[96-02]Colt CJ0 - dwie części, brak zamienników
Anonymous - 13-06-2008, 09:52 Temat postu: dwie części, brak zamienników Witam! Znów mam problem z Coltem, potrzebuję śrub łączących kolektor z katalizatorem, wiem, że w tym miejscu układ wydechowy się bardzo mocno nagrzewa, mogę tam wkręcić jakiekolwiek inne śruby, czy muszą być z jakiegoś specyficznego tworzywa? Pisałem w tej sprawie do Japanmoto i stwierdzili że nie ma zamienników a oryginały nieosiągalne.
Kolejna sprawa to zniszczona uszczelka pod klapą od bagażnika, wiem że podobnie jak ze śrubami nie ma zamienników, co mogę z nią zrobić? Dodam że jest na niej kilka dziurek. Dostaje mi się do środka woda i wydaje mi się że tamtędy.
Pozdrawiam
Anonymous - 14-06-2008, 11:56
obie te czesci mozesz poszukac w rozbitkach np. na allegro, otomoto itd lub po prostu na najblizszym autozlomie
Anonymous - 16-06-2008, 07:36
Wiem, ale nie chciał bym trafić na takie same lub gorsze!
Kaleid - 16-06-2008, 08:32
Przecież to są zwykłe śruby. Wstaw tam śruby o tej samej długości i gwincie. Po problemie.
Anonymous - 16-06-2008, 09:51
A co z uszczelką? Szkoda mi auta, jak będzie się woda do bagażnika dostawała, to z pewnością niebawem się tam ruda pokaże.
Kaleid - 16-06-2008, 10:21
Poszukaj uszczelki na allegro - dużo takich pierdół można dostać z rozbiórki. Zobacz czy na 100% to spod uszczelki, a nie spod mocowania lewarka Tam jest cieniutka blacha w miejscu zgrzewu, i lubi tam pękać. Woda wtedy przesącza się do środka.
Hugo - 16-06-2008, 13:27
Kaleid napisał/a: | Przecież to są zwykłe śruby | Nie są to zwykłe śruby. Kup śruby o oznaczeniu 8.8 i odpowiedniej długości.
Kaleid - 16-06-2008, 15:41
8.8 to oznaczenie klasy mechanicznej śruby, cóż takiego niezwykłego jest w śrubie 8.8 ? Dla mnie jest zupełnie zwyczajna
tomekrvf - 16-06-2008, 18:54
Podejrzewam że w ASO koszt sruby nie będzie większy jak 15PLN więc może nie warto kombinować. Podobnie powinno być z uszczelką.
Anonymous - 16-06-2008, 20:13
tomekrvf napisał/a: | Podejrzewam że w ASO koszt sruby nie będzie większy jak 15PLN więc może nie warto kombinować. Podobnie powinno być z uszczelką. | Tu byłbym ostrożny w ocenie. Przykładowo komplet śrub do głowicy do 4G13 kosztuje w ASO ok. 1.000 PLN. Zamienników brak. U Japaneze zapłaciłem 250 PLN.
Anonymous - 16-06-2008, 20:33
Kaleid napisał/a: | Tam jest cieniutka blacha w miejscu zgrzewu, i lubi tam pękać. Woda wtedy przesącza się do środka. |
Chyba masz rację
Co ewentualnie proponował byś z tym zrobić?
Od zewnątrz mały spawik i jakiś lakier na to?
Myślałem że to uszczelka, bo jest w jednym miejscu przygnieciona, i ma kilka dziurek, ale to chyba faktycznie z pod lewarka.
Kaleid - 16-06-2008, 21:09
Ja u siebie zdjąłem zderzak, i oczyściłem to miejsce z nalotów korozji (niestety, w miejscu gdzie pęka blacha, pojawia się też korozja). następnie pomalowałem podkładem reaktywnym i zasmarowałem pastą uszczelniającą. IMHO nie ma sensu tego spawać. Jest to niestety strasznie głupio rozwiązane...blacha pracuje pod ciężarem lewarka i z czasem lubi pękać delikatnie w miejscu zgrzewu.
tomekrvf - 17-06-2008, 08:58
gregorbu napisał/a: | tomekrvf napisał/a:
Podejrzewam że w ASO koszt sruby nie będzie większy jak 15PLN więc może nie warto kombinować. Podobnie powinno być z uszczelką.
Tu byłbym ostrożny w ocenie. Przykładowo komplet śrub do głowicy do 4G13 kosztuje w ASO ok. 1.000 PLN. Zamienników brak. U Japaneze zapłaciłem 250 PLN. |
Cena śuby łączącej kolektor z katalizatorem MF241309 9.42PLN
Cena nakrętki do tej śruby MB059359 13.43PLN
Uszczelka kolektor-katalizator MB687002 22PLN
Chyba nie tak drogo, no nie?
A te śruby do głowicy 4G13 to kosztują w ASO za komplet (10szt) 329PLN
Anonymous - 17-06-2008, 11:06
tomekrvf napisał/a: | Cena śuby łączącej kolektor z katalizatorem MF241309 9.42PLN
Cena nakrętki do tej śruby MB059359 13.43PLN
Uszczelka kolektor-katalizator MB687002 22PLN
Chyba nie tak drogo, no nie? | Owszem. To zmienia postać rzeczy. W takiej sytuacji nie bawiłbym się i zamówił w ASO.
tomekrvf napisał/a: | A te śruby do głowicy 4G13 to kosztują w ASO za komplet (10szt) 329PLN | Moja informacja pochodzi z ASO przy Spornej. Sprawa sprzed półtora roku, kiedy robiłem remont góry silnika. Ze zrozumiałych względów nie zdecydowałem się na zakup. Bartek świadkiem. Koniec końców - to on składał mój silnik i zorganizował dostawę od Japaneze z Pabianic.
tomekrvf - 17-06-2008, 13:00
gregorbu napisał/a: | Moja informacja pochodzi z ASO przy Spornej. |
To coś im się zdrowo porąbało
|
|
|