[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] OBROTY zaraz po odpaleniu !!!
Anonymous - 18-06-2008, 13:50 Temat postu: [EA2A/W 2.0] OBROTY zaraz po odpaleniu !!! witam czasami zaznaczam czasami zdazy mi sie ze jak odpale gala obroty spadaja do naprawde minimum i wyglada to tak jakby silnik mial zgasnac(2 razy zgasł),pozniej jak rusze ujade kawalek wcisne sprzeglo znowu ledwie dychwi albo jest juz dobrze .wyprobowalem tez opcje ze wtedy go gasze zapalam jeszcze raz i juz wsio ok tak jakby cos nie zalapywalo tylko wlasnie co to moze byc???prosze o podpowiedzi.pozdrawiam.
JaGrab3 - 18-06-2008, 14:57
Brudna przepustnica, zanieczyszczony silniczek krokowy, zepsuty/rozregulowany TPS, regulacja wolnych obrotów...
Anonymous - 19-06-2008, 12:14
oki dzieki a mozesz mi jeszcze powiedziec co to jest ten TPS w jaki sposob sie to reguluje i gdzie sie to znajduje. narazie nie jest az tak zle ale jak pisalem problem czaasami wystapi wiec przygotowuje sie zeby wiedziec gdzie szukac .pozdrawiam.i dzięki za informacje.
JaGrab3 - 19-06-2008, 12:50
Tu
Sobie poczytaj.
Z tym że tps u siebie regulwalem tak jak napisał BodoV6, ale regulacja byla na pinach 3i4 i przy zamknietej przepustnicy mialo byc zwarcie.
Jak przeczytasz i bedziesz mial pytania wal.
[ Dodano: 19-06-2008, 12:52 ]
Co do regulacji wolnych obrotów - to nie udało mi sie ustalić gdzie jest złącze do masowania w tryb serwisowy - wg serwisowki jest to masowanie 1 pinu z wtyczki do kompa. Ja ustawiłem bez tego, na czuja, pozniej korekcja tps no i piękne obroty trzyma na gazie i benzynie.
Anonymous - 20-06-2008, 12:16
wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.jesli mi sie z tymi obrotami pogorszy wiem gdzie jest odpowiedź,dzieki za pomoc.pozdro
Anonymous - 20-06-2008, 12:18
JaGrab3 napisał/a: |
...z tym że tps u siebie regulwalem tak jak napisał BodoV6, ale regulacja byla na pinach 3i4 i przy zamknietej przepustnicy mialo byc zwarcie. |
numeracja pinów to rzecz względna
przewód czarny to 1
JaGrab3 napisał/a: |
Co do regulacji wolnych obrotów - to nie udało mi sie ustalić gdzie jest złącze do masowania w tryb serwisowy - wg serwisowki jest to masowanie 1 pinu z wtyczki do kompa. Ja ustawiłem bez tego, na czuja, pozniej korekcja tps no i piękne obroty trzyma na gazie i benzynie. |
przy podszybiu jest wiele złącz, ale jedno jest jasnobrązowe z zatyczką - to jest do (po zwarciu do masy) wymuszenia ustawienia statycznego kąta jaki byłby przy właściwych jałowych. Kąt wyprzedzenia zmienia się dynamicznie wzg obrotów.
JaGrab3 - 20-06-2008, 12:38
Ok BodoV6, ale tak:
Jeżeli chodzi o numerację pinów to opisałem je tak jak są ponumerowane w manualu:1 i 2 płynne otwarcie przepustnicy, 3i4 to stan zamkniety otwarty. Oczywiscie opisuje to jak jest to w manualu do mojego silnika czyli 2.0.
Co do wtyczki jasnobrązowej to wszystko rozumiem, oprócz tego, że po co wymuszać statyczny kąt wyprzedzenia przy ustawianiu jałowych, chyba że to złąćze też wyłącza pracę krokówki.po drugie nie znalazłem takiej wtyczki u siebie (2.0) i nie znalazłem jakiejkolwiek wzmianki o niej w manualu. Jedyne co to w manualu jest opisane przygotowanie samochodu do podłączenia muta, czyli wprowadzenie w tryb serwisowy i wg manuala masuje się pin pierwszy z wtyczki do podłąćzenia do kompa.
[ Dodano: 20-06-2008, 12:39 ]
Oczywiście cenne uwagi Bodov6 sa jak najbardziej pomocne, chodzi tylko o to, że w 2.0 troszkę się mogą różnić detale.
roban666 - 22-11-2009, 14:42 Temat postu: [EA2A/W 2.0] auto nie trzyma obrotów na zimnym silniku Witam wszystkich posiadam galanta 2.0 1997 i mam taki problem ze gdy odpalam auto na zimnym silniku obroty spadają i auto gaśnie i muszę go odpalać i mu delikatnie pedał gazu trzymać,gdy silnik złapie temperatury obroty są ok i z odpalaniem nie mam problemu,tak jakby ssania nie miał.miał może ktoś podobny przypadek bardzo prosze o pomoc
robertdg - 22-11-2009, 15:14
roban666, do sprawdzenia silniczek krokowy i czujnik temp. silnika.
Tomii - 06-10-2012, 10:58
Pytanie do posiadaczy 2.0 benzynka lub gaz, jakie macie obroty zaraz po odpaleniu zimnego silnika przy temp zew. ok 10stC ? u mnie wskazówka obrotomierza podchodzi na chwilę prawie pod 2tyś.obr/min a potem (po ok 3 sek) spada myślę do normalnych ok 1300obr/min.
mackbeth - 06-10-2012, 12:29
prawidlowo:) tak jak byc powinno
mpazera - 23-11-2012, 14:37
Witam, podpinam się pod temat ponieważ wydaje mi się że moje obroty tuż po odpaleniu również dziwnie się zachowują. Mniej więcej sytuacja wygląda tak:
zaraz po odapleniu skaczą do ponad 2tys a następnie powoli opadają, ale nie w ciągu 3 sekund tylko raczej w ciągu 3 minut wraz z nagrzewaniem się silnika. Jak silnik jest rozgrzany to z kolei na jałowym biegu spadają nawet lekko poniżej 0.5 tys. ale samochód nigdy nie gaśnie, silnik pracuje równo czasem lekka wibracja gdy stoję w korku. Z góry dziękuję za porady
pozdrawiam
mackbeth - 23-11-2012, 15:12
Ja tez tak mam, nawet na rozgrzanym potrafia do 600 spasc:)
Powolne spadanie obrotow - nie wiem, u mnie tak ok 3- 4 minuty zalezy jak jade i jak sie silnik grzeje spadaja. Co do jalowych obrotow na nagrzanym - w lato ten objaw nie wystepuje, i zauwazylem jescze jedno - jesli komputer uczylem wolnych w lato to w zime mam niskie bardzo obroty:)
jesli natomiast reset robilem w zime, to jest ok a w lato sa ciut za wysokie:)
W koncu silnik zimny no i przede wszystkim powietrze o wiele zimniejsze a waidomo jaki to ma wplyw na mieszanke:) dozowana przez kompa:)
nabucha - 27-11-2012, 21:26
Witam
Czytając wasze posty zacząłem zastanawiać się czy przypadkiem nie muszę udać się do regulacji.
U mnie po uruchomieniu (po postoju 8h przy temp. na zewnątrz 4 st.C) obroty idą na 1500 a po chwili spadają do 1000
deejay - 27-11-2012, 21:31
A jakie ma obroty silnik jak ma swoja normalną temp. pracy
|
|
|