To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Pajero - Dziwna wersja Pajero II bez blokady mostu

Anonymous - 25-05-2008, 18:27
Temat postu: Dziwna wersja Pajero II bez blokady mostu
Witam

Do tej pory turlałem sie Carismą, teraz upatrzyłem Pajero.
jest fajne, rocznik 1999 w budzie "przejsciówka", silnik 2800, skrzynia manualna, dość dobrze wyposażone.
ALE
zaskakuje mnie brak elektrycznej blokady tylnego mostu, miejsce po przełączniku jest zaślepione, nie ma go po prostu i wygląda, że tak było fabrycznie.
zaskakuje mnie brak regulowanych tylnych amortyzatorów – brak przełącznika jak wyżej oraz brak diod na zegarze na desce rozdzielczej (H, M , S) - a to było we wszystkich Pajero II jakie oglądałem. Po prostu gładki plastik zamiast tych diod.

Dlatego proszę o wszelkie sugestie - co to za wersja, czy to dobrze czy to źle.
Zwłaszcza proszę o pochylenie się nad tym tematem znakomitych fachowców Zbyszekm i Gene, bo wiele się z waszych postów już dowiedziałem.

Poza tym nie świecą się w nim kontrolki napędu tylnej osi - już czytałem że czujniki są trudno dostępne, ale może to być żarówka przepalona, prawda?


pozdrawiam

Daniel

Anonymous - 25-05-2008, 19:40
Temat postu: Pajero
1.Blokada tylnego dyfra-to była opcja.Jeśli jeździsz w terenie bez niej dużo tracisz.
2.Regulacja amortyzatorów - to też opcja.ta regulacja to nieprzydatny bajer...
3.W napędach to żarówki-Też to miałem.Czujniki są rzeczywiście trudno dostępne...

Tak poza tym mam 2800 Wagon z'99r

I nie mówi się że to przejściówka tylko model po liftingu (1997-1999)

Jaki przebieg ma to auto?

Anonymous - 25-05-2008, 20:14

Auto ma 230000, oglądałem go jeszcze bez kanału, aledało sie zajrzec. Spód czysty, według opinii mojej oraz mojego kolegi - zna się trochę bo ma jeepa cherokee, trochę go niszczy w terenie :-) spód nie ma śladów jazdy w cięższym terenie - brak rys, śladów uderzeń itepe.
lakier sprawdzałem elektronicznym próbnikiem - cały zdrowy.

w tygodniu wezmę go do jakiegos serwisu na badanie silnika i zawieszenia.

ta blokada mnie zmartwiła. Mam zamiar używać tego auta nie w teren prze duże T ale na jazdy po lesśnych drogach, dojazadach nad trudno dostępne jeziora itepe.
Czy coś takiego można dołożyć?
A swoja drogą - to była opcja? Obejrzałem kilka i zawsze była... :-(


pozdro

Daniel

Gene - 26-05-2008, 08:57

Beszot, to sprawdz jaka masz jeszcze skrzynie rozdzielcza. Moze sie okazac, ze to wersja "classic". choc najprawdopodobniej Bartek2800 ma calkowita racje bo klasiki byly z silnikiem 2.5. Nie ma co teraz prowadzic dochodzenia. Wersji i konfiguracji bylo tyle, ze nawet pracownicy MMC nie zawsze wiedza o co chodzi.
Blokada - fakt milo jak jest fabryczna ale mozna smialo bez tego w teren jechac. Ja nie mam i jakos z tym zyje a Sport juz nie raz pozytywnie mnie zaskoczyl swoja dzielnoscia. Oczywiscie jesli bardzo bedziesz chcial to zostaje dokupienie blokady jakiejs renomowanej firmy off-roadowej. Chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie produkt ARB. Koszty spore ale za to dostajesz nowe bardzo trwale bebechy dyferencjalu i kompresor.

Anonymous - 26-05-2008, 13:33

Okej

dzięki z podpowiedzi

Jak szybko sprawdzić jaka to skrzynia?? Zapomniałem na to zwrócić uwagę, ale może zapamiętałem coś, co pozwoli mi to ustalić teraz.
Czy taką blokadę elektryczną tylnego mostu mógłbym np. kupić używaną z rozbiórki i zamontować? Chyba mosty nie mogły się aż tak różnić żeby to było niemożliwe?

A w ogóle to maszyna była świetna... co za krążownik... :-) strasznie mi się ten model podoba.

Aha i jeszcze jedno pytanie - zauważyłem że bardzo rzadko ale jednak występuje ten model pajero z klimatryzacją klimatronik. Czy wystarczy wymienić panel/ten element w konsoli od klimatyzacji aby mieć klimatronik?
Bo ze schematu wychodzi mi jakby tam były podpięcia wyłącznie elektryczne a nie mechaniczne, czyli jakaś nadzieja jest.

POzdro

Gene - 26-05-2008, 15:28

Cytat:
Jak szybko sprawdzić jaka to skrzynia?

