Space Wagon Techniczne - dziwne zachowanie silnika
Anonymous - 20-05-2008, 19:55 Temat postu: dziwne zachowanie silnika witam!
moj silniczek od jakiegos czasu dziwnie sie zachowuje i brakuje mi juz koncepcji gdzie szukac, a mianowicie w czasie gdy jest zimny czyli zaraz po odpaleniu potrafi nie zgasnac kontrolka CE ale jak sie doda gazu to gasnie na wolnych czasem znow sie zapala (nie zawsze tak jest), po przejechaniu 2 - 3 km problem kontrolki znika. W czasie jazdy gdy nie jest jeszcze w pelni rozgrzany dziala nawet OK (przyspieszenie, itp) jak juz dojdzie do swojej temperatury to tak jakby zaczynal slabnac a przy przyspieszaniu (naglym wduszeniu gazu) zaczyna szarpac, jakby za malo paliwa hmmmm a moze za duzo ??? Gdy zresetuje kompa (odpiecie klemy na minute) problem znika calkowicie na jakies 300km i pozniej powraca no to znow reset
Co zrobilem do tej pory: wymiana rozrzadu, filtr paliwa i powietrza, przewody WN, wyczyszczona kopulka i palec, wymienilem kondki w kompie, sprawdzilem sonde lambde i brak pomyslow wiecej. Moze jakis czujnik temp ale jaki???? za duzo ich jest. Da sie z tym jezdzic ale........
Jesli ktos juz mial cos podobnego ew wie o co moze chodzic to prosze o sugestie
Pozdro
yossi - 23-05-2008, 12:11 Temat postu: Re: dziwne zachowanie silnika
Mazik napisał/a: | w czasie gdy jest zimny czyli zaraz po odpaleniu potrafi nie zgasnac kontrolka CE ale jak sie doda gazu to gasnie na wolnych czasem znow sie zapala (nie zawsze tak jest), po przejechaniu 2 - 3 km problem kontrolki znika |
Zrobiło mi się tak kilka razy w MSR, gdy było chłodniej. Jednak szarpnąć, jak już, to raczej lubi gdy jest zimny, a nie rozgrzany.
W każdym razie - na przeglądzie w serwisie Mitsu powiedzieli mi, że czeka mnie czyszczenie przepustnicy i takie rzeczy póki co zrzucam właśnie na to.
Być może u Ciebie też by to pomogło.
Pozdrawiam,
yossi
Anonymous - 23-05-2008, 20:07
Na czym polega konkretnie czyszczenie przepustnicy?, troche na forum o tym poczytalem ale nie do konca to rozumiem. Czy tylko na wyczyszczeniu tej gardzieli i tej klapki (przepustnicy), czy rowniez innych rzeczy tj. np czujnika polozenia przepustnicy. A tak wogole ten czujnik to jest taki potencjometr co mozna go miernikiem sprawdzic czy trzeba jakos inaczej?
Aha, czy wszystkie przeplywomierze maja druciki w srodku, bo moj nie ma?
Adaho_krak - 24-05-2008, 09:55
Mazik napisał/a: | A tak wogole ten czujnik to jest taki potencjometr co mozna go miernikiem sprawdzic czy trzeba jakos inaczej? |
Ten potencjometr to czujnik położenia przepuistnicy i on prawdopodobnie jest odpowiedzialny za świecenie się check engine. Można go sprawdzić najzwyklejszym miernikiem na opory. Na początku zczytaj błędy ECU. Wszystkie niezbędne informacje wraz z opisem czyszczenia przepustnicy znajdziesz na stronie naszego klubowego kolegi Krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/
Anonymous - 24-05-2008, 16:47
Witam
Dzieki za link, kiedys z niego korzystalem
Adaho_krak napisał/a: | Na początku zczytaj błędy ECU. |
Takze pozostawiam swoj temat do czasu sprawienia sobie kabelka, jak wsio bede mial to sie znow odezwe.
Pozdro
Dzis odczytalem bledy (przez mruganie). Kontrolka CE mruga jednostajnie wiec wg opisow na tym forum oznacza ze nie ma bledow. Ale za to ABS mi cos wymrugal tylko do konca nie wiem czy dobrze odczytalem, jesli tak to pokazal blad 21 i 16. Jak sie doczytalem na forum to 21 oznacza zwarcie na przednim prawym czujniku, a 16 zasilanie, tylko nie wiem czego???? Czy to ma jakis zwiazek z praca silnika??
Jak bede mial czas to sprawdze to zwarcie czy rzeczywiscie jest, a co do bledu 16 to o co moze chodzic?
Pozdro
[ Dodano: 31-05-2008, 23:36 ]
Dzieki yossi, czyszczenie przepustnicy wiele dalo, prosta rzecz wiec proponuje Ci to zrobic, moze nie ideal ale mozna zapomniec o problemie . O wiele lepiej reaguje na pedal gazu. Ja do czyszczenia uzylem szmatki nasaczonej benzyna, palca i patyka (zeby jak najglebiej siegnac, bo nie chcialo mi sie tego rozbierac) a bylo tej mazi tam sporo. i obroty mi wcale nie skoczyly wiec nie musialem robic korekty.
Co do czujnika polozenia przepustnicy, to nie bardzo wiem jak to sprawdzic, gdyz u mnie dochodza tam 4 kabelki, czyli tak jakby tam byly 2 czujniki (rozumiem ze ten czujnik to cos takie w plastikowej obudowie przy przepustnicy) czy ktos wie jak to sprawdzic bo w manualu nic nie znalazlem?
Andrew - 30-06-2013, 15:21
Podepnę się pod temat. Otóż w Wagonie 2.4 GDI kolegi wystąpił problem. Podczas jazdy auto powoli traciło na mocy i w końcu zgasło. Odpala tylko chodzi strasznie nierównie i po chwili gaśnie. Check się nie świeci. Wygląda na to, że problem z paliwem, tylko od czego zacząć i w czym szukać przyczyny? Proszę o pomoc.
|
|
|