To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Lamerskie pytanie

Bartek - 22-04-2006, 15:53
Temat postu: Lamerskie pytanie
Sorki za glupie pytanie, ale szczerze nie wiem w 100% jak sie liczy.... Problem wielki pojawil sie w 2.0 V6 24v po wymianie cewek - prawdopodobnie jakis pajac cos grzebal przy kolejnosci kabli i musimy doprowadzic do stanu "fabryka". Na moj rozum piwinno sie liczyc tak:

6 5 4 rozrzad
3 2 1 rozrzad

ale czy na pewno tak?

A moze tak:
4 5 6 rozrzad
3 2 1 rozrzad

Bo chyba nie tak:
6 4 2 rozrzad
5 3 1 rozrzad

Ani tak:
5 3 1 rozrzad
6 4 2 rozrzad

Jest to pytanie które aż wstyd zadawać, ale wszelka literatura przemilcza tę kwestię jako oczywistą....

Anonymous - 22-04-2006, 16:01

http://en.wikipedia.org/wiki/Firing_order

"In a V engine the right bank is numbered first, followed by the left bank."

stawiam na 1sza konfiguracje

chociaz tutaj pisze inaczej - http://home.off-road.com/...ge/oddfire.html

Bartek - 22-04-2006, 16:12

Ja w sumie tez, ale zglupialem :oops: bo auto zaczelo jezdzic poprawnie przy ustawieniu kabli dajacym taki schemat:

5 4 6 rozrzad
2 3 1 rozrzad

Anonymous - 22-04-2006, 16:13

:roll: a jaki to silnik - mitsu czy inny?
Bartek - 22-04-2006, 16:14

Mitsu - innych sie nie dotykam ;) Galant E54
Anonymous - 22-04-2006, 16:21

kurcze, z tego co googluje juz jakis czas wynika ze mozna raczej osiwiec niz to rozkminic.
kazdy producent robi inaczej... ;(

ale skoro jezdzi w takiej konfiguracji to nie ma co plakac - dobrze ze w jakiejs chodzi :)

Bartek - 22-04-2006, 16:36

To wcale nie jest smieszne ;) A co do konfiguracji - na blasze do której są przykrecone cewki jest wyraznie wybita kolejność....
Anonymous - 22-04-2006, 19:21

a nie wybili numerow cylindrow gdzies przez przypadek?? :mrgreen:
Hubeeert - 22-04-2006, 22:29

Kod silnika 6A12?
To służę service manualem. Poszedł mailem na bartek@coś tam coś tam :D strona 11A-6-1

Anonymous - 22-04-2006, 23:13

to Hubi zarzuc tu na forum zrazu - cobysmy wszyscy oswieceni zostali 8)
Hubeeert - 22-04-2006, 23:17

spoko - jestem w trakcie przewalania od siebie na serwer wichury około 5GB danych - cierpliwości :D
roch_27 - 23-04-2006, 02:59

jeżeli chodzi o silnik 6A12 to na 100% jest tak:

6 4 2
5 3 1

:lol:


pozdro

Bartek - 23-04-2006, 09:32

Hubus - mam tego manuala, ale on nie pasuje do e5 - to jest dziwny manual, gdzie 6a12 jest SOHC, a 6A13 jest DOHC Mivec - a w E5 jest 6a12 DOHC - i zaplon ma taki jak 3kgt i Sigma.....

roch_27, skad ta informacja?? - jest naprawde ciekawa :shock:

Hubeeert - 23-04-2006, 12:55

Na stronie którą podałem wyżej masz pokazane jak podłączyć kable. Nie sądzę żeby skośnoocy inaczej to robili akurat w tym silniku V6 który masz na tapecie.... :shock: :roll: :mrgreen:
Bartek - 23-04-2006, 15:14

Hubus - zrobili zuuupelnie inaczej ;) tam sa 3 podwojne cewki, a nie dystrybutor ani fajkocewki jak w Mivecu z tego manuala....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group