To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - olej do Turbo I i wymiana el. zawieszenia w ramach gwarancji

Anonymous - 19-06-2008, 23:32
Temat postu: olej do Turbo I i wymiana el. zawieszenia w ramach gwarancji
Witam !

Wybieram się na przegląd po 30.000 km,samochód jest na gwarancji do 11.2008.
Czytałem posty na temat proponowanego oleju ,ale wciąż nie mam pewności o jakich parametrach olej najlepiej zalać (w serwisie powiedzieli,że mogę przyjechać z własnym).
Druga kwestia dotyczy hałasującego tylnego prawego zawieszenia-czy jeśli jego przyczyną okażą się zużyte elementy (metalowo-) gumowe,bądż amortyzatory to mogę oczekiwać ich wymiany w ramach gwarancji ?
Proszę o Wasze opinie !

Anonymous - 20-06-2008, 00:11

WItam
co do oleju polecał bym jednak ten z ASO bo odpukać może się coś stać i będą mówić że kupił se pan syf a nie olej a my go panu tylko wymieniliśmy a tak to ich olej i jak coś to ich problem
co do części wszytsko zależy co i jak czy uznają to jako wade to tak samo jak z klockami też nie są na gwarancji bo jest to cześć która się zużywa

Hiszpan - 20-06-2008, 00:46

Dokładnie jak mówi kolega Leszek Kamil - jeśli przyczynę hałasu uda się zakwalifikować jako wadę lub uszkodzenie niewynikłe z normalnej eksploatacji to pewno Ci się uda zaoszczędzić, ale nadzieji bym sobie nie robił :?
Gene - 20-06-2008, 08:36

OGRANICZONA GWARANCJA NA NOWY POJAZD
1. CZAS I ZAKRES GWARANCJI NA CZĘŚCI PODSTAWOWE

Zgodnie z warunkami gwarancji, MITSUBISHI MOTORS SALES Europe B.V. (zwany poniżej "MMSE") gwarantuje, że wszystkie części nowego pojazdu (zwanego poniżej "nowy pojazd MMSE") należące do PODSTAWOWYCH CZĘŚCI OBJĘTYCH NINIEJSZĄ GWARANCJĄ, wyprodukowane przez lub dla MMSE wolne są od wad materiałowych i produkcyjnych przy normalnej eksploatacji i konserwacji.
Każda część, należąca do PODSTAWOWYCH CZĘŚCI objętych niniejszą OGRANICZONĄ GWARANCJĄ NA NOWY POJAZD, zostanie naprawiona lub wymieniona przez każdego autoryzowanego dystrybutora lub dealera MMSE (zwanego poniżej "autoryzowanym dystrybutor lub dealer MMSE").

1. CZĘŚCI PODSTAWOWE OBJĘTE GWARANCJĄ

CZĘŚCI PODSTAWOWE OBJĘTE GWARANCJĄ obejmują wszystkie części należące do nowego pojazdu MMSE, oprócz CZĘŚCI SPECJALNYCH NIE OBJĘTYCH GWARANCJĄ MMSE oraz innych części wymienionych poniżej. GWARANCJA NA CZĘŚCI PODSTAWOWE wynosi 36 miesięcy lub 100.000 km (w zależności co nastąpi wcześniej) od PIERWSZEGO DNIA GWARANCJI, tj. od dnia wydania Tobie (pierwszemu nabywcy) nowego pojazdu, co potwierdza wpis do Karty Rejestracyjnej.

2. CZĘŚCI SPECJALNE NIE OBJĘTE GWARANCJĄ MMSE
CZĘŚCI SPECJALNE NIE OBJĘTE GWARANCJĄ MMSE wymienione poniżej, nie są objęte gwarancją MMSE, tylko gwarancją fabryczną ich producenta.
- Opony
-
Klimatyzacja, systemy audio, systemy nawigacji oraz części inne niż oryginalne zainstalowane w niniejszym nowym pojeĄdzie MMSE.

