To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - ile wam pali was lancerek?

rosomak1983 - 11-06-2008, 01:29
Temat postu: ile wam pali was lancerek?
Mam pytanie ile wam pali lancer 1.6 CBO ? W miescie i na trasie? Oraz ile wam sie zdarzyło max i min?
KaWu - 11-06-2008, 07:07

Moje srednie spalanie (w kombi) od kiedy go mam masz w moim podpisie.
Jak tam klikniesz to mozesz poprzegladac...

Anonymous - 11-06-2008, 07:08

raporty wg uzytkownikow ze stronki autocentrum
rosomak1983 - 11-06-2008, 10:31

http://www.autocentrum.pl.../lancer/vi.html

konkretnie dla CBO

To ja widziałem ale chce jeszcze zasięgnąc waszej opini czy rzeczywiscie mozna sie zamknąc w 6 trasa 8 miasto?

akbi - 11-06-2008, 10:41

rosomak1983 napisał/a:
czy rzeczywiscie mozna sie zamknąc w 6 trasa 8 miasto?

przy odpowiedniej jeździe i małym mieście myślę, że można zejść do takich wyników.
z moich wyliczeń wychodziło mi:
trasa
- 7,5 prędkości do 150 km/h max
- 8,5 bardzo szybka jazda
- ok 10 - autostrada

miasto:
- 9,6 - w miarę dynamiczna i mało oszczędna jazda

HamanN - 11-06-2008, 19:30

jestem po pomiarach i powiem tak:
leje 98Pb na Neste i warto dolozyc te parew groszy ...
Jezdze glownie (w zasadzie wylacznie) po Szczecinie - trasa Prawobrzeze-> lewobrzeze w miescie miedzy wydzialami szkoly i tak w kolko ...
ostatni moj pomiar : 7.9 (po korek jazda i po korek - nie do odicia)

na 95Pb juz jest cos ok 8.3-8.5

Pozdrawiam :)

akbi - 12-06-2008, 08:34

tak w odniesieniu do posta HamanN, to też lałem PB95 i PB98, na jednym i drugim paliwie przejechałem po min 10 tys km i u mnie wyszły odwrotne wskazania ...tzn na PB95 palił średnio o ok 0,5 l/100km mniej
qpal - 12-06-2008, 13:16

Miasto, przelot ok. 10 km. (do i z pracy ), latem pomiędzy 7,8 a 8,3 litra na 100km.
Trasa ok 6,3. Jadąc po emerycku czyli do 100, udało się raz mi zejść do 5,8 i to z pełnym pokładem :lol: Tak normalnie to w granicach 6,3 do 6,5, a jak mnie poniesie to i 8.
Zimom dodaj jakiś 1 do 1,5 litra, oczywiście w mieście, bo na trasie wielkiej różnicy nie ma.
Tak więc jak ktoś mnie pyta ile pali? Odpowiadam, że paczkę dziennie :mrgreen: a na poważnie to 8-8,5. Dodam, że palił mi o 2 więcej, ale po wymianie sondy lambda, resecie modułu jest to co napisałem, no i tak ma być.

rosomak1983 - 12-06-2008, 18:37

qpal napisał/a:
ale po wymianie sondy lambda, resecie modułu jest to co napisałem, no i tak ma być.


Ile Cie to wyniosło, tak pytam narazie jestem na etapie sprawdzania ile mi spali.

stary alfer - 12-06-2008, 20:04

rosomak1983 napisał/a:
qpal napisał/a:
ale po wymianie sondy lambda, resecie modułu jest to co napisałem, no i tak ma być.


Ile Cie to wyniosło, tak pytam narazie jestem na etapie sprawdzania ile mi spali.


Sonda firmy NTK polecana przez wszystkich, zakupiona na alledrogo.pl - 90 zł.

Reset komputera, bo mam nadzieję, że o nim mowa jest za gratis :)

secki - 13-06-2008, 13:39

Sporo zalezy od stylu jazdy bo tym co jazdzil Akbi teraz jezdze ja i mam nieco
bardziej ekonomiczne wyniki, hehe

Na trasie przy srednim obciazeniu i predkosciach do 130km/h i bez szalenstw ~ 6,5

Po ostatnim tankowaniu, jaza w cyklu mieszanym z 4'ka przezd 60'tka
zszedlem do ok 7l (liczac tak "na oko").

