To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Dziwne sprzęgło

Anonymous - 20-05-2008, 17:50
Temat postu: Dziwne sprzęgło
Witam.

Coś z moim sprzęgłem się stało.
Nagle zaczęło "brać: pod koniec. To znaczy jak na przykład ruszam to muszę prawie do końca puścić pedał sprzęgła, żeby samochód ruszył. Jak już pisałem to wydaje mi się, że to nastąpiło nagle.

Czy to poważne?
Co z tym zrobić?
Gdzie sprawdzić, wyregulować?

Z góry dziękuje za odpowiedź. POZDRAWIAM

Anonymous - 22-05-2008, 00:13
Temat postu: Re: Dziene przęgło
Z diagnozy wydaje mi sie ze to moze byc Tarcza Sprzegla.
Jak wymieniac to caly zestaw czyli, Tarcza Sprzegla, Łożysko Oporowe, Docisk Sprzegła.

Jesli zle mowie, to poprawic ale wydaje mi sie ze to wlasnie to.

Kumpel mial taka sama sytuacje,i okazalo sie ze to wlasnie Tarcza.


EDIT
Widze ze jestes z UK, caly zestaw widzialem za 170 funtow.

Michal4133 - 23-05-2008, 11:27

Adley, odezwij sie do mnie na gg lub skype, koles jest mechnikiem to ci moze to posprawdzac, podam ci wtedy moj tel.
marrok - 06-04-2010, 10:45

Witam, nie chcę zakładać nowego posta, tak więc spytam przy okazji tego. Ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie mego sprzęgła i zastanawiam się, czy przypadkiem nie czeka mnie jego wymiana. Zauważyłem, że przy dynamicznej jeździe na niskich biegach czuć "palone sprzęgło" (1,2,3 do 6 tys obrotów) i po dynamicznej jeździe pedał sprzęgła pracuje znacznie lżej jak normalnie. Sprzęgło bierze mi wysoko (2-3 cm od końca, czasem wydaje się że, jeszcze wyżej) poza tym zauważyłem szarpanie podczas redukcji biegów biegów (szczególnie 2 na 1, słabsze szarpanie z 3 na 2) dodatkowo jak zmieniam dość dynamicznie biegi na wyższe, jak puszczę od razu sprzęgło to też szarpie....
Płyn wspomagania wymieniany, przebieg koło 240 kkm (jeżeli nie kręcony).

Jeżeli uważacie że koniec sprzęgła to jakie części polecacie?
Na co zwrócić uwagę przy diagnozie sprzęgła?
Z góry dzięki za sugestie :D

robertdg - 06-04-2010, 10:48

marrok, to może jeszcze napiszesz co napędza twoją skrzynie, bo mozna się tylko domyślać, czy to MPI,GDI czy TD, pozwala to odróżnic szkrzynie i ich prace ;-)
marrok - 06-04-2010, 11:13

robertdg napisał/a:
marrok, to może jeszcze napiszesz co napędza twoją skrzynie, bo mozna się tylko domyślać, czy to MPI,GDI czy TD, pozwala to odróżnic szkrzynie i ich prace ;-)



Upsss..... :mrgreen: ach ten tydzień po świętach i problemy z koncentracją...
pod maską drzemie 2,0 16V benzyna 136 km (muszę zmienić swoj opis :biggrin: )

robertdg - 06-04-2010, 11:25

Więc tak haczenie przy redukcji z 2 na 1, niestety taka przypadlosc tej skrzyni, dopoki sie praktycznie calkowicie nie zatrzymasz ciezko zredukowac,

Twoje szarpanie przy redukcjach biegów, zastanawiam sie czy nie jest spowodowane, brakiem synchronizacji pedalu gazu ze sprzeglem.

Co do brania sprzegla, na normalnym poziomie powinno sprzeglo brac w odleglosci okolo 1/3 skoku pedalu od podlogi od podlogi, czasami moze sie wydawac ze jest wyzej, zwlaszcza przy wyzszych biegach i przy wyzszych obrotach silnika.

Aby ocenic czy sprzeglo sie slizga zrób prosty test na slizganie sie sprzegla, co do drażniącej woni przy jezdzie na wysokich obrotach ja bym spradzil czy przypadkiem nie masz jakiegos wycieku na uklad wydechowy, woń palonego sprzegła jest na tyle ochydna i charakterystyczna, ze potrafi w oczy szczypać.

marrok - 06-04-2010, 11:56

robertdg napisał/a:
Więc tak haczenie przy redukcji z 2 na 1, niestety taka przypadlosc tej skrzyni, dopoki sie praktycznie calkowicie nie zatrzymasz ciezko zredukowac,


Problem z haczeniem znam ale nie o nie chodzi.
Przykład, jadę na jedynce rozpędzam do 3,5 tys obrotów, puszczam gaz i szarpie samochodem (2, 3 razy) - zapłon rozrząd na 101% ok
Na drugim biegu jest to mniej wyczuwalne, na wyższych biegach nie da się tego odczuć.
W firmie mam kilka samochodów, w których takiego zjawiska nie ma...
Możliwe, że ten typ tak ma, chcę się upewnić.. :p

robertdg napisał/a:
Twoje szarpanie przy redukcjach biegów, zastanawiam sie czy nie jest spowodowane, brakiem synchronizacji pedalu gazu ze sprzeglem.


