To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Spalanie w zaleznosci od wys obrotow silnika

Efa! - 01-06-2005, 17:33

Ale mnie chodziło nie o przyspieszenie!!! Przecież to wtedy ja się dobrze czuję, a nie silnik, heh!

Silnik dobrze się czuje na wysokich obrotach - jak mniemam - bo wtedy o wiele mniej pali benzyny. Przynajmniej tak jest w mojej Carismie.

Anonymous - 01-06-2005, 19:06

GDI ma dwa tryby pracy ekonomiczny i normalny(przy gazie w podloge) Kazde autko wiecej spala na wysokich obrotach 8)
Anonymous - 01-06-2005, 21:20

Efa! napisał/a:
Silnik dobrze się czuje na wysokich obrotach - jak mniemam - bo wtedy o wiele mniej pali benzyny.


jest dokladnie odwrotnie

Efa! - 01-06-2005, 21:58

to mi wytłumaczcie, dlaczego u mnie jest akurat tak... 8)

Jak jadę pociskając (no, bez przesady z tymi obrotami, ale jakieś 2500-3500), to mam niższą średnią spalania z tripu, niż gdy jeżdżę "mułowato".

Anonymous - 01-06-2005, 22:18

jak 2500-3500 to jest pociskanie to co znaczy mulowato? :lol:

komputerom nie mozna wierzyc 8)

Matejko - 01-06-2005, 22:23

Efa! napisał/a:
to mi wytłumaczcie, dlaczego u mnie jest akurat tak... 8)

Jak jadę pociskając (no, bez przesady z tymi obrotami, ale jakieś 2500-3500), to mam niższą średnią spalania z tripu, niż gdy jeżdżę "mułowato".


to normalne bo zmieniasz biegi przy mniejszej predkosci obrotowej przez co np zmieniasz bieg przy 2000 obr/min na wyzszy i masz 1400obr/min przyspieszasz i w tym momencie auto zuzywa wiecej paliwa niz jakbys podciagnela na nizszym biegu do 3500obr/min i wtedy zmienila na wyzszy :wink:

Anonymous - 01-06-2005, 22:29

jak mozna jezdzic zmieniajac bieg na wyzszy przy 2 tys obrotow, zlitujcie sie ludzie nad tymi biednymi silnikami. min to 3000 obr/min zeby zmienic bieg na wyzszy :)
Jackie - 01-06-2005, 22:39

Taki mały komentarz, samochód ma najlepsze wykorzystanie mieszanki paliwowo - powietrznej w granicach max. momentu obrotowego, ergo: jeżeli poruszasz się samochodem z optymalnym momentem w granicach 3200 - 5600 zużycie paliwa będzie relatywnie najmniejsze. Efa! dojeździsz tę biedną bestię szybciej niż myślisz, moja rada: GDI powinno kręcić się minimum do 3400 RPM w każdym innym przypadku autko "przepala" gorzej. Carisma trzymana w okolicach 4000 obrotów potrafi zaskoczyć. Sprawdźcie;)
Pozdrawiam

Anonymous - 01-06-2005, 22:43

Z obrotami 1700-2000 to można sobie spokojnie jechać po płaskim, ale do przyśpieszenia koniecznie trzeba zredukować, bo i mniej spalimy i silnik (układ korbowy przede wszystkim) nie dostanie w d...
Jak silnik męczy się po wciśnięciu gazu w podłogę przy 1500 obr to chyba słychać. No chyba że radyjko zagłusza...

Anonymous - 01-06-2005, 22:47

Jackie napisał/a:
jeżeli poruszasz się samochodem z optymalnym momentem w granicach 3200 - 5600 zużycie paliwa będzie relatywnie najmniejsze.


Oczywiście należy to rozumieć jako obroty DO KTÓRYCH się przyśpiesza, a nie obroty przy jeździe ze STAŁĄ prędkością.

Chooper - 02-06-2005, 00:38

swego czasu przeprowadziłem eksperyment (krótki) na moim 1.8 SOHC.
jeździłem "niedynamicznie". Bardzo delikatne przyspieszenia...w sumie bez przyspieszeń. Było 2000 obr i bieg na wyższy. Taka jazda emeryta. Nawet sympatia sie zlewała, co ja robie, że jade na 5 biegu przy 70.
Efektem tego krótkirgo eksperymentu w mieście! wyszło średnie zużycie paliwa 6,6 l/100 km
Byłem w szoku...bo nie mam komputera...to wynik obliczeń po wizycie na stacjach...
Więcej sie nie bawie, bo serce mi sie krajało jak mnie wyprzedzali.....[/b]

Efa! - 02-06-2005, 03:19

deenbe napisał/a:
jak 2500-3500 to jest pociskanie to co znaczy mulowato? :lol:

komputerom nie mozna wierzyc 8)



Jeeejku, przecież nie piszę, że biegi zmieniam przy tych obrotach, tylko że Carismę na nich trzymam... :(


Jackie napisał/a:
Efa! dojeździsz tę biedną bestię szybciej niż myślisz, moja rada: GDI powinno kręcić się minimum do 3400 RPM w każdym innym przypadku autko "przepala" gorzej. Carisma trzymana w okolicach 4000 obrotów potrafi zaskoczyć. Sprawdźcie;)


No i niby co ja robię źle w takim razie? ;-)



Jeden Matejko mnie rozumie, heh! (a tu mnie zaskoczył :D )

Anonymous - 02-06-2005, 07:51

Jackie napisał/a:
samochód ma najlepsze wykorzystanie mieszanki paliwowo - powietrznej w granicach max. momentu obrotowego, ergo: jeżeli poruszasz się samochodem z optymalnym momentem w granicach 3200 - 5600 zużycie paliwa będzie relatywnie najmniejsze.

Carisma trzymana w okolicach 4000 obrotów potrafi zaskoczyć. Sprawdźcie;)
Pozdrawiam


Teoretycznie zgadzam się, ale w praktyce tzn, że jeśli chcę jechać np 110 km/h na piątce jest to 3000 obrotów, to lepiej włączyć czwórkę i mieć 4000? Chyba spalanie mi przez to nie spadnie.

Czy chodzi rzeczywiście o obroty do przełączania biegu?

Z mojej praktyki istnieje prosta zależność (rzekłbym liniowa) pomiędzy zużyciem paliwa a przyspieszeniami. Im jeździ się delikatniej tym spalanie niższe (oczywiście w granicach rozsądnych obrotów minimalnych tak ok 2000). Natomiast przyspieszając dłużej do wyższych obrotów spalanie będzie większe.

Chooper - 02-06-2005, 08:11

[quote="eMBe"]
Jackie napisał/a:
. Natomiast przyspieszając dłużej do wyższych obrotów spalanie będzie większe.


hehe jak raz pokręciłem go do 6000-6500 obr przy każdym ruszaniu, tak, że 120-130 śmigałem jeszcze na 3 biegu to mi spalił 5 litra na 22 przejechane kilometry :D


nawet jak miałem wartburga jeszcze, to wynalazłem konkretne dane, że przy dynamicznym ruszaniu spalanie momentalne utrzymuje sie w granicach 38 l/100 km (silnik 1.3)

Matejko - 02-06-2005, 09:01

Efa napisał/a:

Jeden Matejko mnie rozumie, heh! (a tu mnie zaskoczył :D )



sie wie :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group