To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Problem po złożeniu silnika w galu 4D68T

Anonymous - 08-06-2008, 18:23
Temat postu: Problem po złożeniu silnika w galu 4D68T
Witam wszystkich.

Od niedawana jestem posiadaczem galanta z '98 roku z silnikiem 2.0 Tdi.
Samochod kupiłem w Tarnowie od kolesia który go sporwadził z holandi, niestety nie zdążył sie nim najeździc ponieważ po kilku dniach przeskoczyl mu pasek rozrządu (po 2000km od wymiany !).
Auto oddał do warsztatu gdzie powiedzieli mu, że ma pękniętą głowice a ponieważ z dostępem do czesci do diesla jak jest każdy wie, więc postanowil go sprzedac i tu zaczyna sie moja przygoda z tym autem...

Kupiłem auto z silnikem z tłokami na wierzchu... po obejrzeniu głowicy okazało sie ze pękniete są półpanewki trzymajace wałel rozrządu, czyli wychodziło na to ze wałek "wyskoczyl" gdy tłoki spotkały się z zaworami. Oddałem głowice do znajomego serwisu gdzie sprawdzili ją na szczelność, pospawali te półpanewki i zrobili inne pierdoły ktore trzeba było przy niej zrobić.

Poskładałem jakoś ten silnik powymieniałem co trzeba było i teraz moge się wam pochwalić ze autko pali eleganko, silnik pracuje super ale.....
maksymalna prędkość jaką osiagnalem to ok. 105km/h auto po prostu nie chce wiecej pojsc, w dodatku jest strasznie mulne (mam tez stara toyote camry z silnikiem 2.0td i w porowniu z galem to istna rakieta:) ).

Problem może wynikać stąd, że pomieszałem wężyki od sterownika znajdującego sie na scianie grodziowej, są to 4 węzyki z kolorowymi paskami (czerwony, biały, zielony, niebiski) ktore nalezy podlaczyc do:
-vaccum pompki
-bezposrednio w kolektor ssący
-w zawór na powrocie z intercoolera do kolektora ssacego
-oraz na zawór EGR

Mam wielka prośbę do posiadaczy galów z silnikiem diesla aby mi napisali jak maja to podlaczone w swoich autkach.

Dodatkowo jak sie okazało nie dziala obrotomierz ale po cichu licze na to ze zacznie działac po prawidłowym podlaczeniu wyzej wspomnianego sterownika... przynajmniej mam taka nadzieje...

Z góry wielkie dzieki za pomoc.

Krzyzak - 08-06-2008, 21:45

obroty w dieslu sa z pompy wtryskowej przy rozrzadzie, wiec jest ona (ustawienie, podlaczenie) do sprawdzenia
natomiast co do podcisnienia, to ogolnie jest tak:
czerwony do zaworu purge (elektrozawor od filtra weglowego)
zolty do zaworu EGR
niebieski do regulatora cisnienia na koncu listwy wtryskowej (i kolektora ssacego z drugiej strony)

yam1530 - 22-06-2008, 09:05

gmyzu85, Poradziłeś sobie z silnikiem????
Jak by co to pisz mogę ewentualnie podjechać do Ciebie i zobaczysz jak to ma być podłączone

Anonymous - 21-07-2008, 15:07

Witam.

Przepraszam ze tak dlugo nie odpisywalem, po prostu nie bylo kiedy, brakuje czasu na grzebanie w galu :/

Wężyki od podcisnienia podlaczylem juz, troche pogrzebalem w manual'ach i jakos sie udalo, ale..... samochod dalej jest mułowaty:(
Przyspieszenie jest mizerne, nie czuc momentu wlaczenia turbiny ale cos tam ją slychac, 120-130 to max tego auta, ogolnie nie kopci, zapala z tyku, silnik pracuje rowno.

Na razie probuje ten problem sam rozwiazac bo ceny w warsztatach sa kosmiczne ale w ostatecznosci czeka mnie wizyta w ktoryms...

Dzieki i pozdrawiam.

yam1530 - 21-07-2008, 15:15

Jak by co mieszkam na psim polu wiec jak bys chciał porównać silniki to daj znać
Hugo - 21-07-2008, 17:00

gmyzu85 napisał/a:
Przyspieszenie jest mizerne, nie czuc momentu wlaczenia turbiny ale cos tam ją slychac, 120-130 to max tego auta, ogolnie nie kopci, zapala z tyku, silnik pracuje rowno.
Zapłon dobrze ustawiony?
Anonymous - 24-07-2008, 21:29

Witam.

Kolego yam1530 jak cos to dam znac, z góry dzieki.

