To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Osłona przegubu (manszeta) wymiana colt 1.3

Anonymous - 27-05-2008, 23:25
Temat postu: Osłona przegubu (manszeta) wymiana colt 1.3
Witam.
To mój pierwszy post na forum. Nie dawno kupiłem colta c50 i mam problem z poszarpana manszetą przegubu zewnętrznego. Mam pytanie jak ściągnąć wszystko i na co uważać. Jest to moje pierwsze auto i chce się czegoś nauczyć. Na forum szukałem ale nie znalazłem dobrego opisu. Pozdrawiam.

Na razie auto umyte, wyciągana wykładzina i myta. Powłoka lakiernicza pastą przetarta i jest o wiele lepiej.

wichura1 - 27-05-2008, 23:30

Opis jest w service manualu w dziale "Download"
Anonymous - 28-05-2008, 21:57

No tak ale nie mogę znaleźć w którym. A może ktoś ma jakieś zdjęcia i opis na forum jak to zrobić, albo pamięta z głowy??
Wiem, że ściągam koło później odkręcam nakrętkę na tarczy hamulcowej. Sciągam tarcze i od razu będę mógł ściągnąć manszetę i założyć nową??

josie - 28-05-2008, 23:18

1. ściągnąć koło
2. wyciągnąć zawleczkę i odkręcić nakrętkę piasty (ta wielka) (klucz 34)
3. odkręcić 2 śruby łączące amortyzator ze zwrotnicą (klucze 17)
4. odkręcić uchwyt trzymający przewód hamulcowy na amortyzatorze. (klucz 12)
5. spuścić trochę oleju ze skrzyni biegów lub zaopatrzyć się w czyściutką nieszarpiącą szmatkę
6. wyciągnąć końcówkę przegubu (na której była wielka nakrętka) odchylając zwrotnicę z tarczą.
7. łychą podwarzyć przegub wewnętrzny aż zacznie wychodzić ze skrzyni (nie ciągnąć za półoś!)
8. jeśli olej nie był spuszczany w dziurę po półosi wsadzić szmatkę
9. rozciąć osłonę, półoś w imadło
10. łychą i młotkiem uderzać przegum zewnętrzny przy samej półosi aż puści zabezpieczenie i zejdzie z wielowypustu
11. założyć osłonę, przegub (musi wkliknąć) itd...

Anonymous - 29-05-2008, 09:59

To widzę, że nie jest to takie proste jak myślałem. Bo pewnie prostszego sposobu nie ma. Ale jak mam do wymiany sprzęgło(ciągnie) to chyba od razu lepiej ściągnąć dwie półosie z przegubami i wymienić sprzęgło.
josie - 29-05-2008, 11:27

No niestety prostszego sposobu nie ma - osłonę trzeba jakoś założyć, a do tego trzeba ściągnąć przegub z półosi, a do tego trzeba wyjąć półoś.

dr_mateusz napisał/a:
Ale jak mam do wymiany sprzęgło(ciągnie) to chyba od razu lepiej ściągnąć dwie półosie z przegubami i wymienić sprzęgło.


No zawsze trochę roboty mniej - gdzieś w okolicach Twojego tematu jest opis krok po kroku ściągania skrzyni do wymiany sprżęgła

Anonymous - 29-05-2008, 11:41

Właśnie czytałem już ten opis do tego wszystkiego dojdzie mi uszczelnienie miski olejowej.
Hugo - 29-05-2008, 13:09

dr_mateusz napisał/a:
do tego wszystkiego dojdzie mi uszczelnienie miski olejowej.
Żaden problem. Nie ma tam nawet uszczelki tylko sam silikon. Więc koszt kilku zł na silikon i wsio.
Anonymous - 29-05-2008, 13:55

Hugo napisał/a:
dr_mateusz napisał/a:
do tego wszystkiego dojdzie mi uszczelnienie miski olejowej.
Żaden problem. Nie ma tam nawet uszczelki tylko sam silikon. Więc koszt kilku zł na silikon i wsio.


Wiem to już doczytałem. Ale koszt wszystkiego robi się duży, bo rozrząd też pasowałoby wymienić, do tego jeszcze olej i filtr oleju.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group