[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wskaźnik poziomu paliwa
Anonymous - 27-05-2008, 20:16 Temat postu: [EAxx] Wskaźnik poziomu paliwa Witam wszystkich. Mam taki problem: Wskazowka poziomu paliwa nie opada nawet jak wyciagne kluczyki. To chyba nie jest normalne? Czy mozna cos z tym zrobic? Szukalem czegos na forum ale nic nie ma na ten temat.
swinks_UK - 27-05-2008, 20:18
Bo o ile pamiętam wskazówka poziomu paliwa nie resetuje się po wyciągnięciu kluczyka tylko "pamięta" swą pozycję
Anonymous - 27-05-2008, 20:26
To troche dziwne bo np. zlodziej widzi od razu ile moze przejechac
czekoladka_1981 - 27-05-2008, 20:32
xostry napisał/a: | To troche dziwne bo np. zlodziej widzi od razu ile moze przejechac |
Zawsze możesz czymś zasłonić. Gale nie są zbytnio w zainteresowaniu dla złodzieji.
Anonymous - 27-05-2008, 20:35
Skoro tak musi byc to niech bedzie Dziekuje za pomoc
tomwasz - 26-06-2008, 23:49
Witam, od niedawna mam Galanta a w związku ze spłukaniem się totalnym na kupno i opłacenie auta nie mam nawet na porządne zalanie baku, aż wstyd. Ale do brzegu, jak ma się wskazanie wskaźnika do rzeczywistej ilości benzyny w baku? I czy we wszystkich egzemplarzach jest pomarańczowa kontrolka, tzw. rezerwa? Jeśli wskaźnik pokryje się z ostatnią kreską na podziałce to ile jeszcze jest w baku? Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.
Anonymous - 27-06-2008, 01:01
producenci przyjmuja rezerwe na okolo minimum 50 do 100km w zaleznosci oczywiscie od stylu jazdy (jeden przejedzie 60 a ktos inny 80 czy 90 km ) ale nie warto ciagnac do sucha zeby ewentualny syf z dna nie poszedl w uklad po zniszczeniu filtra moze to przyklad ekstermalny ale nie chcialbym tego testowac na sobie co sie stanie i ile przejade
Ursus - 27-06-2008, 08:52
To ja korzystam z tematu i zapytam, co może być przyczyną nieświecącej kontrolki rezerwy?? Dodam, że oczywiście żarówka jest ok, napewno nie ma problemu ze stykiem itp. Wszystko to sprawdziłem bardzo dokładnie. Świeciła i pewnego razu po prostu sobie przestała świecić...
viader - 27-06-2008, 09:09
cuuube napisał/a: | ale nie warto ciagnac do sucha zeby ewentualny syf z dna nie poszedl w uklad |
Już kolejny raz się spotykam z takim twierdzeniem ale czy przypadkiem paliwo i tak nie idzie zawsze z dna baku(bo niby gdzie są przewody do zasysania paliwa)?
akbi - 27-06-2008, 09:13
tomwasz napisał/a: | jak ma się wskazanie wskaźnika do rzeczywistej ilości benzyny w baku? |
lekko jest to nieproporcjonalne ze wskazaniami.
Jak zapali Ci się kontrolka (czyli w momencie opadnięcia wskazówki na "zero" to masz jeszcze ok 10l
viader napisał/a: | Już kolejny raz się spotykam z takim twierdzeniem ale czy przypadkiem paliwo i tak nie idzie zawsze z dna baku(bo niby gdzie są przewody do zasysania paliwa)? |
Zgadza się, przewody są na dole, ale .... jakie jest zagęszczenie "syfu" w 2-3l benzyny, a jakie w 10 litrach??
czekoladka_1981 - 27-06-2008, 10:17
Ursus napisał/a: | co może być przyczyną nieświecącej kontrolki rezerwy?? Dodam, że oczywiście żarówka jest ok, napewno nie ma problemu ze stykiem itp. |
Czujnik rezerwy paliwa jest zrobiony na termistorze.
Dziala to w ten sposob ze paliwo ktore znajduje sie w baku chlodzi ow termistor co zmniejsza przeplyw pradu. Jezeli paliwa jest mniej termistor grzeje sie bardziej i spada jego rezystancja co daje efekt plynnego swiecenia sie zarowki. Zarowka od rezerwy nie miga tak jak ta od spryskiwacza np.
W momencie kiedy termistor sie popsuje... przegrzeje np ciaglym brakiem paliwa w baku - dluga jazda na rezerwie... zarowka nie bedzie sie swiecic bo w obwodzie nie plynie prad.
Ursus - 27-06-2008, 11:17
Dzięki Czekoladka, jasna sprawa. To jeszcze gdyby ktoś zechciał się podzielić jakimiś uwagami bądź refleksjami a najlepiej własnym doświadczeniem, które mogłoby mi się przydać przy sprawdzeniu czy to faktycznie uszkodzony jest termistor i jego ewentualnej wymianie zanim się za to wezmę będę wdzięczny. No i przydałoby się jeszcze wyjeździć paliwo pewnie, bo zalany do pełna. U mnie rezerwa to raczej rzadkość, ale nie lubię niesprawnych detali
Zhan - 24-05-2009, 18:01 Temat postu: [EA5A 2.5] jak dziala wskaznik paliwa? Witam,
Chodzi mi po glowie przerobienie wskaznika paliwa tak zeby pokazywal poziom LPG kiedy jezdze na tym paliwie. Potrzebuje jednak informacji jakim sygnalem jest sterowany wskaznik paliwa, czy tylko napieciem czy przez PWM czy jeszcze jakos inaczej, czy jest on liniowy czy czy nie. Pozatym ciekawi mnie z czego wynika duza bezwladnosc wskaznika, czy z bezwladnosci sygnalu sterujacego nim czy z mechanicznej konstrukcji samego wskaznika.
bede wdzieczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
KaWu - 25-05-2009, 13:48
Zhan, ktoś tu kiedyś napisał, że ta nieliniowość opadania wskazówki (do połowy wolno a później przeciwnie) wynika z kształtu baku. Paliwo nie opada w nim jednostajnie - przy różnym poziomie paliwa w baku jest rożny jego przekroj.
A co do kontroli, nie lepiej kontrolkę go poziomu gazu
Zhan - 25-05-2009, 15:39
No tak, co do nieliniowosci wskazan to wiem, ze bak jest "nierowny" chodzilo mi o liniowosc wskaznika w takim sensie, ze np. przy sterowaniu napieciowym pelny bak = 12V, pol baku = 6V, pusty bak = 0V. Zauwazylem, ze po odpieciu plywaka wskazowka opada znacznie wolniej niz w pozostalych zegarach i zastanawiam sie czy to przez konstrukcje "wskazowki" czy po prostu sterownik usrednia wartosci i dla tego wskazania spadaja wolniej.
Odpowiadajac na Twoje pytanie czy nie lepiej uzyc kontrolki gazu, odpowiadam - nie, moim zdaniem nie lepiej. Mam teraz kontrolke, ktora ma 4 diody, na zbiorniku robie 300km wiec rozdzielczosc wskaznika jest taka sobie. Pozatym mysle, ze zaadoptowanie wskaznika benzyny do gazu jest znacznie bardziej eleganckim wyjsciem niz montowanie dodatkowego wskaznika diodowego. No i co najwazniejsze, lubie sobie podlubac przy aucie w wolnym czasie
|
|
|