LPG - Czy ma znaczenie wysokość zamontowania reduktora gazu ?
Maretzky85 - 26-06-2008, 20:04 Temat postu: Czy ma znaczenie wysokość zamontowania reduktora gazu ? Jak w temacie ?
Wie ktoś coś o tym ? :>
Anonymous - 26-06-2008, 20:28
Gdy jest zamocowany ponad górnym poziomem głowicy/chłodnicy to z czysto fizycznych względów może mieć skłonność do zapowietrzania się.
Maretzky85 - 27-06-2008, 08:22
Czyli powinien być poniżej poziomu głowicy - u mnie to praktycznie na samym dole możliwości regulacji. Nie pomyślałem o tym, a mam problem z zapowietrzaniem chyba.
Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze jakiej sugestie ?
Co może mu jeszcze dolegać jak będzie za nisko/za wysoko?
Pozdrawiam
Hugo - 27-06-2008, 17:53
| Maretzky85 napisał/a: | | Jeszcze jakiej sugestie ? | Reduktor musi być (choć nie w każdym aucie) ustawiony równolegle do kierunku jazdy. W przeciwnym razie silnik może przygasać lub gasnąć na zakrętach lub podczas hamowania.
Maretzky85 - 27-06-2008, 18:53
Też słuszna uwaga
Może jeszcze trochę uwag i się zbierze mały kącik jak powinna być instalacja dobrze złożona
Anonymous - 28-06-2008, 09:23
| Hugo napisał/a: | | Reduktor musi być (choć nie w każdym aucie) ustawiony równolegle do kierunku jazdy. W przeciwnym razie silnik może przygasać lub gasnąć na zakrętach lub podczas hamowania. |
Nie tyle zależy to od auta co od reduktora. Niektóre mają przeciwwagi na dźwigienkach i są nieczułe na przeciążenia (np Zavoli). Większość tego nie ma i wtedy najlepiej zamocować go podobnie jak koła, równolegle do kierunku jazdy. Właśnie wtedy parownik może robić szopki na zakrętach, ale to chyba lepiej niż zamocować go poprzecznie i narazić się na zmiany ciśnienia gazu podczas przyspieszania i hamowania.
krzysio1972 - 03-07-2008, 17:04
| gondoljerzy napisał/a: | | Właśnie wtedy parownik może robić szopki na zakrętach, ale to chyba lepiej niż zamocować go poprzecznie i narazić się na zmiany ciśnienia gazu podczas przyspieszania i hamowania |
Dokladnie,
a Ty Hugo troche zamieszales
Ponieważ na reduktor i wydatek lpg działa siła bezwładności to w każdym położeniu mogą wystąpić chwilowe zakłócenia działania. Ustawisz płasko - problemy na wybojach, prostopadle podczas przyspieszeń i hamowania, a równolegle to właśnie podczas zakrętów, przy czym inaczej dla lewego i prawego. A zaleca się równolegle, bo siły podczas zakrętów są mniejsze niż podczas hamowania czy ostrego przyspieszania. Z drugiej strony istnieją reduktory odporne na kierunek, a problem się minimalizuje w jednostopniowych reduktorach do instalacji wtryskowych. Ja mam np. reduktor prinsa, można go montować w sposób dowolny.
Co do wysokości to poniżej poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, co też nie jest do końca tak, bo jak mamy wystarczająco duże ciśnienie na wpięciu reduktora w obieg chłodzący to ono sobie poradzi.
W tym temacie opisane są tylko 2 przypadki, a funkcjonuje kilkanaście zaleceń
Mała ilustracja montażu reduktora do gala ea5, instalacja vsi prins, wzięta ze strony producenta:
Hugo - 03-07-2008, 18:41
| krzysio1972 napisał/a: | | a Ty Hugo troche zamieszales | Napisałem, że nie zawsze ma znaczenie. Generalnie jednak montuje się równolegle do kierunku jazdy.
krzysio1972 - 05-07-2008, 09:05
| Hugo napisał/a: | | W przeciwnym razie silnik może przygasać lub gasnąć na zakrętach |
Generalnie to przy właśnie równoległym ustawieniu tak sie dzieje, a nie w 'przeciwnym razie'
|
|
|