ES (Easy Select) znaczki na dzwigni 2H <-> 4H* <-> 4L
SS (Super Select) znaczki na dzwigni 2H <-> 4H <-> 4HLC* <-> 4LLC
* czasami jest jeszcze literka N. Ma to zwiazek z mozliwoscia zainstalowania wyciagarki mechanicznej.

wiecej tu: http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17970

Anonymous - 26-05-2008, 17:03
Temat postu: Napęd
Hintere Differentialspere(blokaada tylnego dyfra) TO OPCJA

Classic też mógł mieć taką blokadę

Tak poza tym ''N'' było w każdym i ES i SS



Wiedza oparta na niemieckiej-Betriebsanleitung-instrukcji obsługi od PajeroII

Gene - 26-05-2008, 17:18

Cytat:
Tak poza tym ''N'' było w każdym i ES i SS

nie nie... byly wersje z "N" i bez "N" a II to juz prawie tylko SS wystepowaly

Anonymous - 26-05-2008, 18:44

Dzięki.

no to powoli auto zaczyna być rozszyfrowywane...

W tym aucie były położenia
na jedną oś (nie świeciły się dwie dolne lampki kół - pewnie żarówka)
na dwie osie
na dwie osie z blokadą centralnego
na dwie osie z reduktorem


no i ma pokrowiec na koło z napisem Super Select. :lol:

czyli raczej ma SS

czy można taką elektryczną blokadę tylnego mostu z rozbiórki wyciągnąć? i wsadzić do takiego mostu bez?
Co o tym myślicie, kto może mieć wiedzę?
Gdzie w Warszawie jechać z Pajero do mechanika co by wiedział jak się w nim grzebać?


A mam jeszcze pytanie do bartka - jeśli masz instrukcję - czy klimatyzacja jest manualna czy półautomatyczna? Bo pokrętło ma takie ustawienie ECONO co sugeruje jakąś szczątkową inteligencję wewnętrzną klimatyzacji...


Pozdrawiam i dzięki za twórczy ferment.

Daniel

Gene - 26-05-2008, 18:58

Cytat:
czy można taką elektryczną blokadę tylnego mostu z rozbiórki wyciągnąć? i wsadzić do takiego mostu bez?
Z tego co ja sie orientuje to taka przekladka to nie najlepszy pomysl. Trzeba wymieniac caly most. Ale nie znam nikogo kto probowal. Jest to spora i upierdliwa ingerencja w uklady auta. Duzo prosciej bedzie zanabyc ARB moim zdaniem.

Cytat:
Gdzie w Warszawie jechać z Pajero do mechanika co by wiedział jak się w nim grzebać?

ja bym jechal to Mitcaru ale to jest ASO wiec ceny maja wysokie.
Poczytaj tu: warszawskie warsztaty
jesli chodzi o przerobki off-road'owe to wyprawa4x4 lub rajdy4x4

Anonymous - 26-05-2008, 19:34
Temat postu: Klimka
Co do automatyczności klimy...nie wiem(cyba manualna), ale ECONO to czasowa klimatyzacja tzn.chłodzi co chwilę (automatycznie) i przestajeteż co chwilę (automatycznie) i chłodzi i przestaje...Klimatronic to tylko w III

Ten tryb pozwala ograniczyć spalanie, a temperatura nawet podczas mocnego upału jest idealna

I jeszcze jeden bajer.Pod zegarkiem jest przełącznik z ludkiem i strzałką nawiewu.
Ma kolor biało-czarny i niebiesko-czarny.Tego drugiego używa się przy włączonej klimatyzacji.

W mojej instrukcji wszystkie mają ''N'' i moja Pojarka SS też ma N

Gene - 27-05-2008, 08:27

U mnie tryb oszczedny nazywa sie ECO. Tak jak Bartek2800 napisal, korzystaj z tego trybu kiedy juz klimatyzacja doprowadzi temperature w kabinie do rzadanej wartosci. Podczas pracy w ECO kompresor klimatyzacji dziala tylko w razie potrzeby czyli energooszczednie. Ja wiekszosc czasu jezdze z klimatyzacja ustawiona wlasnie na ECO.
Anonymous - 27-05-2008, 15:22
Temat postu: ECONO
Ja tylko wrzucam ECONO i najmniejszą temperaturę.No chba, że komplet pasażerów-siedem osób
zbyszekm2 - 29-05-2008, 00:10

Beszot napisał/a:

czy można taką elektryczną blokadę tylnego mostu z rozbiórki wyciągnąć? i wsadzić do takiego mostu bez?
Co o tym myślicie, kto może mieć wiedzę?l

Gene ma rację, jak włożysz samą główkę to lewą półoś będziesz miał za krótką a pawą za długa.
Aby to zrobić musisz mieć cały most , sterownik i kompresor. To nie jest trudne aby to zmodyfikować.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group