To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Niskie obroty po naciśnięciu na hamulec ?

Anonymous - 28-04-2006, 09:49
Temat postu: [C52A 1.5] Niskie obroty po naciśnięciu na hamulec ?
Witam wszystkich.
Ostatnio zauważyłem że jak włączę świtła i wcisnę hamulec to bardzo spadają obroty silnika tak że trzęsie autem. Czy to coś poważnego? Czy można to jakoś wyregulować? Występuje to jak następuje zwiększenie poboru prądu (np.włączenie nagrzewnicy, ogrzewanie tylnej szyby.)
Proszę o porady.

ROMEL - 28-04-2006, 11:11

Hm...

Na to by wychodziło, że krokowy nie podnosi automatycznie obrotów podczas obciążenie silnika na wolnych...

Jasna sprawa - i dość prosta z zasady - oczywiście da sie wyregulować...

O ile nie jest nic uszkodzone a przepustnica jest czyściutka....

Polecam stronkę Krzyżaka - po małym przemyśleniu sprawy pasuje do każdego silnika :wink:

Pozdrawiam

Anonymous - 28-04-2006, 11:55

Cześć Romel.
Co się tyczy przepustnicy to nie była czyśzczona.
Czy może to być tylko brudna przepustnica?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 28-04-2006, 14:48 ]
Jeszcze jedno chciałem dodać że niedawno wymieniałem w ECU kondensatorki.
Czy to może mieć jakiś związek z tymi obrotami?
Pozdrawiam

josie - 28-04-2006, 18:43

No to standardowe procedury na początek:

-czyszczenie przepustnicy
-regulacja obrotów

Po wymianie kondensatorów silnik może się uczyć - jak ktoś pisał do 15min na wolnych obrotach. Ja ostatnio wyciągałem akumulator i też obroty miałem za niskie, dzisiaj w korkach się nauczył.
Zajrzyj na stronę Krzyżaka i wykonaj te dwie procedury, jak nie pomoże to pomyślimy

brodzky - 05-05-2006, 00:16

To ja sie przy okazji tu podepne bo takie mam pytanko jakie to sa nieskie obroty? Albo jakie to sa wysokie bo poki silnik zimny nie mozna wkrecac na wysokie wiec poki sie nie rozgrzeje wskazowka to ja lewaruje przy 2,5 gora 3 tys. Zreszta i tak emeryt stajl uprawiam ale tak gwoli scislosci to do ilu na zimnym mozna pokrecic? Lepiej na zimnym na 3. biegu 2,5 czy na 4. 2 tys? Jaka jest Wasza opinia?
Anonymous - 05-05-2006, 01:24

Na biegu jalowym to jakies roznie mowia 700-900 zreszto w starszych samochodach lepiej miec ciut wyzsze. Zalezy tez jak silnik chodzi. Podczas jazdy biegi tu nie maja nic do znaczenia (no chyba zeby nie zamulic fury to lepiej na nizszym) moim zdaniem nie przekraczaj 3-3.5 tys a bedzie dobrze. :)
Hubeeert - 05-05-2006, 01:56

zakres uzytecznych obrotów dla 4G15 to 2-5 tys. Poniżej jest za słaby i panewki dostają w dupę od takiej jazdy, powyżej nic się nie dzieje - moc i moment spadają na leb na szyję.
Wolne obroty 750 +/- 50 obr.
Gdy włączasz cokolwiek silniczek krokowy powinien podnieść obroty kompensując większe obciążenie alternatora. jeżeli tego nie robi a przy zatrzymywaniu silnik prawie gaśnie oznaczac to może oprócz awarii silniczka krokowego także awarię czujnika IPS. Wybłyskaj kody błędów - procedura na stronie Krzyzaka.

Anonymous - 05-05-2006, 09:58

Cześć Hubeeert.
Po co sprawdzać błędy ECU skoro kontrolka działa poprawnie tzn.
Jak przełącze kluczyk na ON to się pali i po klilku sekundach gaśnie.
Pozdrawiam.
A jeśli chodzi o obroty to silnik mi nie gaśnie tylko trochę trzęsie .
I jeszcze jedno pytanie ?
Na stronie Krztżaka jest opis regulacji wolnych obrotów i tam jest taka śrubka ze sprężynką .U mnie ona jest wykręcona tak że jak puszczę gaz to między przepustnicą a nią jest przerwa.Czy tak ma być?

