Carisma - Techniczne - kontrolka silnika
Anonymous - 02-06-2008, 16:36 Temat postu: kontrolka silnika niby wszystko w porządku. w trasie zapaliła mi się pierwszy raz kontrolka silnika. spanikowałem troszkę, ale jechałem na następny dzień dalej ponad 150 km. po przejechaniu ok 80 kontrolka silnika zgasła i juz wszystko oki. po odpaleniu sie nie pojawia. mam cari GDI 98. co to moze byc?
Bartek - 02-06-2008, 17:34
lambda
Anonymous - 05-06-2008, 21:36
No wlaśnie mam ten sam problem. Kontrolka zaświeca się kiedy chce i gaśnie jak chce. Do tego komputer nie pokazuje żadnego błędu. Jakie sugestie? Bo nie mam pewności czy gdzieś w dalekiej wakacyjnej trasie mi autko nie stanie. Muszę coś zdiagnozować.
saphire - 06-06-2008, 07:43
Trzeba zrobić wykres lambdy podczas jazdy z różnymi obrotami i na różnym obciążeniu.
loki7777 - 06-06-2008, 08:18
a moze tak jak u mnie trzeba uzupelnic plyn w spryskiwaczach??
No dobra moj blad bo u mnie migalo i w sumie ciezko bylo wyczuc co to miga
siwek - 06-06-2008, 08:56
loki7777 napisał/a: | a moze tak jak u mnie trzeba uzupelnic plyn w spryskiwaczach?? |
od tego jest osobna kontrolka... a nie silnika
Anonymous - 06-06-2008, 10:17
a moze czujnik polozenia walka rozrzadu ;] mialem tak u mnie ;] pare watkow nizej ;] tylko jak ja zgasilem silnik na kontrolce to pozniej nie chcial odpalic i musialem czekac az ostygnie do zera i znow smiga ;]
Anonymous - 08-06-2008, 12:52
saphire napisał/a: | Trzeba zrobić wykres lambdy podczas jazdy z różnymi obrotami i na różnym obciążeniu. |
Właśnie nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Do serwisu mam dośc daleko a warsztaty prywatne zwykle kiepsko znają się na GDI i nie mają kompa. Ile taka przyjemność kosztuje w serwisie i jak to się przede wszystkim bada?
Czy poza tym wyjściem nikomu nic do głowy nie przychodzi?
Może lepiej już wymienić niż się bawić w jeżdżenie po serwisach.
Pozdrawiam
arekp - 08-06-2008, 13:03
krzych_o napisał/a: | Właśnie nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Do serwisu mam dośc daleko a warsztaty prywatne zwykle kiepsko znają się na GDI i nie mają kompa. Ile taka przyjemność kosztuje w serwisie i jak to się przede wszystkim bada?
Czy poza tym wyjściem nikomu nic do głowy nie przychodzi? |
U mnie dzialanie lambdy sprawdzaja za kazdym razem jak robie przeglad autka - przy analizie spalin.
Podlaczenie 'pod komputer' w ASO to koszt ~120-150 zl. Na wartszatach przypadkowych jest to samo, tyle ze jak bedzie sie jakis nieuk podlaczac to moze Ci immobilizer zablokowac i wtedy w ogole dupa bedzie.
Anonymous - 08-06-2008, 13:07
arekp napisał/a: | krzych_o napisał/a: | Właśnie nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Do serwisu mam dośc daleko a warsztaty prywatne zwykle kiepsko znają się na GDI i nie mają kompa. Ile taka przyjemność kosztuje w serwisie i jak to się przede wszystkim bada?
Czy poza tym wyjściem nikomu nic do głowy nie przychodzi? |
U mnie dzialanie lambdy sprawdzaja za kazdym razem jak robie przeglad autka - przy analizie spalin.
Podlaczenie 'pod komputer' w ASO to koszt ~120-150 zl. Na wartszatach przypadkowych jest to samo, tyle ze jak bedzie sie jakis nieuk podlaczac to moze Ci immobilizer zablokowac i wtedy w ogole dupa bedzie. |
Czekaj bo chyba jakiś niedouczony jestem. Czyli mówisz,że wykres lambdy można zrobić na każdej stacji diagnostycznej? Czyli co robi się to na podstawie spalin jedynie?
arekp - 08-06-2008, 13:57
krzych_o napisał/a: | Czekaj bo chyba jakiś niedouczony jestem. Czyli mówisz,że wykres lambdy można zrobić na każdej stacji diagnostycznej? Czyli co robi się to na podstawie spalin jedynie? |
Mi nieprawidlowe dzialanie sondy wykazala analiza spalin, a nie blad sygnalizowany przez komputer. Po wmianie sondy, kolejna analiza spalin i prawidlowe parametry.
Co bylo widac, jak to wygladalo nie mam pojecia. Dla mnie istotne bylo 'sonda do wymiany' oraz 'sonda dziala prawidlowo'.
Chooper - 08-06-2008, 14:08
krzych_o napisał/a: | Czyli co robi się to na podstawie spalin jedynie? |
w GDI awarię sondy wymiga kontrolka silnika, bo w GDI są dwie sondy i jak jedna zaliczy padake, to druga sie drze że coś nie halo. U Arka jest jedna sonda i w zasadzie najszybciej właśnie się wykryje poprzez analize spalin, lub po prostu w momencie nagłego wzrostu spalania
Anonymous - 08-06-2008, 15:43
Chooper napisał/a: | krzych_o napisał/a: | Czyli co robi się to na podstawie spalin jedynie? |
w GDI awarię sondy wymiga kontrolka silnika, bo w GDI są dwie sondy i jak jedna zaliczy padake, to druga sie drze że coś nie halo. U Arka jest jedna sonda i w zasadzie najszybciej właśnie się wykryje poprzez analize spalin, lub po prostu w momencie nagłego wzrostu spalania |
U mnie spalanie jest w normie. Co lambd - o ile dobrze pamiętam 2 sondy są dopiero w cari po lifcie. A kontrolka... nawet kiedy się świeci komputer nie pokazuje żadnego błędu na diagnostyce.
Chooper - 08-06-2008, 15:53
krzych_o napisał/a: | Co lambd - o ile dobrze pamiętam 2 sondy są dopiero w cari po lifcie |
odsyłam pod samochód to się przekonasz, że masz 2.
Anonymous - 08-06-2008, 21:14
Chooper napisał/a: | krzych_o napisał/a: | Co lambd - o ile dobrze pamiętam 2 sondy są dopiero w cari po lifcie |
odsyłam pod samochód to się przekonasz, że masz 2. |
A jakiś schemacik gdzie one są rozmieszczone bo ja widzę tylko jedną u siebie.
|
|
|