Archiwum - [Cari 1.8] Carisma 1.8 16v
Anonymous - 08-06-2008, 23:43 Temat postu: [Cari 1.8] Carisma 1.8 16v Witam wszystkich posiadaczy zacnego autka. Chcialbym i ja dolączyć do szcownego grona, przeglądając ogloszenia wyczailem to;
http://otomoto.pl/mitsubi...v-C5332950.html
no i nasówaja sie typowe pytania kupującego; czy to jest warte swojej ceny i jak wzbogaca go "pakiet SPORT" czy faktycznie dodaje mu skrzydel, jak też chcialbym zapytać o ocene tej jednostki napedowej i czy podane spalanie jest realne? Z góry wszystkim dziekuje za zabranie glosu. Pozdrawiam
Robson86 - 09-06-2008, 00:07
nie jestem fanem tuningu wiec mi sie te dodatki nie podobaja...poza tym wyglada przyzwoicie.
loki napisał/a: | pakiet SPORT" czy faktycznie dodaje mu skrzydel |
poza opcja wyposazenia nic nie dodaje...swoja droga nie slyszalem o takiej opcji wyposazenia jak sport w wersji prze liftem...
loki napisał/a: | jak też chcialbym zapytać o ocene tej jednostki napedowej |
jednostka napedowa jest jak najbardziej do polecenia. Jest wlasciwie bezobslugowa, bezawaryjna i dobrze znosi zasilanie gazem. Ma wystarczajaca moc, a spalanie benzyny (nie gazu ) ksztaltuje sie w granicach 6-10l/100km
Skrzynia biegow w tym silniku pochodzi od Renault i co jakis czas potrzeba zmienic tuleki ktore sa odpowiedzialne za precyzje przelozen
Pozdroo
Juiceman - 09-06-2008, 01:00
Zderzak przedni zdejmowany (widac po migaczach lewy migacz "wisi" tzn jest wyżej)
Co do pakietu sport jest to pakiet wylacznie wizualny. (Tylnia listwa na zderzak jest ciezka do dostania ). Z przodu powinna być listwa - nie ma jej; / Dziwi mnie brak halogenow...
Matejko - 09-06-2008, 10:41
a ja walne reklame swojego auta
tutaj na otomoto.pl
Anonymous - 09-06-2008, 19:00
Dziekuje Robson86 i Juiceman za szybką odpowiedź, nie ma to jak oko fachowca który wie na co zwrócić uwagę. Dziekuje Matejko za auto reklame, szacunek za tak rzetelnie przedstawiony stan sechniczny ale dla mnie to zadaleko. Mnie też nie bardzo interesuje tuning ale ladnie wygląda o ile nie jest zrobione na wioche. Dla mnie wazna jest ekonomika i komfort jazdy. Podane spalanie rzędu 8L/100 (gazu)mnie zadowala bardzo (o ile jest faktyczne) Zastanawialem sie też nad dislem oczywiscie ze względów ekonomicznych bo będe pokonywal okolo 1300 km miesięcznie. Co by panowie wobec tego poradzili? Oczywiscie zakup innego auta nie wchodzi w gre:)Pozdrawiam serdecznie.
Robson86 - 09-06-2008, 20:04
Wydaje mi sie ze diesel bedzie bardziej pasowal do Twoich przebiegow rocznych/miesiecznych. Co prawda litr kosztuje troszke wiecej niz litr benzynki...ale spalanie (w szczegonosci na trasie bedzie niskie). Najlepiej gdybys trafil dieselka z common railem....ale cena tez jest sporo wyzsza...
Pozdroo
Anonymous - 09-06-2008, 23:19
Co powiesz na silnik 1.6 z gazem czy to polaczenie daje przyzwoity ekonomiczny wynik. Slyszalem że te silniki maja dobrą opinje(akurat mówili to dwaj mechanicy) ale czy inne są kiepskie?
Robson86 - 10-06-2008, 00:38
loki napisał/a: | Co powiesz na silnik 1.6 z gazem czy to polaczenie daje przyzwoity ekonomiczny wynik. Slyszalem że te silniki maja dobrą opinje(akurat mówili to dwaj mechanicy) ale czy inne są kiepskie? |
Silniki same w sobie sa jak najbardziej ok. Sa dynamiczne, umiarkownie oszczednie i w przypadku 1,6 i 1,8 dobrze znosza zasilanie Gazem. Jedyny problem to skrzynie biegow w tych silnikach (1,6 , 1,8 zwykly, 1,9td) bo pochodza od renault....
