) ale nie ma prądu na kostkach przy słupku. Są po drodze jeszcze jakieś bezpieczniki/przekaźniki albo jakieś kostki, które mogły się rozpiąć, żeby to wszystko działało? Prosił bym o szybkie i konkretne odpowiedzi
Tomekp - 20-06-2008, 15:46
Pierwsza sprawa: przekaźnik. Są 3 gniazda na przekaźniki obok bezpoieczników, u mnie był zajęty tylko jeden: skrajny prawy(podgrzanie tylnej szyby). Możesz go "pożyczyć" i na chwilę przełożyć do środkowego gniazda
Druga sprawa: oba przełączniki MUSZĄ być podłączone do przewodów(szczególnie ten od strony kierowcy) inaczej nic nie zadziała.
londolut - 20-06-2008, 16:02
Tomekp napisał/a: | Pierwsza sprawa: przekaźnik. Są 3 gniazda na przekaźniki obok bezpoieczników, u mnie był zajęty tylko jeden: skrajny prawy(podgrzanie tylnej szyby). Możesz go "pożyczyć" i na chwilę przełożyć do środkowego gniazda | Proszę cię, zrób fotkę. Będę wdzięczny i to bardzo.
Tomekp napisał/a: | Druga sprawa: oba przełączniki MUSZĄ być podłączone do przewodów(szczególnie ten od strony kierowcy) inaczej nic nie zadziała. | To wiem Szybki są szeregowo
Tomekp - 20-06-2008, 16:26
Mówisz-masz
Na czerwono jest zaznaczony przekaźnik od podgrzania tylnej szyby, na niebiesko gniazdo przekaźnika elektrycznych szyb(same gniazda jak i przekaźniki są identyczne). Przekładasz przekaźnik w gniazdo obok i szyby działają (naturalnie stacyjka w położenie "ON" ) Oczywiście po wyjęciu przekaźnika od podgrzania tylnej szyby podgrzanie nie będzie działało, przekaźnik trzeba dokupić i uzupełnić
londolut - 20-06-2008, 16:37
Tomekp, jesteś wielki Masz u mnie piwo na zlocie w Grudziądzu (2 litrowe ), do tego dokładam wirtualne "pomógł", odbiję się w przyszłości Powiedz mi jeszcze, przekaźniki są takie same jak od ogrzewania szyby, tak?
Tomekp - 20-06-2008, 17:49
londolut napisał/a: | przekaźniki są takie same jak od ogrzewania szyby, tak? |
Tak, dokładnie takie same
londolut - 25-06-2008, 09:04
Wszystko ładnie bzyczy
|
|
|