Problemy techniczne - Odpalanie silnika z automatem po długim czasie
Bartek - 21-05-2008, 13:33 Temat postu: Odpalanie silnika z automatem po długim czasie Mam absolutnie pustą (bez oleju) skrzynię i konwerter
Czy ma ktoś z Was doświadczenie jak toto odpalić, coby nie napsuć za dużo?
Skrzynia F4A42
saphire - 21-05-2008, 14:19
Hmmm a wlanie paru litrów oleju przez bagnet nie wchodzi w grę? Trzeba by pooglądać serwisówkę czy tak tam czegoś nie piszą i pierwszym zalewaniu skrzyni automatu bo jakoś to w fabryce przecież robią...
Piszą że przy wymianie wypompowuje sie olej na biegu N przy działającym silniku jednak nie dłużej niż minute może tak chodzić tyle że wtedy na pewno coś tam w skrzyni zostaje a ty masz suchą...
PS. W manualu Carismowym do tego automatu na stronie 23-72 piszą że przy wymianie skrzyni obowiązuje procedura Transsmision Fluid Supplying ze strony 23-47 a to jest rozdział o "Automatic Transsmision Fluid Replacement" i od punktu (4) piszą: replace oil filters, (5) install drain plug... (6) Pour new fluid in through the oil tube .... i tu pętelka kilkukrotnego napełniania chyba leci po trochu... no i rysunek z lewej strony z zaznaczona śruba przez której otwór się wlewa olej.
Bartek - 21-05-2008, 16:08
saphire, serwisówkę znam na pamięć , chodzi o to, że w niej nie ma jasno napisane jak wypełnić suchą skrzynię...... jak wymienić olej wiem, nawet manuala napisałem
Anonymous - 21-05-2008, 20:17
a dzwoniłeś do jakiegoś warsztatu ASB?
saphire - 23-05-2008, 19:01
Bartek wydaje mi się że wg workshopa to napełnianie pustej to tak samo jak przy wymianie wlewasz trochę przez tą śrubę, odpalasz na chwilę potem znów dolewasz i tak chyba do skutku chyba że mają na to jakąś inna spec procedurę przy fabrycznym pierwszym napełnianiu.
Bartek - 25-05-2008, 21:47
Więc odpowiem sobie sam
saphire, byłeś bardzo blisko
- wlałem ok. 4 l płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
- pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji P
- wlałem ok. 700 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
- pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji P
- wlałem ok. 300 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
- pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji P - nie ubyło, więc
- pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji N
- wlałem ok. 500 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
- pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji N
- wlałem ok. 300 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
- pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji N - nie ubyło, więc
- odpaliłem na 10 s. w pozycji N
- wlałem ok. 500 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
- odpaliłem na 20 s. w pozycji N - nie ubyło, więc
- odpaliłem na 20 s. i przewachlowałem PRNDL32
- wlałem ok. 500 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
- odpaliłem i przewachlowałem PRNDL32 - nie ubyło, więc
- odpaliłem i zagrzałem silnik w pozycji N
- wlałem ok. 300 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
- przejechałem ok. 5 m w przód i w tył kilka razy (niestety na tyle stać w tej chwili Wagonika)
- wlałem ok. 500 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
- przejechałem ok. 5 m w przód i w tył kilka razy - nie ubyło, więc z utęsknieniem czekam na test drive
[ Dodano: 25-05-2008, 21:48 ]
PS. wlałem w sumie ok. 7,6 l płynu, więc nominalną pojemność skrzyni
saphire - 27-05-2008, 10:02
No to pewnie będzie OK
Bartek - 27-05-2008, 13:43
I jest OK. Po 20 km jazdy - biegi działają perfekcyjnie, ale jeszcze dolałem ok. 500 ml płynu.....
Artii - 02-06-2008, 13:48
Jesli moge spytac to dlaczego w skrzyni nie było oleju? Rozbierałeś skrzynie?
Bartek - 02-06-2008, 14:20
Tak, skrzynia była częściowo rozmontowana..... Przejechałem już 300 km i dalej jest mniodnie
[ Dodano: 03-12-2012, 10:49 ]
Po ponad 60 000 km mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że naprawa jest udana
|
|
|