Problemy techniczne - Turbo w dieslu
Anonymous - 09-06-2008, 19:53 Temat postu: Turbo w dieslu Witam .I stało sie w moim aucie padła turbina samochód dostawał samozapłonu dymił okrutnie nie było jazdy. Poszukiwanie usterki i jej naprawy trwają do dzisiaj i ostatnim punktem jest turbo. Rozebrałem to na części i w moim mniemaniu regeneracja turbin za kwotę 500 zł i w górę to przesada . od strony sprężarki jest kilka części z brązu i stali uszczelniona trzema oringami i dlaczego to tak drogo???? Posiadając tokarki precyzyjne pokuszę sie na samonaprawę o efektach poinformuję szanowne grono proponując ..samopomoc.. w naprawie, A może się mylę oczekuję uwag tych krytycznych także.
sampler - 09-06-2008, 20:08
A kto Ci to wywazy ? Przypominam ze turbina w dieslu kreci sie to okolo 90 tys wiec jak takie lopatki wpadna w dolot to bedzie niesla katastrofa. Lepiej wydac te 700 zl i miec gwarancje roczna ze nic sie nie rozleci.
Robson86 - 10-06-2008, 01:07
Nie rob tego sam Jak stanie sie to co kolega napisal wyzej koszty nie beda wynosily 700zl a 7000zl czy nawet wiecej....jest sens ryzykowac
Niestety takie sa wady posiadania silnikow z turbina...czasem jak kazdy element zuzywaja sie i 3eba naprawiac...
Daj do serwisu niech Ci to zrobia...
Pozdroo
Hubeeert - 10-06-2008, 02:31
chyba trzeba?
To jest Forum gdzie piszemy po polsku a nie językiem z smsów
Anonymous - 10-06-2008, 16:35
O jakim wyważaniu koledzy mówicie? Wirnik od strony wydechu łopaty stałe ,sprężarka także łopaty stałe. Wniosek oba wirniki założone na ten sam wał nie powinny zmienić wagi, a to co się wypracowuje to nie jest częścią wirującą a jeżeli nawet się obraca to na poduszce olejowej i ma średnicę 10mm. A wyważyć można jak oś balansową w dwóch kłach tokarskich. Moim zdaniem turbina nie taki diabeł straszny. A jak się rozpadnie to trudno... !
sampler - 10-06-2008, 19:48
rynio_di napisał/a: | O jakim wyważaniu koledzy mówicie? Wirnik od strony wydechu łopaty stałe ,sprężarka także łopaty stałe. Wniosek oba wirniki założone na ten sam wał nie powinny zmienić wagi, a to co się wypracowuje to nie jest częścią wirującą a jeżeli nawet się obraca to na poduszce olejowej i ma średnicę 10mm. A wyważyć można jak oś balansową w dwóch kłach tokarskich. Moim zdaniem turbina nie taki diabeł straszny. A jak się rozpadnie to trudno... ! |
nie trudno tylko moze spowodowac katastrofe silnika a akurat 4D68 dostac to juz niezle wyzwanie.
Ursus - 14-06-2008, 14:17
sampler napisał/a: | nie trudno tylko moze spowodowac katastrofe silnika a akurat 4D68 dostac to juz niezle wyzwanie. |
Oj to prawda:)
rynio_di skończyłeś już naprawę tej turbiny?? Ciekawi mnie efekt końcowy, u mnie turbina niby pracuje ale dość ostro puszcza już olej, zastanawiam się, czy samemu coś z tym mogę zrobić i czy warto. Serwisy naprawcze tych elementów sugerują mi właśnie coś o wyważaniu, co ponoć jest szalenie istotne.
Hubeeert - 14-06-2008, 14:45
rynio_di, z jaką prędkością kręci się wirnik turbosprężarki?
Anonymous - 14-06-2008, 21:47
Turbiny pracują w zakresie 100 000-300 000 obr/min do bardzo wysokie obroty. Moja turbina już naprawiona dotoczyłem łożyska z brązu panewkiwego B-101 to walec śr.14mm l-8mm zabawa tylko z podziałem na 6 otworków smarujących i dotoczyłem dwa drobiazgi ze stali zahatowałem i przeszlifowałem pod wymiar zakupiłem dwa uszczelniacze typu oring ,całość 45 zł bo brązu kupiłem 400mm .Po uszczelnieniu przewodów odpływowych oleju sprawdzana ciśnieniowo ,trzyma pięknie obraca się lekko. Jest jeszcze jeden element taki pomiędzy odrzutnikiem oleju wykonany z 3mm płytki z brązu jego trzeba poprawić ,może mieć otwór jajowaty . Prawdo podobnie są w sprzedaży zestawy naprawcze za 200 zł.
gulgulq - 15-06-2008, 13:34
sampler napisał/a: | Przypominam ze turbina w dieslu kreci sie to okolo 90 tys . |
rynio_di napisał/a: | Turbiny pracują w zakresie 100 000-300 000 obr/min do bardzo wysokie obroty. |
Panowie, to ja już nie wiem?? to turbo czy odrzutowiec??
sampler - 16-06-2008, 10:53
Moze tam jest jakas turbina gazowa ?
Anonymous - 16-06-2008, 18:30
Ja swoją wypowiedź oparłem na wikipedii nie brałem tego z sufitu ani z żadnej instrukcji. A jakie turbiny i z jaką prędkością się obracają rozpoznając ich po typach nie umię odpowiedzieć dokładnie . Może to i odrzutowce???
krzychu - 18-06-2008, 17:43
Ja kiedys przez wiki polozylem egzamin tak ze nie warto brac tego na serio
A turbiny z diesli z tego co wiem to sie tyle nie kreca....
Krzychu
sampler - 18-06-2008, 18:29
Turbiny w autach wrc startujuacych w eliminacjach na duzych wysokosciach gdzie jest mniej tlenu w powietrzu kreca sie do predkosci okolo 150 tys obr/min. Ograniczeniem jest raczej material bo mozna by wiecej
krzychu - 18-06-2008, 20:12
No ale tu nie chodzi o same obroty tylko zeby pompowala dana ilsoc powietrza a to mozna wiekszyc zwiekszajac tez turbine wiec tu nie chodzi o obroty a optimum miedzy obrotami a wielkoscia i wytrzymaloscia, zywotnoscia turbiny.
Krzychu
|
|
|