To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Dokręcanie głowicy

Anonymous - 27-04-2006, 09:42
Temat postu: [E33A 2.0] Dokręcanie głowicy
Witam dzisiaj składany będzie motor do mojego misia ale chcę sie upewnić z jaką siłą dokręca się głowicę, w warsztacie jest jakiś poradnik w formie elektronicznej ale nie jestem pewien czy dobry bo np. przy opisie zakładania rozrządu nic nie mówił o wałku balansowym. Sporo nerwów kosztowało mnie czekanie na finał i nie chcę aby coś było źle zrobione. Proszę o pomoc. Silnik 4G63 8V
kochajj - 27-04-2006, 11:03

kolejność:
7 5 2 4 10
9 3 1 6 8

3 etapy: 30-35 Nm, 50-55 Nm, 70-75Nm

Anonymous - 27-04-2006, 12:20

manual pisze o ostatnim momencie 95Nm
Maciek - 27-04-2006, 12:21

I przerabiane na forum czy się dokręca po przejechaniu iluś tam km czy nie :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Anonymous - 15-02-2007, 01:32

no właśnie mi ostatnio jakiś mechanik powiedział że to czy dokręcamy drugi raz zależy od uszczeli... a raczej od jej jakości jak badziewna to trzeba sobie jeszcze dokręcić jak lepsiejsza to raczej sie nie dokręca... prawda czy fałsz ?? i jeszcze drugie powtórze pytanko Maćka, po ilu kilometrach od założenia głowicy dokręcamy ja ponownie ? jeżeli wogóle...
Bartek - 15-02-2007, 08:33

To do końca nie od jakości uszczelki zależy.

Temat jest prosty. Składasz zimny silnik, dociągasz głowicę na zimno. Blok i głowica są zrobione z różnych materiałów (żeliwo i aluminium) o różnym współczynniku rozszerzalności termicznej, więc powstają naprężenia, które zgniatają uszczelkę w środkowej części. Po 500-1000 km i kilkudziesięciu rozgrzaniach/wystudzeniach siła jaką połączone są blok i głowica w środkowej części spada i faktycznie najlepsze uszczelki to znoszą bez problemów, gorsze popuszczają.

Z doświadczenia dociągając do fabrycznego momentu po ok. 500 km - środkowe śruby (1 i 2) luzują się o ok. pół obrotu, śruby 3-6 też o kilkanaście stopni dokręcam - zewnętrzne zostają zazwyczaj tak, jak przy składaniu.

Anonymous - 18-02-2007, 21:25

Interesuje mnie też ten temat bo jestem świeżo po wymianie uszczelki w 4g63SOHC.
Głowicę dokręciłem 95Nm.Jakim momentem dociągać po ułożeniu?

Bartek - 18-02-2007, 22:17

Tym samym - w tej samej kolejności co dokręcanie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group