To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] uszczelka pod głowicą, a pasek rozrządu

stary alfer - 03-06-2008, 16:54
Temat postu: [CB4 1.6] uszczelka pod głowicą, a pasek rozrządu
Czołem,

moi drodzy, w związku z koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą pojawia się pytanie co z paskiem rozrządu?

Zostawić pasek Mitsuboshi z przebiegiem 5 tys km, czy założyć nowy?

Czy ściągnięcie paska może mieć wpływ na jego żywotność?

Czy utarta propaganda o konieczności wymiany nawet świeżego paska wynika z faktu, że można zrobić to "przy okazji" czy też jego ściągnięcie może mieć wpływ na jego ewentualne zerwanie?

dziękuję za opinie

londolut - 03-06-2008, 17:12

stary alfer napisał/a:
w związku z koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą pojawia się pytanie co z paskiem rozrządu?
Ja bym zostawił 5tkm to bardzo mało zważywszy na to, że powinien wytrzymać ~60tkm - to 12x dłużej :)
Osobiście byłem świadkiem takiej akcji, wymiana uszczelki bez rozrządu - samochód jedzie bez problemów a minęło jak sądzę ze 30-35tkm od wymiany uszczelki.
Z drugiej strony koszt paska to 50-70PLN a ryzyko pęknięcia paska zawsze istnieje. Naprawa po pęknięciu paska może być kosztowna.

stary alfer - 03-06-2008, 17:40

londolut napisał/a:
Ja bym zostawił 5tkm to bardzo mało zważywszy na to, że powinien wytrzymać ~60tkm - to 12x dłużej :)


1 punkt za zostawieniem starego paska ;)

Czekam na nast. opinie.

Thx londolut!

Bartek - 03-06-2008, 18:13

Jeżeli oznaczyłeś kierunek pracy, ja bym zostawił
stary alfer - 03-06-2008, 18:18

Bartek napisał/a:
Jeżeli oznaczyłeś kierunek pracy, ja bym zostawił


Bartek, uszczelkę będę wymieniał w przyszłym tygodniu, ale w warsztacie.
Przekażę im Twoją opinię.

Hugo - 03-06-2008, 18:55

londolut napisał/a:
4G92 to bezkolizyjna maszyna
Jesteś tego pewien?
stary alfer jeśli pasek nie jest zaolejony i mechanik ściągnie go w miarę czystymi łapskami to możesz go zostawić.

Krzyzak - 03-06-2008, 19:39

osobiscie pasek bym zostawil - tylko wazne, by zostal zalozony tak samo (czyli krecil sie w tym samym kierunku) - najlepiej narysowac strzalke bialym flamastrem
4G92 to silnik kolizyjny na 100%

KaWu - 04-06-2008, 07:23

Krzyzak, ma racje. Potwierdzam w 100% ze to silnik kolizyjny...

Kiedys w VW zmienialem uszczelke i pasek rozrzadu po przebiegu ~8000 km zostal stary.
Oczywiscie zalozony byl w takim samym kierunku jak poprzednio. Przejezdzil 57000 i zostal zalozony nastepny. Pasek Conti.
A wiec jak z nim wszystko ok-to bym go zostawil.

londolut - 04-06-2008, 15:29

Hugo napisał/a:
Jesteś tego pewien?
Krzyzak napisał/a:
4G92 to silnik kolizyjny na 100%
KaWu napisał/a:
Krzyzak, ma racje. Potwierdzam w 100% ze to silnik kolizyjny...

Ja już nie wiem, raz piszą tak, raz tak :? Czytałem gdzieś na forum, że 4G13 jest kolizyjny natomiast 4G92/93 to silnik bezkolizyjny.

Poprawiłem posta, żeby nie robić kogoś w konia na przyszłość.

Sorki za OT.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group