[92-96]Lancer CB0 - Spadające obroty
rosomak1983 - 19-06-2008, 22:11 Temat postu: Spadające obroty Niewiem ale zauważyłem coś dziwnego. Jak stałem na światłach na luzie to dwa razy mi sie zdarzylo ze obroty mi spadły nagle i wzrosły(radio grało głośno). potem zauważyłem ze jak podgłosniłem radio (mam wzmaciacz i tube) to wtedy obroty spadają. Teraz ażeby sprawdzic przejechałem sie bez słuchania radia i luz niby wszystko ok. Ale stoje sobie na światłach i ruszyłem kierownicą i wskazówka obrotów sie ruszyła jeszcze raz ruszyłem kierownicą i znowu.Niewiem czy to ma znaczenia ale ostatnio 2 razy wyładowałem akumulator (zapomiałem o swiatłach) i odpalałem na rozruch i nie było jak jezdzic na długich trasach wiec niewiem czy sie podładował. Nie chce robic paniki i zasmiecac forum tysiącami tematów wiec w tym bede pisał o moich watpliwościach tych najdziwniejszych.
krzychu - 19-06-2008, 22:56
No jak masz mocne radyjko to ona ma jakis pobor pradu, jesli ma duzy (glosno sluchasz) to powoduje to wieksze zapotrzebowanie na prad, a alternator generuje wiekszy opor dla silnika (zeby dac tyle pradu) wiec silnik ma ciezej co daje nizsze obroty. Jesli masz wspomaganie to tez zwieksza opory z tego co wiem na silniku.... Tak moim zdaniem ale nie wiem tez ile te obroty Ci sie zminily.
Krzychu
stary alfer - 20-06-2008, 07:05
rosomak1983 napisał/a: | Jak stałem na światłach na luzie to dwa razy mi sie zdarzylo ze obroty mi spadły nagle |
A po rozładowaniu akumulatora nie falują Ci częściej?
rosomak1983 napisał/a: | potem zauważyłem ze jak podgłosniłem radio (mam wzmaciacz i tube) to wtedy obroty spadają. |
Tak ma być. Zależy oczywiście o jaką wartość. rosomak1983 napisał/a: | Ale stoje sobie na światłach i ruszyłem kierownicą i wskazówka obrotów sie ruszyła jeszcze raz ruszyłem kierownicą i znowu. |
Jak najbardziej normalna sytuacja. Masz wspomaganie, więc tak będzie
rosomak1983 napisał/a: | Nie chce robic paniki i zasmiecac forum tysiącami tematów wiec |
pawela - 20-06-2008, 11:29
hehe po raz kolejny chłopaki napisali Ci to samo co ja na gg Wszystko to prawidłowe objawy, niemniej po ostatniej przygodzie z pozostawionymi światłami doładuj aku
rosomak1983 - 20-06-2008, 18:35
stary alfer napisał/a: | :) Tak ma być. Zależy oczywiście o jaką wartość. |
no wiec jak podgłasniałem na maksa to ok 200-300 a z ta kierownica to lekko drgnęło(ok100).No dzieki chłopaki bo mnie to na serio zaniepokoiło.
PS Kto zmienił temat mojego postu ten temat nie pasuje bo mam zamiar tu umieszczac inne moje chore problemy takie zeby nie robic tysiąca tematów.
Np teraz zauważyłem kolejna rzecz której nie znam przyczyny a moze to tez błachostka. Jak
puszczam gaz przed zmianą biegów to jakby tak hamował przesadnie i buczy wtedy tak. Niewiem czy ja moze za szybko puszczam ten gaz czy moze za pózno sprzęgło w kazdym razie nie zdarza sie to zawsze. Ktos pisał ze w tym silniku sa czesto problemy z wolnymi obrotami moze to własnie to? PS Pawela tak jak mówisz ale chciałem to przedyskutowac na forum bo moze ktos tak miał itp. Apropo z tym co napisałem to moze dam Ci go na jazde próbną (choc nim juz jechałes) zebys to stwierdził. Niewiem moze to głupie i tak ma być ale nie mialem nigdy auta i skąd moge wiedziec czy tak mam byc. A jak misio jest chory to go chce wyleczyc Po prostu chce zeby wszystko było tip top.