3. CZĘŚCI JEDNORAZOWEGO UŻYTKU oraz OLEJE I SMARY.
Niżej wymienione części nie są objęte gwarancją.

1. CZĘŚCI JEDNORAZOWEGO UŻYTKU
- Wkład filtra powietrza
- Wkład filtra oleju
- Wkład filtra paliwa
- Paski napędowe dla alternatora, pompy wodnej, pompy wspomagania układu kierowniczego oraz układu klimatyzacji
- Świece zapłonowe (podczas i po pierwszej planowanej wymianie)
- Tarcza sprzęgła, klocki i okładziny hamulcowe
- Pióra wycieraczek
- Bezpieczniki
- Żarówki

2. OLEJE I SMARY
- Olek silnikowy
- Olej przekładniowy skrzyni biegów
- Płyn do automatycznej skrzyni biegów
- Olej mechanizmu różnicowego
- Olej przekładni kierownicy
- Olej mechanizmu wspomagania kierownicy
- Płyn hamulcowo-sprzęgłowy
- Smary
- Płyn chłodniczy
- Elektrolit
- Czynnik chłodniczy
- Płyn do spryskiwaczy szyb
- Paliwo

4. Innych części lub przypadków, wymienionych poniżej, gwarancja również nie obejmuje:
-
Normalnego zużywania lub starzenia się części wynikających z normalnej eksploatacji pojazdu oraz części i materiałów użytych przy okresowych przeglądach pojazdu (zgodnie z opisem i specyfikacją "Planu Pielęgnacji Twojego Samochodu" niniejszej broszury).
-
Normalnego zużywania lub starzenia się części galwanizowanych, powłoki lakieru, części gumowych, tapicerki i obić miękkich, spowodowanego codziennym zużyciem i działaniem czynników zewnętrznych.
-
Drobniejszych nieprawidłowości nie mających wpływu na jakość, osiągi ani działanie pojazdu lub jego części (np.: lekki hałas lub wibracja) lub takich, które pojawiają się tylko w pewnych ekstremalnych warunkach.
-
Uszkodzeń spowodowanych niewystarczającą lub niewłaściwą obsługą (np.: zaniedbywanie codziennych i okresowych czynności przeglądowych i konserwacyjnych wymienionych i opisanych w tej broszurze oraz załączonej do pojazdu "Instrukcji Obsług").
-
Uszkodzeń spowodowanych użyciem części nie zatwierdzonych przez MMSE oraz uszkodzeń powstałych w wyniku naprawy lub wymiany części przez dystrybutora lub dealera nieautoryzowanego przez MMSE.
-
Uszkodzeń spowodowanych wypadkami drogowymi, niewłaściwym obchodzeniem się lub zaniedbaniem, jak to określono w załączonej do pojazdu "Instrukcji Obsługi", niewłaściwym używaniem pojazdu, używaniem pojazdu do jazdy w nienormalnych warunkach, takich jak wyścigi lub rajdy samochodowe oraz wprowadzanie zmian w samochodzie lub w jego zespołach i częściach nie zalecanych lub nie zatwierdzonych przez MMSE.
-
Uszkodzeń spowodowanych wpływami zewnętrznymi, (takimi jak zanieczyszczenia przemysłowe, kwaśny deszcz, wypadek drogowy, grad, piasek, sól kamienie, itp.), pożarami i klęskami spowodowanymi błędem ludzkim lub zaniedbaniem albo działaniem siły wyższej.
-
Uszkodzeń skrzyni ładunkowej lub kabiny powstałych przy załadunku.
-
Kosztów poniesionych z powodu awarii samochodu, związanych z brakiem możliwości korzystania stratą czasu, wydatkami na paliwo, telefony, podróże, noclegi brakiem środka transportu lub stratą poniesioną przez uszkodzenia rzeczy osobistych lub służbowych, lub utratą dochodów.

2. 6-LETNIA GWARANCJA NA USZKODZENIA SPOWODOWANE KOROZJĄ
Zgodnie z warunkami niniejszej gwarancji, MMSE gwarantuje, że w ciągu 6-ciu lat (bez względu na przejechane km) począwszy od PIERWSZEGO DNIA GWARANCJI, po stwierdzeniu perforacji (przerdzewieniu na wylot) metalowej części karoserii nowego, właściwie konserwowanego pojazdu MMSE, wyprodukowanego przez MMSE która została spowodowana korozją wewnętrzną, dana część podlega bezpłatnej wymianie lub naprawie u każdego autoryzowanego dystrybutora lub dealera MMSE (gwarancja dot. wad fabrycznych lub użycia wadliwych materiałów).
Uwaga:
Rdza/korozja inna niż perforacja (przerdzewienie na wylot) blachy cienkiej oraz wady lakieru objęte są klauzulą 1."ZAKRES GWARANCJI NA CZĘŚCI PODSTAWOWE".