Hugo, o ile sie orientuje to gdyby zle byl ustawiony zaplon to auto by juz tak dobrze nie odpalalo, moglo by dymic i praca silnika nie bylaby prawidlowa, moglby "klepac" zaworami a u mnie wszystko wyglada ok.
Kiedy kupilem od kolesia auto, pompa wtryskowa nie byla odkrecana od podstawy, nie przekrecono jej wiec zaplon powinien byc ok, chyba ze w silnikach diesla "skomputeryzowanych" zaplon regulujemy jeszcze gdzies, w komputer ingerowac nie moge...

Krzyzak mam pytanie, czy komputer moze przelaczyc sie w jakis awaryjny tryb pracy silnika ? Czy po zlozeniu silnika komputer musi sie ponownie jakos sam skonfigurowac ?
Jak uruchomilem auto to zostawilem je na chodzie az wlaczyly sie wentylatory, zeby termostat sie otworzyl i zreszta wiesz o co chodzi.... ale czy komputer moze byc przyczyna mojego problemu ?

Dziekuje i pozdrawiam.

Hugo - 24-07-2008, 21:32

gmyzu85 napisał/a:
Hugo, o ile sie orientuje to gdyby zle byl ustawiony zaplon to auto by juz tak dobrze nie odpalalo, moglo by dymic i praca silnika nie bylaby prawidlowa, moglby "klepac" zaworami a u mnie wszystko wyglada ok.
Może ładnie odpalać i tak jak piszesz mógłby klepać zaworami oraz dymić, ale nie musi.
Krzyzak - 24-07-2008, 23:57

gmyzu85, komputer w tym aucie to masz w zegarku na desce - i jest to najbardziej skomplikowana elektronicznie czesc tego modelu ;) (mam na mysli diesla)
takze tu nie szukaj przyczyny

wichura1 - 27-07-2008, 22:31

Na pewno nie ustawia się kąta wyprzedzenia wtrysku, przyrządem? U szwagra w Nissanie Primera 2.0TD po zakupie wszystko było niby OK, ale trochę go muliło. Jakiś mądry założył pasek do pompy wtryskowej od innego Nissana i znaki były przesunięte w jednym miejscu o 2 ząbki. Teraz jest OK i śmiga aż miło, ustawienie przyrządem, usunęło wszystkie problemy.
Anonymous - 20-08-2008, 19:35

Witam wszystkich.

Jest tyle do opowiedzenia ze nie wiem od czego zaczac...

Ogolnie misiek jest juz oplacony zarejestrowany, od jakiegos czasu smigam nim juz po wrocku, nadal z predoscia max. do 130km/h ale wiem juz co jest nie tak... chyba:)

Dlugo nie moglem znalesc przyczyny usterki i juz mialem jechac do jakiegos warsztatu ale z ciekawosci zajrzalem jeszcze do zegarow w misku z nadzieja ze moze obrotowmierz uda sie naprawic i co sie okazalo... jakis cwaniak wyciagnal zaroweczke od Check Engine i wlozyl w jakies puste miejsce zeby nie swiecila... obrotomierza nie naprawilem ale za to mialem teraz nowy bajer na zegarach ktory nie przestawal swiecic... Tuninnnng :)

Pojechalem do jakiegos magika, diagnoza: zepsuty Crank Angle Sensor.
Cene z serwisu Mitsu wam podaruje:)
W sklepie z czesciami do japoncow we wrocku na ulicy Krasińskiego powiedzieli mi ponad 800zł :rolleyes:
Na forum znalazlem telefon do pana Marka Malika, cena oryginalnego czujnika (bo zamiennikow nie ma) to 539zl, juz lepiej ale jeszcze nie to...
Zapytalem pana Marka czy taki czujnik moze pasowac do diesla od benzyniaka i powiedzial ze elektronika jest taka sama, kwestia tego czy obudowa tego czujnika jest taka sama.

I teraz mam prosbe do was mitsumaniaki, na alledrogo znalazlem taki czujnik uzywany od gala 2.5 v6 moze ktos z was sie orientuje czy da sie zamontowac go do diesla ?
Moze ma ktos z was mozliwosc porownania tych dwoch czujnikow.

Z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam

saphire - 21-08-2008, 11:49

To może poszukaj na szrotach albo z rozbitków lub z uwalonych silników od tego gala bo pewnie sam czujnik będzie ok i da się przełożyć aczkolwiek trzeba by sprawdzić dokładnie.

PS. Zobacz na Allegro:
http://moto.allegro.pl/it...t_1999_2_5.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group