Problemy techniczne - Lamerskie pytanie
Bartek - 22-04-2006, 15:53 Temat postu: Lamerskie pytanie Sorki za glupie pytanie, ale szczerze nie wiem w 100% jak sie liczy.... Problem wielki pojawil sie w 2.0 V6 24v po wymianie cewek - prawdopodobnie jakis pajac cos grzebal przy kolejnosci kabli i musimy doprowadzic do stanu "fabryka". Na moj rozum piwinno sie liczyc tak:
6 5 4 rozrzad
3 2 1 rozrzad
ale czy na pewno tak?
A moze tak:
4 5 6 rozrzad
3 2 1 rozrzad
Bo chyba nie tak:
6 4 2 rozrzad
5 3 1 rozrzad
Ani tak:
5 3 1 rozrzad
6 4 2 rozrzad
Jest to pytanie które aż wstyd zadawać, ale wszelka literatura przemilcza tę kwestię jako oczywistą....
Anonymous - 22-04-2006, 16:01
http://en.wikipedia.org/wiki/Firing_order
"In a V engine the right bank is numbered first, followed by the left bank."
stawiam na 1sza konfiguracje
chociaz tutaj pisze inaczej - http://home.off-road.com/...ge/oddfire.html
Bartek - 22-04-2006, 16:12
Ja w sumie tez, ale zglupialem bo auto zaczelo jezdzic poprawnie przy ustawieniu kabli dajacym taki schemat:
5 4 6 rozrzad
2 3 1 rozrzad
Anonymous - 22-04-2006, 16:13
a jaki to silnik - mitsu czy inny?
Bartek - 22-04-2006, 16:14
Mitsu - innych sie nie dotykam Galant E54
Anonymous - 22-04-2006, 16:21
kurcze, z tego co googluje juz jakis czas wynika ze mozna raczej osiwiec niz to rozkminic.
kazdy producent robi inaczej... ;(
ale skoro jezdzi w takiej konfiguracji to nie ma co plakac - dobrze ze w jakiejs chodzi
Bartek - 22-04-2006, 16:36
To wcale nie jest smieszne A co do konfiguracji - na blasze do której są przykrecone cewki jest wyraznie wybita kolejność....
Anonymous - 22-04-2006, 19:21
a nie wybili numerow cylindrow gdzies przez przypadek??
Hubeeert - 22-04-2006, 22:29
Kod silnika 6A12?
To służę service manualem. Poszedł mailem na bartek@coś tam coś tam strona 11A-6-1
Anonymous - 22-04-2006, 23:13
to Hubi zarzuc tu na forum zrazu - cobysmy wszyscy oswieceni zostali
Hubeeert - 22-04-2006, 23:17
spoko - jestem w trakcie przewalania od siebie na serwer wichury około 5GB danych - cierpliwości
roch_27 - 23-04-2006, 02:59
jeżeli chodzi o silnik 6A12 to na 100% jest tak:
6 4 2
5 3 1
pozdro
Bartek - 23-04-2006, 09:32
Hubus - mam tego manuala, ale on nie pasuje do e5 - to jest dziwny manual, gdzie 6a12 jest SOHC, a 6A13 jest DOHC Mivec - a w E5 jest 6a12 DOHC - i zaplon ma taki jak 3kgt i Sigma.....
roch_27, skad ta informacja?? - jest naprawde ciekawa
Hubeeert - 23-04-2006, 12:55
Na stronie którą podałem wyżej masz pokazane jak podłączyć kable. Nie sądzę żeby skośnoocy inaczej to robili akurat w tym silniku V6 który masz na tapecie....
Bartek - 23-04-2006, 15:14
Hubus - zrobili zuuupelnie inaczej tam sa 3 podwojne cewki, a nie dystrybutor ani fajkocewki jak w Mivecu z tego manuala....
|
|
|