TA 6-LETNIA GWARANCJA NA USZKODZENIA SPOWODOWANE KOROZJĄ nie obejmuje:
-
Korozji spowodowanej wypadkami drogowymi, zniszczeniem, niewłaściwym używaniem pojazdu, lub przeprowadzonymi w nim zmianami.
-
Korozji powierzchni zewnętrznej spowodowanej zanieczyszczeniami przemysłowymi, kwaśnym deszczem, piaskiem, gradem, solą lub kamieniami.
-
Korozji skrzyni ładunkowej lub kabiny. Korozji spowodowanej nie stosowaniem się do wymagań podanych w części "ODPOWIEDZIALNOŚĆ WŁAŚCICIELA POJAZDU".
-
Start poniesionych z powodu napraw gwarancyjnych, takich jak brak możliwości korzystania z pojazdu, starta czasu, wydatki na paliwo, telefony, podróże, noclegi, starty handlowe lub utrata dochodów.
-
Inne przypadki korozji, za przyczyny których MMSE nie odpowiada.

Odpowiedzialność właściciela pojazdu:
-
To Ty odpowiadasz za utrzymanie pojazdu w odpowiednim stanie zgodnie z zaleceniami instrukcji "Zabezpieczenie samochodu przed korozją" umieszczonymi w niniejszej broszurze.
-
Powinieneś oddawać swój nowy pojazd MMSE do autoryzowanego dystrybutora lub dealera co 12 miesięcy począwszy od PIERWSZEGO DNIA GWARANCJI, aby na Twój koszt dokonano sprawdzenia stanu blachy nadwozia. Każdy odprysk lakieru lub zadrapanie na metalowych częściach nadwozia, które mogą rozwinąć się w rdzę i/lub korozję na skutek Twojego zaniedbania właściwej konserwacji, niewłaściwego używania samochodu lub innych przyczyn zewnętrznych musisz naprawić na własny koszt. Upewnij się, że masz właściwie ostemplowane i podpisane zaświadczenie o przeglądzie jako dowód na to, że samochód został sprawdzony przez autoryzowanego dystrybutora lub dealera MMSE.
-
Jeśli z jakiegoś powodu metalowe części nadwozia pojazdu wymagają naprawy lub wymiany, naprawa musi być przeprowadzona przez autoryzowanego dystrybutora lub dealera MMSE i zgodnie z zaleceniami ochrony antykorozyjnej, wydanymi przez MMSE, a wymieniana część pojazdu musi być zastąpiona ORYGINALNĄ CZĘŚCIĄ MITSUBISHI.

3. WARUNKI OGÓLNE
1. Zakres terytorialny
Aktualny zakres terytorialny niniejszej gwarancji OGRANICZONA GWARANCJA NA NOWY POJAZD obejmuje następujące kraje:
Andora, Austria, Belgia, Bośnia-Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Republika Czeska, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Gibraltar, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Izrael, Włochy, Lichtenstein, Luksemburg, Macedonia, Malta, Monako, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Wielka Brytania i Jugosławia.
2. Prawa konsumenta
Żadne z tych postanowień nie narusza ustawowych praw konsumenta.
3. Gwarant
MITSUBISHI MOTORS SALES Europe B.V.
Douglassingel 1
1119 MB Schiphol-Rijk
The Netherlands

UTRATA GWARANCJI
Utrata gwarancji do napraw i obsługi gwarancyjnej następuje w przypadku:
1.

dokonywania przeróbek i napraw pojazdu poza siecią ASO MITSUBISHI, bez wcześniejszej zgody ASO MITSUBISHI;
2.

niewykonywania obowiązkowych przeglądów okresowych, przewidzianych w Książce Serwisowej w określonym czasie lub z określonym limitem przebiegu kilometrów;
3.

niewłaściwego użytkowania samochodu.




Tyle teorii... a z praktyka bywa roznie. :wink:

Anonymous - 29-10-2008, 21:02

DOBRE ...10W/60 TO DOBRY WYBÓR? ILE WCHODZI NA WYMIANĘ,PROSZĘ TYLKO O 16 MYŚLNIKÓW 8)
tomekrvf - 29-10-2008, 22:36

pimelodus napisał/a:
10W/60 TO DOBRY WYBÓR?

Dobry. Oby to nie był Castrol. Wlej Shell Helix Ultra Racing

krzychu - 29-10-2008, 22:41

Od razu na pierwsza wymiane jak rozumiem pol sytetyk? Czemu nie systetyk jakis 5W-50, 5W-40?

