| 
				
					| Problemy techniczne - Odpalanie silnika z automatem po długim czasie
 
 Bartek - 21-05-2008, 12:33
 Temat postu: Odpalanie silnika z automatem po długim czasie
 Mam absolutnie pustą (bez oleju) skrzynię i konwerter
 
 Czy ma ktoś z Was doświadczenie jak toto odpalić, coby nie napsuć za dużo?
 
 Skrzynia F4A42
 saphire - 21-05-2008, 13:19
 
 Hmmm a wlanie paru litrów oleju przez bagnet nie wchodzi w grę? Trzeba by pooglądać serwisówkę czy tak tam czegoś nie piszą i pierwszym zalewaniu skrzyni automatu bo jakoś to w fabryce przecież robią...
 
 Piszą że przy wymianie wypompowuje sie olej na biegu N przy działającym silniku jednak nie dłużej niż minute może tak chodzić tyle że wtedy na pewno coś tam w skrzyni zostaje a ty masz suchą...
 
 PS. W manualu Carismowym do tego automatu na stronie 23-72 piszą że przy wymianie skrzyni obowiązuje procedura Transsmision Fluid Supplying ze strony 23-47 a to jest rozdział o "Automatic Transsmision Fluid Replacement" i od punktu (4) piszą: replace oil filters, (5) install drain plug... (6) Pour new fluid in through the oil tube .... i tu pętelka kilkukrotnego napełniania chyba leci po trochu... no i rysunek z lewej strony z zaznaczona śruba przez której otwór się wlewa olej.
 Bartek - 21-05-2008, 15:08
 
 saphire, serwisówkę znam na pamięć
  , chodzi o to, że w niej nie ma jasno napisane jak wypełnić suchą skrzynię...... jak wymienić olej wiem, nawet manuala napisałem   Anonymous - 21-05-2008, 19:17
 
 a dzwoniłeś do jakiegoś warsztatu ASB?
 saphire - 23-05-2008, 18:01
 
 Bartek wydaje mi się że wg workshopa to napełnianie pustej to tak samo jak przy wymianie wlewasz trochę przez tą śrubę, odpalasz na chwilę potem znów dolewasz i tak chyba do skutku chyba że mają na to jakąś inna spec procedurę przy fabrycznym pierwszym napełnianiu.
 Bartek - 25-05-2008, 20:47
 
 Więc odpowiem sobie sam
   
 saphire, byłeś bardzo blisko
   
 - wlałem ok. 4 l płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
 - pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji P
 - wlałem ok.  700 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
 - pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji P
 - wlałem ok.  300 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
 - pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji P - nie ubyło, więc
 - pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji N
 - wlałem ok.  500 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
 - pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji N
 - wlałem ok.  300 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
 - pochechlałem trochę rozrusznikiem w pozycji N  - nie ubyło, więc
 - odpaliłem na 10 s. w pozycji N
 - wlałem ok.  500 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
 - odpaliłem na 20 s. w pozycji N  - nie ubyło, więc
 - odpaliłem na 20 s. i przewachlowałem PRNDL32
 - wlałem ok.  500 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
 - odpaliłem  i przewachlowałem PRNDL32  - nie ubyło, więc
 - odpaliłem i zagrzałem silnik w pozycji N
 - wlałem ok.  300 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
 - przejechałem ok. 5 m w przód i w tył kilka razy (niestety na tyle stać w tej chwili Wagonika)
 - wlałem ok.  500 ml płynu przez rurkę bagnetu (do pozycji COLD na bagnecie)
 - przejechałem ok. 5 m w przód i w tył kilka razy   - nie ubyło, więc z utęsknieniem czekam na test drive
   
 [ Dodano: 25-05-2008, 21:48 ]
 PS. wlałem w sumie ok. 7,6 l płynu, więc nominalną pojemność skrzyni
 saphire - 27-05-2008, 09:02
 
 No to pewnie będzie OK
   Bartek - 27-05-2008, 12:43
 
 I jest OK. Po 20 km jazdy - biegi działają perfekcyjnie, ale jeszcze dolałem ok. 500 ml płynu.....
 Artii - 02-06-2008, 12:48
 
 Jesli moge spytac to dlaczego w skrzyni nie było oleju? Rozbierałeś skrzynie?
 Bartek - 02-06-2008, 13:20
 
 Tak, skrzynia była częściowo rozmontowana..... Przejechałem już 300 km i dalej jest mniodnie
   
 [ Dodano: 03-12-2012, 10:49 ]
 Po ponad 60 000 km mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że naprawa jest udana
   
 |  | 
 |  |