DROGI MODERATORZE prosze o przywrócenie poprzedniego tytułu postu tj. cuda na kiju
Hugo - 20-06-2008, 20:58
rosomak1983 napisał/a: | mam zamiar tu umieszczac inne moje chore problemy takie zeby nie robic tysiąca tematów. | No to wyszukuj podobne problemy na forum i się do nich dopisuj. O wszystkim o co pytasz było już obszernie pisane.
P.S. Co do wolnych obrotów to z tego co piszesz zachowują się w Twoim aucie wręcz książkowo.
rosomak1983 - 20-06-2008, 21:05
Hugo napisał/a: | P.S. Co do wolnych obrotów to z tego co piszesz zachowują się w Twoim aucie wręcz książkowo. |
czyli ze wszystko OK?
Hugo - 21-06-2008, 13:51
rosomak1983 napisał/a: | czyli ze wszystko OK? | Tak jest Panie Kapitanie
rosomak1983 - 25-06-2008, 13:08
Juz chyba wiem o co jak to ująć chodzi na wolnych obrotach muli a potem zrywa cos takiego natknąłem sie na podobny temat i tam pisało ze to kopułke trzeba przeczyścić WD-40 inni mówia ze papierem sciernym.PS czy wymieniac jeszcze swiece i przwody? Czy mozna stosowac WD-40 na kopulkę?
wichura1 - 26-06-2008, 08:23
Wymiana kopułki z palcem rozdzielacza, to jakieś 5 minut i koszt jakieś 30PLN. Kopułka może mieć 3 uszkodzenia:
- popękanie ze starości (cieniutkie spękania widoczne pod światło, przez które wchodzi do niej wilgoć)
- zużycie węgielka
- wypalenie, względnie zaśniedzenie styków współpracujących z palcem rozdzielacza.
edit: Moje poprzednie przewody wytrzymały od 1993 roku do stycznia 2008 roku. (silnik chodził równomiernie i idelnie przyspieszał), świece wymienia się co 20.000km.
rosomak1983 - 02-07-2008, 02:33
Jeden halogen mi świeci a drugi nie. I teraz pytanie jaka zarówka jest potrzebna? Drogie to?
Hugo - 02-07-2008, 19:11
rosomak1983 napisał/a: | I teraz pytanie jaka zarówka jest potrzebna? | H3. rosomak1983 napisał/a: | Drogie to? | Najtańsza ok. 7 zł.
KaWu - 03-07-2008, 07:05
Hugo napisał/a: | rosomak1983 napisał/a: | czyli ze wszystko OK? | Tak jest Panie Kapitanie |
A mi się wydaje że nie
Cytat: | ostatnio 2 razy wyładowałem akumulator (zapomiałem o swiatłach) |
Albo brzęczyk albo krańcówka w drzwiach kierowcy niedziała.
rosomak1983 - 03-07-2008, 11:13
Brzęczek a konkretnie styki w przełaczniku co sa w futrynie dzrzwi ze to tak nazwe. Naprawiłem to wg patentu Pawela czyli rozkrecenie ,WD40 w ruch i działa. Widocznie najczestszą przyczyna nie działanie bączka jest ze cos nie łączy.
KaWu napisał/a: | Hugo napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
czyli ze wszystko OK?
Tak jest Panie Kapitanie
A mi się wydaje że nie
|
Czyli cos nie tak z tymi obrotami?
wujas - 27-11-2008, 20:15
jezeli nie mam nic wl to mam odpowiednie obroty(no tak wnioskuje z tego obrotomierza). jezeli wl swiatla i nawiew na 1 to mam tak ok 600 700obr. Jak Wy macie jak wl swiatla i nawiew?? jednak glownie nie oto mi chodzi a mianowicie jak np dojezdzam do skrzyzowania i wcisne sprzeglo to obroty spadaja do 500-600obr. jest to bardzo denerwujace. chcialem regulowac obroty jednak przypomnialem sobie ze jak sie tocze to obroty powinny wskoczyc na ok 1100. dobrze mysle?? i wlasnie wczesniej bylo dobrze chociaz czasem zauwazalem ze spadaly. jednak jak dzis spr to nie bylo roznicy czy stalem czy jak bylem w ruchu. Jednak przypominam sobie ze kilka dni temu wskakiwaly na wyrzsze obroty. co moze byc przyczyna ze raz wchodzi na obroty a raz nie?? gdzie jest jakis czujnik ktory wie kiedy kola sa w ruchu??
prosze pomozcie!!
|
|
|