i maja jedna wade, z czasem zuzywaja sie specjalne tulejki odpowiedzialne za precyzje przelozen. Co jakis czas poprostu 3eba je wymienic i po bolu
Pozdroo
Matejko - 10-06-2008, 00:59
heheh jak kupisz ode mnie to dorzuce gratis 2 komplety tulejek
a tak serio, druga cari mam na gazie i wszystko zalezy od stylu jazdy, jesli jezdzisz spokojnie i ten przebieg miesieczny bedziesz robil glownie w trasie 8l lpg na 100km jest realne, ale jesli czasem lubisz docisnac to bardziej bym wzial za srednie ok 9-10l/100km, w moim 1.6 spalanie benzyny mialem min 11l/100km, a na lpg 12.5l/100km ale nie mam lekkiej nogi, niestety w tym oferowanym przez mnie na sprzedaz nie ma instalacji,
poczytaj tematy o instalacjach w owych silnikach, jesli dobra instalacja(sekwencja) i dobry monter - nie ma powodow do obaw
a i co do 1.6 i 1.8 sohc to sa praktycznie identyczne silniki rozniace sie pojemnoscia
stanik - 10-06-2008, 09:13
jak chcesz wiedziec ile pali 1.8 115KM na LPG to w moim podpisie jest link do wątku o mojej Carismie i gdzieś tam w tekscie jest link do pliku z danymi na temat spalania z okresu trzech lat.
Pozdrawiam
Juiceman - 10-06-2008, 15:09
1300km to oczywiscie diesel, aczkolwiek przy tych cenach to starac sie dorwac 1.6 w gazie, badz 1.8.
5l ropy kosztuje wiecej niż 10 gazu. ( co prawda różnica 1-4zł) - Co do gazu napewno nieskoczy tak wysoko jak w te wakacje ropa pojdzie do gory.
stanik - 10-06-2008, 15:40
dokladnie, nawet zapowiedzi podniesienia akcyzy na LPG, gdzie z wyliczen ekspertow wychodzi ze na stacji przelozy sie na wzrost w granicach 20gr/litr LPG. Co przy obecnych cenach Pb/ON jest zadna podwyzka.
Trzeba przekarkulowac wszystko pod katem ilosci jezdzonych kilometrow, pamietajac ze przy LPg nalezy dbac o dwie instalacje zasilajace a przy ON martwimy sie tylko o jedna...
Pozdrawiam
Jaro1974 - 10-06-2008, 16:29
A ja powiem ze nie kupie innego auta jak diesel choc mam starego diesla w swojej cari i jestem z niego tez zadowolony. Troche bardziej klekocze ale coz tam (190 km/h na autobahnie).
Anonymous - 10-06-2008, 23:50
Mysle, ze spalanie bardziej zależy od sposobu jazdy bo patrząc na rózne dane to nie mozna rozstrzygnąc jaka jednostka napedowa jest ekonomioczniejsza. czasem 1.8 gdi pali mniej niż 1.9 td. Czasem podawane podawane wartosci mnie odstraszaja posiadając teraz peugeota 205 1,4 z gazem spalanie oczywiscie jest zróznicowane miescie sie w przedziale 6.5-13 sam nie wiem od czego to jest zależne pewnie od paliwa. kiedys na trasie z bardzo cięzka noga na 30 litrowym zbiorniku z krakowa do lublina i z powrotem zrobilem 460 km tankowalem zpowrotem w sandomierzu. Nie moglem w to uwierzyć bo nigdy tak malego spalania niezanotowalem zazwyczaj bylo to jakies 9l/100 na trasie. Ostatnio zanotowalem 7,5 na lpg orlenu teraz zatanowalem na bp i cos mi sie wydaje że szybciej zatankuje. I powiem, że wogóle nie "dbam" o instalacje lpg, nie pamietam kiedy robilem ostatnio regulacje. Noge mam raczej delikatną no powiedzmy normalną nie deptam bez powodu a zdecydowana większośc podanego dystansu przypada na trase.
Robson86 - 11-06-2008, 11:54
Tutaj przyznam racje, gdyz w 50% moim zdaniem spalanie zalezy od stylu jazdy, nastepna czesc to stan samochodu a poznij cala reszta...
Jesli umiesz jezdzic oszczednie wykorzystujesz wzniesienia i np rozpedzasz sie na podjazdy, nie krecisz wysoko silnika to naprawde mozna zblizyc sie do wyniku osiaganego przez nowoczesne turbo-diesle.
Na pewno do benzyny+Gaz dochodza dodatkowe koszty w postaci serwsowania tego drugiej (gazowej) instalacji. Akcyza na gaz tez idzie w gore ...wiec o oszczednosci tez bedzie ciezko Jesli chodzi o diesla to ciezko kupic takiego w dobrym stanie, wiekszosc ludzi nie umie sie poslugiwac dobrze turbosprezarkami , a pozniejszy koszt remontu tego urzadzenia nie jest niski... dzisiejsze diesle nie sa tez juz takie wytrzymale jak kiedys...wystarczy troche zlego paliwka i juz moga zaczac sie powazne i kosztowne naprawy....
Pozdroo
|
|
|