Carisma - Ogólne - VERVA warto?
quadalcanal - 26-06-2008, 18:24 Temat postu: VERVA warto? na listach nie ma w sumie nic o vervie, zatem : czy jest jakas oszczędność? ja policzylem ze jezeli carisma spali 0.5 mniej na vervie to jest ten sam koszt przejechania 100 km na 95 i vervie /obecnie moja GDI pali 6,8 litra na 100/. ponoć do vervy dodaja jakies zwiazki z tlenem ktory spalając się uwalnia i dodaje nieco mocy. jak ktos cos wie zapraszam do wypowiedzi.
Anonymous - 26-06-2008, 19:05
czy jest oszczednosc nie wiem, sam tankowalem verve ON ze 3 razy do pelna, ale przestalem gdy uslyszalem ze to paliwo pluka cysterny (zarowno PB jak i ON) puszczaly uszczelki cystern i zaczely cieknac gdy tylko zaczeli wozic verve, takze zaczelem tankowac na statoil ON bezsiarkowy, moj bardzo dobry znajomy mechanik opowiedzial mi jeszcze o przypadku w ktorym gosc mial peugeota 607 2.2 HDI 150 tys km i pojechal do serwisu na lawecie rozebrali silnik i powiedzieli ze auto jezdzilo na dobrej klasie rozpuszczalniku jeden tlok przepalony i 3 nadpalone a od poltora roku jezdzil na vervie ON, nigdzie wiecej nie tankowal mial wszystkie faktury, zalozyl sprawe w sadzie i wygral, nie wiem czy go sprzedal czy nie ale napewno juz nie tankuje na orlenie
gulgulq - 27-06-2008, 07:21
no jak kiedyś zalałem mojego misia z ciekawości Verwą - akurat byłe w trasie i zastanawiałęm sie ile mi spali
- normalnie na zwykłym ON - jakieś 4.1-4.5 mi wychodzi
- na tym super oleju - 6 l - szczeka mi opadła
podejrzewam ze jakies chrzczone było ale dziekuje nie tankuje wiecej
...........
Verva i Ultiamte w BP sa paliwami o obniżonej zawartości siarki, praktycznie poza tym niema jakiś tam cudów, reszta to reklama - katalizatory dluzej zyja, od nastepnego roku wszystkie paliwa beda musialy spełniac te normy wiec bedziecie miec verve na kazdej stacji
Tomashi - 27-06-2008, 08:41
gulgulq napisał/a: |
- normalnie na zwykłym ON - jakieś 4.1-4.5 mi wychodzi
|
Co Ty, z górki cały czas jeździsz?
gulgulq - 27-06-2008, 08:48
nie no co ty
popycham od czasu do czasu:)
Pieniek - 28-06-2008, 10:27
Ja kiedys tylko raz na próbę zalałem do pełna ON Verva i niestety żadnej zmiany w dynamice a do tego spalanie minimalnie wzrosło o ok. 0.1-0.2l przy tym samym stylu jazdy.
Anonymous - 28-06-2008, 18:12
Ja słyszałem że te lepsze paliwa, tj. Verva, Ultimate będą zastępowały z biegiem czasu te zwykłe. Mam na myśli 95 i ON. Jeżdżę na codzień autem dostawczym marki Iveco Daily 3.0, 16V, wtrysk common rail, intercooler, moc rzędu 136 KM i non stop leje paliwa lepszej jakości tzn Verve, Ultimate i tą na Statoilu ; nazywa się chyba Supreme czy coś. Tankuje takie paliwko a nie inne poniewaz nie chce mieć problemów z wtryskiwaczami i tzw. listwą. Auto kupiłem gdy miało 24 000 km, obecnie ma ponad 200 tysi i spisuje się bez zarzutu. Nie wiem czy byłoby tak gdybym non stop jeździł na zwykłej ropie. Czasem z uwagi na trasę tankuje równiez na Białorusi, Ukrainie i Rosji - Obwód Kaliningradzki i przyznam się szczerze że nie występuje żadna różnica w przyspieszeniu i osiągach. Odnośnie spalania trudno powiedzieć ponieważ zależne jest wszystko od wagi ładunku, powierzchni po jakiej jadę oraz wiatru.
Jedno wiem napewno że silniki sygnowane logiem GDI powinny byc zalewane 98. Sprzyja to silnikowi podczas jazdy na zubożonej miesznce.
Morfi - 29-06-2008, 17:24
Ja zmieniłem paliwo z Bp 95 na Shell V- power 20gr róznicy co przy 50litrach daje 10zł drożej.
Ale co mam w zamian. Spalanie spadło z 8,5 do 7,7 i odczuwalny wzrost dynamiki
Krzyzak - 29-06-2008, 18:27
ha ha - moj Gal palil v-pover wiecej jakies 10% od zwyklej 95 i byl wyraznie bardziej zmulony
ale faktem jest, ze na Slasku jest chyba najgorsze paliwo w kraju, wiec moze tam v-pover cos daje...
turek61 - 29-06-2008, 18:32
Cichanos napisał/a: | Jedno wiem napewno że silniki sygnowane logiem GDI powinny byc zalewane 98, tak przynajmniej jest na wlewie. Sprzyja to silnikowi podczas jazdy na zubożonej miesznce. |
A to dziwne co piszesz bo na mojej klapce od wlewu paliwa jest napisane 95 + OCTANE
quadalcanal - 12-07-2008, 20:53
po spaleniu calego baku vervy: zuzycie z 7,3 spadło na 6,3. wedlug wskaznika. według obliczen wyszlo 6,5. z ekonomicznego punktu widzenia jest na zero. nie poczulem silniejszego odjazdu wiec nie wiem czy warto. ale i tak znowu zaleje bo nie przeplacam to co wydam wiecej na drozszej odda mi w mniejszej ilosci spalonej beznyny. dodam ze spalanie w cyklu mieszanym głownie obwodnica do pracy i rekraacyjnie do ulubionych czech.pozdr.
|
|
|