Generalnie moze byc ekonomicznie/ekologicznie ale i dynamicznie jak trzeba i to jest ok.

akbi - 13-06-2008, 14:25

secki napisał/a:
Sporo zalezy od stylu jazdy bo tym co jazdzil Akbi teraz jezdze ja i mam nieco
bardziej ekonomiczne wyniki, hehe

Na trasie przy srednim obciazeniu i predkosciach do 130km/h i bez szalenstw ~ 6,5

Po ostatnim tankowaniu, jaza w cyklu mieszanym z 4'ka przezd 60'tka
zszedlem do ok 7l (liczac tak "na oko").

i to jest najlepszy dowód, że w zależności tylko i wyłącznie od stylu jazdy, wyniki w spalaniu mogę się różnić nawet o 30% a pewnie i znacznie więcej, bo ja nie jeżdżę aż tak bardzo NIE-ekonomicznie :lol:

Anonymous - 15-06-2008, 23:02

witam.
Mam CD4W, czyli lancera kombi 4WD. Poki co, wg moich pomiarow w dosc agresywnej "trasie" spalanie mialem 8,3 l/100 km, w spokojnej, ekonomicznej trasie zszedlem do ponizej 7 litrow, ale nie byl to prawidlowy pomiar, oparty na podwojnym tankowaniu do pelna, tylko na tankowaniu po 10l i obserwowaniu wskazan diody rezerwy, co jak pewnie wszyscy sie orientuja jest malo miarodajne. Jezdzac po malym miescie zakladam zazwyczaj ze na 1l moge zrobic 10-12 km, czyli chyba dosc asekuracyjnie, a i tak juz mi sie zdarzalo biegac z karnisterkiem:-P
Poza tym przymierzam sie do instalacji sekwencyjnego gazu, bo dramatem jest dla mnie tankowac codziennie za 20 pln, a inaczej chwilowo nie bardzo moge

pozdrawiam

Edytuje, zeby przy okazji poruszyc temat techniki ekonomicznego jezdzenia, bo ciekaw jestem waszych opinii. Wg mojej wiedzy, ekonomiczna jazda opiera sie na:
-Jezdzeniu w miescie na mozliwie najwyzszym biegu, jednak trzymajac sie zakresu 2-3 tysiace obrotow na biegu
-Zmienianiu biegow dopiero w okolicy 3-3,5 tysiaca obrotow, tak, aby po zmianie bylo okolo 2,5tys, podobno jesli obroty spadna ponizej 2 tysiecy i dodaje sie wtedy gazu, silnik jest poddawany zbyt mocnym obciazeniom
-Redukowaniu biegow oraz odpuszczania gazu w celu zmniejszenia predkosci zamiast uzywania w tym celu hamulca roboczego.
- Przy zjezdzaniu z wiekszych gorek, albo po rozpedzeniu auta powinno sie wrzucac 5 bieg i nie dodawac wtedy gazu. W samochodzie wyposazonym w komputer, paliwo wtedy podobno nie jest podawane do silnika, albo jest podawane w minimalnej ilosci. Natomiast zjezdzanie na luzie jest podobno mniej ekonomiczne.

Jesli w ktoryms punkcie sie myle to poprawiajcie:-)

Rafal_Szczecin - 15-06-2008, 23:14

moj byly lancerek kombi
po miescie w lato przy normlanej jezdzie palil ok 8 , przy szalenstwach najwiecej wciagnal 12 ,
w zime po miescie trzeba bylo liczyc te 9 literkow, natomiast na trasie najmniej spalil 5,4 litra i byl to szok :D bo auto bylo zapakowane na maxa ( 5 osob i pelen bagaznik ) dystans 330 km , lecz predkosc przaktycznie nie przekraczala 120km/h ( procz 2 czy 3 wyprzedzen )

rosomak1983 - 16-06-2008, 02:17

qbiec napisał/a:
Zmienianiu biegow dopiero w okolicy 3-3,5 tysiaca obrotow, tak, aby po zmianie bylo okolo 2,5tys, podobno jesli obroty spadna ponizej 2 tysiecy i dodaje sie wtedy gazu, silnik jest poddawany zbyt mocnym obciazeniom


Niewiem bo jakims znawcom nie jestem ale niekoniecznie tak jest jesli spadnie do 1,5-2 tys. obrotów i dodasz delikatnie gazu to nie czuje żeby sie męczył.Natomiast jak go wtedy przybutujesz to rzeczywiście sie męczy.Z resztą sie zgadzam a nawet sie czegos dowiedziałem nowego
qbiec napisał/a:
powinno sie wrzucac 5 bieg i nie dodawac wtedy gazu.

wypróbuje to :D
Dzieki za tego posta.

[ Dodano: 16-06-2008, 02:19 ]
PS Mówicie serio z tymi 8 litrami w mieście bo spotkałem sie z opinią ze to należy włożyc miedzy bajki i spodziewac sie dychy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group