Space Star Techniczne - [MSS 1.3] [SILNIK] Po wymianie rozrządu stracił wigor
irekmiecz - 01-06-2008, 09:30 Temat postu: [MSS 1.3] [SILNIK] Po wymianie rozrządu stracił wigor Po wymianie rozrządu, pasków, oleju z filtrem, filtra powietrza mam wrarzenie że "misiek" stracił wigor. Mam WRAŻENIE że nie przyspiesza tak jak wcześniej (na biegu 3, 4, 5) a kontrolka silnika po przekręceniu kluczyka gaśnie odrobinę puźniej. Sprawdziłem przepustnice, od widocznej strony jest czysta lecz dalej jest coś co określę jako oleisty nagar (czarne maziste).
Co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakreśie.
Pozdrawiam i Dziękuje
Anonymous - 01-06-2008, 10:52
Strata wigoru po wymianie rozrządu jest najczęściej spowodowana niepoprawnym założeniem paska.
cns80 - 02-06-2008, 08:00
gregorbu napisał/a: | Strata wigoru po wymianie rozrządu jest najczęściej spowodowana niepoprawnym założeniem paska | Potwierdzam. Po wymianie powinien nawet chodzić deczko lepiej, bo nowy pasek jest mniej rozciągnięty niż stary
Mikado66 - 02-06-2008, 11:19
Podobną przygodę miała kumpela w Peugeocie 206. Robiła pasek u znajomego mechanika po czym auto osłabło, spalanie wzrosło a silnik potrafił zgasnąć na wolnych obrotach. Mechanik twierdził, że to niemożliwe iż miałoby to mieć jakikolwiek związek z paskiem. Pojechała do serwisu i tam stwierdzili, że o dwa zęby jest przestawiony. Zrobili i jest OK!
Anonymous - 25-06-2008, 21:58
moze tez byc lekko ruszony zaplon. Mialem podobny problem. po 90kkm wymieniony pasek rozrzadu i po odbiorze auto jezdzilo jak mul, a spalanie wzroslo do 11-12 l/100.
podobno zaplon jest bardzo czuly i minimalna zmiana kata powoduje opoznienie zaplonu. Stad problem z moca.
irekmiecz - 21-08-2008, 21:43
[ Dodano: 21-08-2008, 21:45 ]
machu napisał/a: | moze tez byc lekko ruszony zaplon.
podobno zaplon jest bardzo czuly i minimalna zmiana kata powoduje opoznienie zaplonu. Stad problem z moca. |
Jak to jest z tym zapłonem? cz może sie samoistnie przestawić? bo nie widać by był ruszany.
Rozrząd też wygląda poprawnie (WIELKIE DZIĘKI DLA KRZYŻAKA który pokazał gdzie patrzeć bez zdejmowania koła pasowego) Jak poprawnie sprawdzić i ustawić ten zapłon? Głównie po mieście z częstymi wyjazdami na obwodnicę 3miasta i staram sie jeździć ekonomicznie, na kilku tankowaniach spalanie wyszło 7.0 - 7.1 a ruszając często widzę chwilowe wskazanie kompa ponad 40.
Krzyzak - 21-08-2008, 22:05
Irku - do zaplonu sluzy lampa, ktora widziales u mnie ostatnio. Ale zaplon masz ustawiony na +7 st. wiec prawidlowo. Jesli mimo wszystko uwazasz, ze rozrzad jest zlozony poprawnie (choc mi sie wydawalo, ze jest 5 st. pomylki), to juz nie wiem, co moze byc nie halo. Powinienem jeszcze rzucic okiem na czujnik przepustnicy - jego przestawienie tez powoduje mulenie, ale nie sadze by byl ruszany.
irekmiecz - 21-08-2008, 22:21
Muszę się z kimś zmówić i porównać w trakcie jazdy. Może jest tak że to ja mam jakieś mylne wyobrażenie o mocy tego auta. Chyba zbyt wcześnie dałem go na warsztat, nie dość wyczułem to auto przed wymianą rozrządu.
Pozdrawiam!
Anonymous - 11-09-2008, 09:20
Krzyzak,
(WIELKIE DZIĘKI DLA KRZYŻAKA który pokazał gdzie patrzeć bez zdejmowania koła pasowego)
czy możesz podesłać link do tego wątku?
bez wyszukiwarki się nie da tego znaleźć - masz tyle postów że to nie sposób wszystko przeczytać )))
proszę o pomoc.
Krzyzak - 11-09-2008, 22:39
to nie byl watek - Irek podjechal do mnie do domu i mu pokazalem jak sie to sprawdza (zbyt dlugo na pisanie - trzeba to zobaczyc na wlasne oczy)
Anonymous - 11-09-2008, 22:45
no to kiszka, gdyby nie to że POMORZE to już bym tam był
pomijając długość opisu - może warto by to jednak opisać
irekmiecz - 11-09-2008, 22:49
" pomijając długość opisu - może warto by to jednak opisać "
No to spróbuje.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453 Z tąd pobierz instrukcje serwisową.
Zaparkuj w odpowiednim do tej "zabawy" miejscu, zacjągnij ręczny, zgaś silnik, otwórz maske. Zdemątuj plastikową osłone paska i koła zembatego rozrządu (trzy śruby, klucz 10). Teraz do ręki lewarek i podnieś tak aby prawe przednie koło dało się obracać. Włącz piąty bieg i obracaj koło jezdne zgodnie z kierunkiem jazdy tak aby znaki koła zembatego rozrządu i ten na silniku spodkały się ( tak jak w instrukcj serwisowej plik 11B Engine 4G1 str.14 rys. dolny). Teraz wytęż wzrok (latarka będzie pomocna) patrząc na dolne koło pasowe i osłone paska (godzina druga) znajdziesz znaki. Ten na kole pasowym (drobne nacięcie) powinien się spodkać z znakiem - T (słabo widoczny o ile dobrze pamiętam jest naj niżej).
Do sprawdzenia zapłonu jest potrzebna lampa o której pisał Krzyzak.
Pozdrowienia i powodzenia
Pisałem już wcześniej lecz nie starczało czasu ( wylogowało mnie kilka razy)
Anonymous - 12-09-2008, 08:15
kocham to forum
Krzyzak - 12-09-2008, 21:49
i najwazniejsze - uwazaj na blad paralaksy!
warto zaopatrzyc sie w drucik, ktory po przedluzeniu znaku na kole zebatym wceluje prostopadle na znak na glowicy itd.
Shingen - 17-03-2009, 12:46
Witam.
Właśnie kupiłem MSS 1,3 i choć przebieg na to nie wskazuje to dla zasady zamierzam wymienić pasek rozrządu i napinacz. Większość serwisów oferuje zamienniki, które podobno nie muszą być gorsze od oryginałów i w związku z tym proszę o Waszą opinię. Jakie japońskie zamienniki polecacie i czy mówi Wam coś marka SUN?
Ceny jakie znalazłem w porównaniu do ASO są więcej niż konkurencyjne. Wymiana u nich kosztowała by mnie min. 1100 PLN.
pozdrawiam
|
|
|