To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA

Anonymous - 02-06-2008, 20:45
Temat postu: Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA
Witam,
Przeglądając stronki na eBay'u z dodatkami do Lancera 2008 natknąłem się na aukcje z chip'ami które tuningują silnik. Nie jestem zorjentowany za bardzo w tym temacie, dlatego prosze o wasze komentarze, czy ktoś z was próbował czegoś takiego i czy wogóle faktycznie może to działać jak opisali??
Oto link do jednej aukcji z takim chip'em:

http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW

Pozdr

Anonymous - 02-06-2008, 22:18

Z tego co się orientuję to nie warto sobie głowy zawracać chipowaniem silnika wolnossącego.
Wykonanie porządnej mapy to niewielki przyrost mocy (kilka procent) kosztem sporych nakładów finansowych.
Popularne na alle... chipy (podejrzewam, że i ten z e-baya) oszukują ECU i zawyżają dawkowanie paliwa.

krzychu - 02-06-2008, 23:19

Znaczy tak się mi wydaje że teoretycznie podchodząc do tematu to chipem w wolnosącej benzynie to można zyskać tylko tyle co normy spalin ograniczają czyli wzrost w pewnych zakresach obrotowych o marne procenty.

Krzychu

Robson86 - 02-06-2008, 23:32

W wolnossacej benzynie czy dieslu nie ma sensu montowanie chipSa ...dostaniesz max pare koni wiecej...ktorych na domiar zlego nie poczujesz nawet, no chyba ze subiektywnie, tak jak niektorzy po zatankowaniu np. v-powera :twisted: :P
Moim skromnym zdaniem szkoda kasy...zamiast tego kup sobie motorek-to jest czysta adrenalina :twisted: :twisted:
Pozdroo

Anonymous - 02-06-2008, 23:45

To co pokazane na aukcji to pic na wode, tzw rezystorki sprzedawane u nas.
Generalnie chipowanie silnika wolnossacego daje mniejsze przyrosty niz turbo, moza tylko zmodyfikowac dawke paliwa i kat wyprzedzenia zaplonu. Wszystko zalezy od jednostki, niektore silniki wolnossace sa dosc podatne i da sie wyciagnac i kilkanascie KM.

tomekrvf - 03-06-2008, 00:10

mseq, zamów w aso kolektor wydechowy i turbo od Evo X. Powinno pasować :D
krzychu - 03-06-2008, 09:24

Jak wylotowy to jeszcze dolotowy bo kasik musisz wylot z turbo podlaczyc (chodz wiesz ktoś kiedyś miał pomysł żeby kompresor od klimy wykożystać jako turbo), Intercooler tez zamów od evo, zamów sobie tez z jakiejś firmy tiuningowej kute tłoki (odprężone pod Turbo powiedz) + korbowód, do tego zmień fazy rorządu pod turbo musisz zmodyfikować może wałki od EVO beda pasować, no i jeszcze oprogramuj sobie nowe mapy w elektronice jak zrobisz dobrze bedzie kolo 300-350 koniow ;)

Krzychu

rafq - 03-06-2008, 11:59

Hyhy to już nie lepiej całą jednostkę napędową od diabełka ? A co za tym idzie i hamulce.. Chociaż nie wiadomo czy nadwozie wytrzyma...

I taką oto prostą drogą wnioskowania doszliśmy do momentu w którym najbardziej opłacalna będzie zmiana samochodu :mrgreen:

Anonymous - 03-06-2008, 16:11

Witam , rozmawiałem z ludźmi z mojego serwisu Mitsubishi i lada momęt mają dostać nowe oprogramowanie które ma kosztować ok 3 tys które podnosi z 140 do 170 Ps w Dieslu
krzychu - 03-06-2008, 16:39

Ale ten Diesle jest z Turbo to jest inna bajka, bo my tu mowimy o benzynie wolno ssącej, a z tym silnikiem to raczej do jakiegos tunera TDI (Tych od WieśWagena) lepiej jechac bo będą mieć pewnie lepszą wprawe niż spece do Mitsubishi.

Krzychu

Anonymous - 03-06-2008, 18:40

siebastian napisał/a:
Witam , rozmawiałem z ludźmi z mojego serwisu Mitsubishi i lada momęt mają dostać nowe oprogramowanie które ma kosztować ok 3 tys które podnosi z 140 do 170 Ps w Dieslu


Drogo. Zanim zrobisz takie chipowanie niech ci dadzą pisemne oświadczenie, że w razie awarii masz prawo do gwarancji producenta :wink:
Niestety 2.0TDI ma skłonności do awarii głowic (pękają). Ciekawe czy w mitsu jest pancerne sprzęgło jak w BKD VAGa, które wytrzyma taką moc?

Anonymous - 03-06-2008, 22:04

Dzięki za opinie, tak czułem że to lipa...

pozdr

Anonymous - 03-06-2008, 22:31

Forensic napisał/a:
siebastian napisał/a:
Witam , rozmawiałem z ludźmi z mojego serwisu Mitsubishi i lada momęt mają dostać nowe oprogramowanie które ma kosztować ok 3 tys które podnosi z 140 do 170 Ps w Dieslu


Drogo. Zanim zrobisz takie chipowanie niech ci dadzą pisemne oświadczenie, że w razie awarii masz prawo do gwarancji producenta :wink:
Niestety 2.0TDI ma skłonności do awarii głowic (pękają). Ciekawe czy w mitsu jest pancerne sprzęgło jak w BKD VAGa, które wytrzyma taką moc?



Wstępnie rozmawiałem z nimi na ten temat i powiedzieli że dadzą gwarancje ale lepirj się zabezpieczyć pisemnym zapewnieniem zobowiązaniem.Dzięki za podpowiedź

patryk666 - 26-03-2009, 06:26

Widać mało niektorzy wiedza jak zwiekszyc moc otoż ja zastosowalem pare przeróbek :

-całkowity dolot INJEN/fujita/bądź no-name do lancerów 1.8,2.0 (koszt kolo 1,5 tys zl)
-sportowy wydech od kolektora wyciecie tłumików zbednych
-sportowe świece
-pompa paliwa od evo x
-sportowe kable elektryczne
-i najważniejsze -chipowanie/napsianie programy od nowa z wyprzedzeniem zaplonu itp, ten zabieg u lancera x daje z dawką bezpieczenstwa kolo 20 koników wiecej.

a dokladnie jestem na etapie umawiania sie na czipowanie ;)

jaca71 - 26-03-2009, 06:50

patryk666 napisał/a:
-sportowe świece
-pompa paliwa od evo x
-sportowe kable elektryczne

Nie obraź się ale te elementy to ktoś zrobił cie w bambuko...

patryk666 napisał/a:
-i najważniejsze -chipowanie/napsianie programy od nowa z wyprzedzeniem zaplonu itp, ten zabieg u lancera x daje z dawką bezpieczenstwa kolo 20 koników wiecej.

Jak zrobisz to pokaz wykresy z hamowni...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group