[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] uszczelka pod głowicą, a pasek rozrządu
stary alfer - 03-06-2008, 16:54 Temat postu: [CB4 1.6] uszczelka pod głowicą, a pasek rozrządu Czołem,
moi drodzy, w związku z koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą pojawia się pytanie co z paskiem rozrządu?
Zostawić pasek Mitsuboshi z przebiegiem 5 tys km, czy założyć nowy?
Czy ściągnięcie paska może mieć wpływ na jego żywotność?
Czy utarta propaganda o konieczności wymiany nawet świeżego paska wynika z faktu, że można zrobić to "przy okazji" czy też jego ściągnięcie może mieć wpływ na jego ewentualne zerwanie?
dziękuję za opinie
londolut - 03-06-2008, 17:12
stary alfer napisał/a: | w związku z koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą pojawia się pytanie co z paskiem rozrządu? | Ja bym zostawił 5tkm to bardzo mało zważywszy na to, że powinien wytrzymać ~60tkm - to 12x dłużej
Osobiście byłem świadkiem takiej akcji, wymiana uszczelki bez rozrządu - samochód jedzie bez problemów a minęło jak sądzę ze 30-35tkm od wymiany uszczelki.
Z drugiej strony koszt paska to 50-70PLN a ryzyko pęknięcia paska zawsze istnieje. Naprawa po pęknięciu paska może być kosztowna.
stary alfer - 03-06-2008, 17:40
londolut napisał/a: | Ja bym zostawił 5tkm to bardzo mało zważywszy na to, że powinien wytrzymać ~60tkm - to 12x dłużej |
1 punkt za zostawieniem starego paska
Czekam na nast. opinie.
Thx londolut!
Bartek - 03-06-2008, 18:13
Jeżeli oznaczyłeś kierunek pracy, ja bym zostawił
stary alfer - 03-06-2008, 18:18
Bartek napisał/a: | Jeżeli oznaczyłeś kierunek pracy, ja bym zostawił |
Bartek, uszczelkę będę wymieniał w przyszłym tygodniu, ale w warsztacie.
Przekażę im Twoją opinię.
Hugo - 03-06-2008, 18:55
londolut napisał/a: | 4G92 to bezkolizyjna maszyna | Jesteś tego pewien?
stary alfer jeśli pasek nie jest zaolejony i mechanik ściągnie go w miarę czystymi łapskami to możesz go zostawić.
Krzyzak - 03-06-2008, 19:39
osobiscie pasek bym zostawil - tylko wazne, by zostal zalozony tak samo (czyli krecil sie w tym samym kierunku) - najlepiej narysowac strzalke bialym flamastrem
4G92 to silnik kolizyjny na 100%
KaWu - 04-06-2008, 07:23
Krzyzak, ma racje. Potwierdzam w 100% ze to silnik kolizyjny...
Kiedys w VW zmienialem uszczelke i pasek rozrzadu po przebiegu ~8000 km zostal stary.
Oczywiscie zalozony byl w takim samym kierunku jak poprzednio. Przejezdzil 57000 i zostal zalozony nastepny. Pasek Conti.
A wiec jak z nim wszystko ok-to bym go zostawil.
londolut - 04-06-2008, 15:29
Hugo napisał/a: | Jesteś tego pewien? |
Krzyzak napisał/a: | 4G92 to silnik kolizyjny na 100% |
KaWu napisał/a: | Krzyzak, ma racje. Potwierdzam w 100% ze to silnik kolizyjny... |
Ja już nie wiem, raz piszą tak, raz tak Czytałem gdzieś na forum, że 4G13 jest kolizyjny natomiast 4G92/93 to silnik bezkolizyjny.
Poprawiłem posta, żeby nie robić kogoś w konia na przyszłość.
Sorki za OT.
|
|
|