Anonymous - 05-05-2006, 10:19

endriu24 napisał/a:
Na stronie Krztżaka jest opis regulacji wolnych obrotów i tam jest taka śrubka ze sprężynką .U mnie ona jest wykręcona tak że jak puszczę gaz to między przepustnicą a nią jest przerwa.Czy tak ma być?
Nie. Ma być dokładnie tak jak na stronie Krzyzaka. Śrubka zgrubna jest odpowiedzialna za odpowiednie położenie klapki przepustnicy w pozycji wyjściowej.

Edit:
W moim przypadku właśnie niewłaściwe ustawienie tej śrubki powodowało "rzucanie silnikiem". Po regulacji - jak ręką odjął.

brodzky - 05-05-2006, 14:52

Cytat:
A jeśli chodzi o obroty to silnik mi nie gaśnie tylko trochę trzęsie

moze masz ciut za niskie obroty? Pamietaj ze obrotomierz nie pokazuje idealnie. Przynajmniej moj... Wg obrotomierza bylo 600 a laptop pokazywal 850. Jak ustawialem to krecilem wg obrotomierza na 900-1000 bo ponizej niezbyt rowno chodzil. Teraz znow obrotomierz jest na 600-700 i jest rowniutka praca.

@Hubeeert A przy ilu jest odciecie paliwa? Raz dokrecilem przez zagpienie do 5,5 i albo mu odcinalo i zalaczalo albo w wibracje takie wpadl ze hej. Poduszki nie wygladaja na wyrobione zreszta chlopcy, od ktorych kupowalem autko mowili ze poduszka niedawno byla wymieniona a jakby calym autkiem chcialo rzucac.

ps. czy brak katalizatora moze miec wplyw na glosnosc? I jak to bedzie z przegladem? Na bank mnie wywala? Do 20. maja musze zrobic :)

Anonymous - 05-05-2006, 15:59

Cześć wszystkim.
Dzisiaj po raz kolejny zaglądnełem na stronę Krzyżaka odnośnie regulacji wolych obrotów i zaciekawiło mnie to żeby przed regulacją poluźnić linkę od gazu.
Jak ostatnio zaglądałem do swojego miśka t o u nmie ta linka jest luźna.
Pytanie
Czy ma ona być bardzo napięta i czy to może wpływać na wielkoś wonych obrotów?
Pozdrawiam

brodzky - 05-05-2006, 17:03

Jak masz napieta to moze Ci nie wlaczac Idle Position Switch bo zanim przepustnica wcisnie IPS linka ja zatrzyma. I to na bank moze robic problemy ale komputer moglby powiedziec, ze IPS jest zepsuty choc niekoniecznie. To moja opinia

Ps. Odnosnie wolnych obrotow ile ustawic to zdaje sie pod maska czy gdzies jest napisane ile maja wynosic. Przynajmniej u mnie gdzies wypatrzylem.

Anonymous - 05-05-2006, 18:07

komputer nie mowi o zlym ustawieniu IPS - bo nie ma tego jak sprawdzic.
mozna to sprawdzic podlaczajac laptopa albo palma do ECU - wtedy widac jak na dloni
w zasadzie powinno sie wlasnie tak regulowac obroty - kompem a nie na czuja
bo to co pokazuje obrotomierz czasem ma sie troche nie tak jak trzeba do faktycznych
obrotow silnika.

brodzky - 06-05-2006, 09:24

Jesli dobrze wiem co to jest IPS to po pierwsze nie ma on zlego ustawienia a po drugie mozna sprawdzic czy dziala. Zlego ustawienia nie ma bo jako switch jest albo wlaczony albo wylaczony wiec jedynie moze nie dzialac. A co do sprawdzenia to komputer moze pokrecic silniczkiem az sie IPS zalaczy.
josie - 06-05-2006, 19:42

endriu24 napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie ?
Na stronie Krztżaka jest opis regulacji wolnych obrotów i tam jest taka śrubka ze sprężynką .U mnie ona jest wykręcona tak że jak puszczę gaz to między przepustnicą a nią jest przerwa.Czy tak ma być?


Tak ma być - ma być minimalna przerwa żeby przepustnica opierała się o IPS i mogła go włączyć, a nie o tą śrubkę.
Wiąże się to z tym:
Krzyżak na stronie WWW pkt. 9 regulacji napisał/a:
(...)Wtedy należy wykręcić śrubkę numer 3 o pół obrotu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group