Krzychu

tomekrvf - 29-10-2008, 22:47

Helix Ultra Racing jest 100% syntetykiem. 10W/XX bedzie dobrze robiło dla turbiny.
rezon - 30-10-2008, 09:51

pimelodus, oprócz XXW-YY co wszyscy znawcy powyżej piszą, są jeszcze inne parametry oleju.
tomekrvf napisał/a:
Oby to nie był Castrol.
tomekrvf napisał/a:
Wlej Shell Helix Ultra Racing
krzychu napisał/a:
Czemu nie systetyk jakis 5W-50, 5W-40?

koledzy, trochę więcej wiedzy. SPecyfikacja oleju obejmuje również wymagania zawarte w normach poszczególnych producentów, które są ważniejsze dla gwarancji niż wytrzymałość temperaturowa czyli te ileś tam W. Nie wiem jaki jest wymagany do Outlandera Turbo - prośba do tych co mają instrukcję aby pomogli koledze. Do 2.0 DID jesty olej zgodny z klasyfikacją VW 505.01/506.01 (w instrukcji jest błędnie bez kropek). To decyduje czy dany olej nadaje się do silnika czy nie, a nie jakieś tam 10W/60, 5W/30, 10W/XX czy nazwa firmy produkującej. Ja obecnie jeżdżę na oleju Motul Specific 504.00/507.00 5W/30, wcześniej ok. 8 lat na Mobil 1 503.00/504.00 5W-50. pimelodus, jak zalejesz olej 200% syntetyk, -50W/600 (nie ma takiego :lol: ), firmy SuperHiperExtra Racing Rally a nie będzie się zgadzała specyfikacja oleju, to gwarancja na silnik i turbinkę pa, pa,.... Bo serwis zawsze robie adnotację olej klienta i w razie W to Ty musisz udowodnić zalanie oleju zgodnego z wymaganiami producenta a one ostatnio obejmują tylko kilka cyfr.

tomekrvf - 30-10-2008, 20:13

rezon napisał/a:
firmy SuperHiperExtra Racing Rally a nie będzie się zgadzała specyfikacja oleju, to gwarancja na silnik i turbinkę pa, pa,.... Bo serwis zawsze robie adnotację olej klienta i w razie W to Ty musisz udowodnić zalanie oleju zgodnego z wymaganiami producenta a one ostatnio obejmują tylko kilka cyfr.

Kolego, tutaj sa rozważania o oleju do Outlandera z silnikem 4G63 Turbo. Nikt nie wspomniał słowa o traktorze z Outlandera II.
Olej do Outlandera I Turbo ma spełaniać wymagania:
API SG lub wyżej
ACEA A1,A2 lub A3
Lepkość oleju 10W-40
To są dane z manuala

rezon - 30-10-2008, 20:51

tomekrvf napisał/a:
API SG lub wyżej ACEA A1,A2 lub A3 Lepkość oleju 10W-40
i na gwarancji coś takiego ma być zalane, bo jak będzie inny i coś nie tak z dmuchawą to będą problemy, że nie taki był olej. czyli żadne
krzychu napisał/a:
jakis 5W-50, 5W-40
lub
pimelodus napisał/a:
10W/60
a normę API SG lub wyżej to od półsyntetyka chyba wszystkie spełniają.
tomekrvf napisał/a:
Nikt nie wspomniał słowa o traktorze z Outlandera II.
to też pisałem coś na ten temat Nie wiem jaki jest wymagany do Outlandera Turbo - prośba do tych co mają instrukcję aby pomogli koledze. Niestety w nowszych silnikach (instrukcjach) nie jest już tak różowo i pole wyboru oleum znacznie się zawęziło - nie dotyczy to tylko Outka II, ale praktycznie całej grupy VW, PSA i kilku innych.
tomekrvf - 30-10-2008, 21:58

rezon napisał/a:
a normę API SG lub wyżej to od półsyntetyka chyba wszystkie spełniają.

Nawet mineralny Lotos ma SL :D

elektryk - 31-10-2008, 02:37

Gene napisał/a:
dokonywania przeróbek i napraw pojazdu poza siecią ASO MITSUBISHI, bez wcześniejszej zgody ASO MITSUBISHI;
Już firma BMW miała jedną sprawę w Polsce za naruszenie praw konsumentów, skończyło się na tym że przyznali się że takie oświadczenie to to była oddolna inicjatywa jednego z dealerów a nie stanowisko firmy i że nigdy nikomu nie odmówili prawa do gwarancji (oczywiście z wyjątkiem jednej osoby która poszła z tym do rzecznika konsumentów).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group