To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] chłodzenie silnika na klimatyzacji Zwarjowałem :/

Anonymous - 23-06-2008, 17:00
Temat postu: [Cari 1.6] chłodzenie silnika na klimatyzacji Zwarjowałem :/
Witam wszystkich mam problem z chłodzeniem silnika ,strasznie szybko mi sie grzeje zwłaszcza jak jestem w korku niewiem co jest, nie włancza mi sie wogóle wentylator od chłodnicy . Pewnego dnia przez przypadek włonczyłem klime czujnik złapał temperature i schłodził mi silnik i teraz pytanko czy to jest normalne przecież w zimie nie bede włanczał klimy zeby schłodzic silnik :lol: niewiem czy termostat czy czujnik jesli ktos wie gdzie znajduje sie czujnik w carismie bo za chiny niewiem gdzie powinnien byc gdzies koło chłodnicy jak ktoś ma zdjecia jakies wskazówki gdzie to sie znajduje jak to naprawić niech zapoda linka z góry dzienkuje i pozdrawiam maniaków MIŚKA
tdi1982 - 23-06-2008, 20:14

Są dwa czujniki i termostat.Jeden czujnik znajduje się na króćcu i dochodzi do niego jeden przewód jest to czujnik dający info na licznik do wskazówki temp.Drugi jest dalej wkręcany do bloku silnika od strony skrzyni na wysokości głowicy.http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=11272&highlight=temperatura+silnika
http://www.mitsubishi-gra...ratury&start=15
Poczytaj sobie może cię oświeci.

Anonymous - 25-06-2008, 18:23

Dzienki za wskazówki przeczytałem wszystko ,czujnik najpierw wymienie i płyn chłodniczy :) zobaczymy co bedzie jescze . Pozdrawiam [/quote]
tdi1982 - 25-06-2008, 21:44

No nie koniecznie to pomoże!.Mam podobny problem a mianowicie wiatraki się późno włączają tzw. jak jest ok5 mm od górnej kreski na desce.Wtedy chodzą dwa wiatraki od klimy i od chłodnicy.Wymieniłem już termostat płyn czujnik od ECU i nadal to samo.Chłodnica jest nowa pompa wody też korek jest od Colta z 2006r czyli też prawie nowy.Podejrzewam że ten wiatrak ma 2 biegi albo oddzielnie powinien chodzić tylko jeden wiatrak.Wtyczki są na 4 piny a druga wtyczka od wiatraka ma 2 piny czy ktoś się orientuje może czy powinny chodzić dwa wiatraki czy jeden?.Ci którzy próbowali mi pomóc mówili że im wiatraki w ogóle się nie załączają co uważam za kompletną bzdurę bo nie znam takiego układu który by nie wymagał na postoju chłodzenia wymuszonego.Uważam że opinie te są walone na pałę i nie sprawdzone.Tak samo jak i sprężarka od klimy w klimatronicu chodzi cały czas!!!!!.GłUPOTY.
Anonymous - 30-06-2008, 22:33

Ja teraz mam wiekszą tragedie KUR**A wczoraj jade a tu nagle strzał coś piepszło i wrzucam bieg moje auto stoji chodz silnik działa kręci sie wrzucam 2 bieg i nie jedzie wszystkie włanczałem auto stoji i kreci silnikiem , a jak wrzuce bieg a puszcze sprzegło to coś mi tyrka ludzie pomużcie niewiem czy półoska czy SEGER bo ktoś mi cos mówił a niewiem nawet co to jest ten seger jaja jak berety a tak bardzo spodobała sie mi carisma a tu dupła skrzynia ja chyba sie nie wypłace :-(
maxwell61 - 30-06-2008, 22:45

Necmaster nalezysz do tych klientów któzy trafili na ferelny typ...osobiście w cari mało włożyłem a - odpukac - ustrek mam praktycznie 0... jesli sam nic nie stwierdziles uwalając sie pod autem (oznaki zew) to gon po fachure...

p.s.stary ogranicz się z błędami ortograf...nie idzie dojść do ładu składu :wink:

Anonymous - 01-07-2008, 15:00

ja tam nie patrze na błędy ortograficzne jak jestem w desperacji :D pisze bez przecinków bez kropek hehe :) zobaczymy w poniedziałem co mi stwierdzą w aucie :)

[ Dodano: 01-07-2008, 15:03 ]
poniedziałek .

tom1312 - 02-07-2008, 00:30

Niestety Necmaster nie pocieszę Cię. Mój kuzyn miałpodobne objawy przy swojej Cari 1.8 . Mianowicie przy ruszaniu coś mu zazgrzytało i auto stanęło. Silnik działał biegi wchodziły a auto stało w miejscu i tylko coś chrobotało w skrzyni. Okazało się że to wewnętrzny przegub się rozsypał i wpadł do skrzyni rozwalając "wnętrzności" :|
Przy okazji pozdrowienia dla kuzyna, który już wymienił skrzynię i śmiga swoją piękną Cari :mrgreen:

Anonymous - 06-07-2008, 09:56

A Pamietasz ile kuzyn mniej wiecej zapłacił za robocizne i czesci zebym wiedział ile kasy trzeba mniej wiecej przygotowac na takie naprawy . Ja przypuszczam Ze ten Seger w skrzyni poszedł ale zobaczymy jutro hehe pozdrawiam :)

[ Dodano: 09-07-2008, 22:24 ]
No i okazało sie ze olej uciekł ze skrzyni, zatarłem ja i rozwaliłem całą. W Piątek prawdopodobnie odbiór MISKA :)

Anonymous - 25-08-2008, 22:46

NO witam :) ja jestem tym kuzynem :) ) za skrzynie zaplacilem 950zł razem z półośką a za robote i olej do skrzyni 400zł :(

pozdro dla kuzyna !:)

Anonymous - 04-09-2008, 11:02

u mnie okazało sie ze skrzynia nie poszła , w półośce miałem robione coś , podkładka i jakis pierscien były spawane i to walneło a skrzynie jednak miałem dobrą teraz dalej kminie nad chłodzeniem silnika narazie kasy mało :) jeszcze mi tyrka w lewym kole podejrzewam ze sworzen poszedł rąbac sie bo tak wyjebałem w dziure na ulicy, ze nie porozumienie , jak ja kocham nasze polskie drogi :)
Anonymous - 04-09-2008, 12:09

z chłodzeniem sprawa wygląda tak:

wentylator w 1.6 włącza sie podobno bardzo późno - jak
wskazówka temperatury poleci za połowę

mi raz się tylko zdarzyło żeby doszło do połowy (zazwyczaj jest przed)
było to w największe upały w korkach,
ale akurat włączyłem klime - wtedy załaczaja sie oba wentylatory

poza tym na postoju, podczas pracy silnika nie zauważyłem nigdy zeby wskazówka mi przekroczyła połowę

jeżeli pompa wody wyrabia, a masz świeży płyn i odpowietrzony układ
warto wymienić termostat
każdy mechanik go wymieni a koszt niewielki

jeżli chłodnica jest ok, nie zamulona i wszystkie powyzsze warunki spełnione,
to nie powinno być najmniejszych problemów z chłodzeniem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group