No nie wiem, tylko w galancie mam takie odczucia, w innych autach jakoś tego nie czuje...


robertdg napisał/a:
Co do brania sprzegla, na normalnym poziomie powinno sprzeglo brac w odleglosci okolo 1/3 skoku pedalu od podlogi od podlogi, czasami moze sie wydawac ze jest wyzej, zwlaszcza przy wyzszych biegach i przy wyzszych obrotach silnika.


Oki, dzięki za info, sprawdzę jak wrócę do domu...

robertdg napisał/a:
Aby ocenic czy sprzeglo sie slizga zrób prosty test na slizganie sie sprzegla, co do drażniącej woni przy jezdzie na wysokich obrotach ja bym spradzil czy przypadkiem nie masz jakiegos wycieku na uklad wydechowy, woń palonego sprzegła jest na tyle ochydna i charakterystyczna, ze potrafi w oczy szczypać.


Ok, test przeprowadzę, co do wycieku to raczej odpada, smród jest charakterystyczny i krótkotrwały, i bardzo szybko przechodzi, ale obejrzę auto na kanale...

A co myślisz na temat pracy sprzęgła, tj. przy normalnej jeździe chodzi wyczuwalnie ciężej jak po dynamicznej?

Pozdrawiam

robertdg - 06-04-2010, 12:04

marrok napisał/a:
Przykład, jadę na jedynce rozpędzam do 3,5 tys obrotów, puszczam gaz i szarpie samochodem (2, 3 razy)
Normalny objaw, jedynka jest do ruszania/rozpędzania, a nie jazdy, przełożenie odpowiada za szarpanie, tak samo z dwójka, gdybys puscil gaz jednoczenie wciskajac sprzeglo nic nie powinno takiego wystapic.
marrok napisał/a:
A co myślisz na temat pracy sprzęgła, tj. przy normalnej jeździe chodzi wyczuwalnie ciężej jak po dynamicznej?
Przy wyzszych obrotach sprzęgło lepiej chodzi, istnieje mozliwośc nawet wrzucenia biegu bez sprzęgła, tego nie radze próbowac bo wymaga odpowiedniej synchronizacji.
marrok - 06-04-2010, 12:44

robertdg Wielki dzięki za odpowiedź :wink: ,
z tą 1 to po prostu chciałem spytać jak jest, przed czyszczeniem przepustnicy często było tak, ze jazda na 2 przy niskich obrotach (np skrzyżowanie) była masakra, tak więc dłużej na 1 jeździłem i zauważyłem takie, a nie inne zjawisko...

Sprzęgło się nie ślizga, sprawdzone.

Tak więc zostaje potwierdzić co tak śmierdzi...

Znajomy mechanik radził sprawdzić stan poduszek na skrzyni i silniku (szarpanie podczas zmiany biegów) Jak myślicie?

Może trochę przesadzam i szukam dziury w całym, ale sporo jeżdżę i po padniętej skrzyni w ostatnim samochodzie (poprzednie auto było w automacie) jestem trochę przewrażliwiony...

Pozdrawiam

robertdg - 06-04-2010, 19:21

Możesz sprawdzić poduszki, to podstawowa czynnosc i nie jest trudna.
ensulent - 17-04-2010, 10:47

witam podpinam sie pod temat. Mam problem ze sprzeglem mianowicie, kiedy odpale auto i jest na luzie cos rzezi kiedy wcisne sprzeglo jest cisza. Kiedy ruszam to wogole masakraq jest wyje chyba lozysko strasznie na kazdym biegu strasznie chalasuje. myslalem ze to tylko lozysko tak jak mnie zapewnial sprzedawca ale... jak przyjechalem do domu i trocvhe poszalalem autem i sie zatrzymalem zaczelo cos smierdziec myslalem ze to gumy albo klocki czy cos ale to chyba soprzeglo;/ po tej ostrej jezdzie kiedy wszystko sie nagrzalo zaczelo sie slizgac sprzeglo czyli diagnoza chyba jest jednoznaczna ze sprzeglo jest do wymiany.? mam w planach zakup sprzegla exedy za 550 zl czy to dobry wybor ?
robertdg - 17-04-2010, 11:17

ensulent, z tego co opisujesz wynika że masz cały komplet sprzegłowy do wymiany oraz łożyska w skrzyni.
ensulent - 17-04-2010, 11:24

ile lozysko skrzyni kosztuje?? troche dziwna sprawa ze sprzeglo padlo bo mam fakture niemiecka na wymiane sprzegla z koncowki 2008 roku ale wsumie niewiadomo jak bylo eksploatowane to sprzeglo bo dziwne ze tak szybko zakonczylo zywot.
robertdg - 17-04-2010, 11:27

zadzwoń zapytaj
Japaneze - Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584

Na zużycie sprzęgła nie ma reguły, ktos bedzie jezdził 5 lat i sprzegło bedzie sie blyszczalo jakby było niedawno wymieniane, a ktos pojezdzi 2 tyg i całkowicie rozwali sprzeglo, wszystko zalezy od stylu jazdy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group