To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - cisnienie oleju?

Anonymous - 27-06-2008, 02:02
Temat postu: cisnienie oleju?
silnik po przeskoczeniu paska złożony na nowo. uszczelki, panewki, napinacz itd wszystko z wysokiej pułki. pracuje pięknie ,tak tez sie wkręca. Po odpaleniu ciśnienie oleju na srodk zegarze jest na połowie. jak sie rozgrzeje spada na 1/3 a po dość szybkiej jeździe na wolnych obrotach jest prawie na min i mruga (czasami pali sie cały) czas kontrolka oleju po dodaniu nawet lekko gazu gaśnie. z początku myślałem ze wina za niskich obrotów ale przy 1000 tez kontrolka mruga. mechanik na razie zajęty, a autem rzadko jeżdżę. co może powodować takie objawy? pompa oleju? czujnik ? może zły olej? na co stawiacie?
pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc

MARIANO69 - 29-06-2008, 13:20

Ciśnienie oleju w tym silniku to rzecz ŚWIĘTA!!! (rzecz jasna dobre ciśnienie!!!)
Proponował bym ci przejrzenie wszystkich tych rzeczy które wymieniłeś wyżej- czyli pompy, czujnika, (domyślam się że rzecz tak banalną jak stan oleju sam już wykluczyłeś oraz silnik został zalany dobrym olejem również z górnej półki?)

A już napewno radził bym ci żeby nie odpalać silnika, nie gazować (na zasadzie - a może się samo "ułoży") Bo można tylk pogorszyć sytuacje. Tylko przejrzeć te wszystki tematy.

Ogólnie wiadomą sprawą jest że te silniki są bardzo czułe na nieprawidłowe histrie związane ze złymi olejami lub słabym ciśnieniem
(to nie stary Volkswagen który mógł chodzić prawie na "sucho") 8)

Ja stawiam delikatnie że to może być pompa oleju

Napisz posta co było przyczyną - bo sam jestem ciekaw co to może być!

Pozdrawiam

Anonymous - 02-07-2008, 21:38

jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia...
ale jak u Was trzyma na wskaźniku? pytanie głównie kieruje to posiadaczy TT

Anonymous - 03-07-2008, 13:02

od Literki L zaczyna sie gruba kreska, nastepnie jest 5 krotkich i 6 gruba to u mnie na rozgrzanym silniku wskazowka jest na 5 czasami po dluzszej jezdzie na 4 krotkiej.
Anonymous - 08-07-2008, 07:35

u mnie ciśnienie po odpaleniu jest na 3/4 wskażnika, podczas postoju na luzie opada do połowy a podczas ciągłej jazdy wraca na 3/4

w twoim przypadku stawiam na pompe oleju. Skoro piszesz ze podczas jazdy spada ci na min to znaczy że nie pracuje pompa oleju. Trzeba o szybko zobić bo panewki nie wytrzymają

Anonymous - 26-07-2008, 09:29

Mam pytanie na jakiej zasadzie działa czujnik ciśnienia oleju moj to całkiem szaleje na 10 odpalen wszystko jest OK tzn jak sie mu pociska to jest powyzej połowy , a jak jedzie sie troche wolniej to spada troche ponizej połowy , ale raz na jakis czas zdarza sie , ze czujnik nie chce wogóle zaskoczyc (najczesciej na zimnym silniku) czasem po jakim czasie odezwie sie i wtedy jest juz OK. Silnik chodzi bardzo ładnie turbinki tez ładnie świszczą. Moze miał ktos podobne objawy??
Anonymous - 26-07-2008, 09:44

Może nie o tym dokładnie silniku ale ... Silniki posiadają dwa czujniki jeden tu wyłącznik lampki sygnalizacyjnej i ciśnienia wyłączające jest różne i zdaje się że coś rzędu 0.30 -040 atm a to się ma 0,04MPa .Natomiast czujnik ciśnienia a współpracujący ze wskaźnikiem, to bimetalowe ustrojstwo reagujące na zmianę oporności.Sprawdź masę silnika.Lubią czujniki szaleć jak jest duża oporność.
Anonymous - 27-07-2008, 22:35

Rynio może faktycznie cos jest z prądami , ale ostanio do czujnika cisnienia oleju dołączyła sie co prawda tylko na ok 3 sek podczas jazdy kontrolka , ktora pokazuje ze mam za mało oleju w silniku , mimo ze przed wyjazdem sprawdzałem olej i był pod gorna kreska. Chyba jak przyjadę z wakacji to wezmę sie rozebranie miski olejowej i sprawdzenie czy smok ,ktory zaciąga olej z miski olejowej nie zatkał sie jakimś ustrojstwem.Przy okazji wymienię olej i filter na świeży chociaż ten ma zaledwie 1 tys km.

Mam pytanie czy Vr4 zeby sciagnac miske olejowa musze cos wiecej odkercac ,jak spojrzałem tak na szybko to wydaje mi sie ze trzeba bedzie wydech rozkrecic, moze juz ktos odkrecał miske, jeszcze jedno pytanie gdzie dostane uszczelke pod miske olejowa? I czy kupowac zamienik jesli jest czy orginał w ASO??

Problem chyba rozwiazany narazie jest OK , wymieniłem ponownie filtr oleju i wszytko jak narazie jest w porzadku nie zapala sie juz kontrolka ze jest za malo oleju rowniez cisnienie oleju jest teraz w normie.

Co do pomysłu odkrecenia miski olejowej to chyba lepiej jej nie ruszac myslalem ze wystarczy tylko rozkrecic wydech , ale okazalo sie jest to grubsza robota :?

pawelpurc - 12-10-2008, 08:20

napisalem posta z konta brata..niestety z moim cos sie stalo.

dolacze sie do pytania. w;asnie stalem sie posiadaczem vr4 1 gen. niby wszystko fajnie. opisze jak wyglada u mnie ten wskaznik. na rozgrzany silniku autko na luzie i 600obrotach mam cisnieni jakies 1/4 napewno ciut mniej niz 1/3 wskaznika. jak jezdze normalnie to trzyma sie miedzy 1/3 a 2/3. wlasnie zakupilem olej do niego . niestety nie wiem co lal poprzedni wlasciciel. wzialem olej 5w50 mobil1. czy to bedzie ok? chcialem go zalac we wtorek
przebie 62000tys. dodam ze wszystko w aucie dziala , turbinki ladnie laduja i czuc moc.
jesli jest jakis posiadacz vr4 we wroclawiu to chetnie sie spotkam i pogadam.
slawek p

Anonymous - 12-10-2008, 20:31

hmm, z tym twoim przebiegiem to ktoś przesadził przy cofaniu licznika :shock: (ale w sumie to już mógł cofnac na 50tyś-ŁADNIEJ BY WYGLĄDAŁO :lol:
pawelpurc - 12-10-2008, 23:05

nie gadaj glupot, auto zarejestrowane 1 raz w 1996r. kochajj autem jezdzil i ogladal. przebieg jak stwierdzil jest autentyczny. zreszta widac po wnetrzu. silniku mechanice. mamtez ksiazke serwisowa z aso mitsubishi...wiem ze mozna ja sfalszowac ,ale po co falszowac rachunki z serwisu itp... pieczatki przegladu wpisy opisy. jasne..wszystko mozna..tylko po co. moze przyjmijmy do wiadomosci ze mialem farta przy zakupie.

wiec jak z tym olejem?

ot.. dobra.. tylko bez nerwow:) poza tym ten przebieg musi byc dobry bo to pierwsze moje mitsu w ktorym zegarek dziala:) dwa poprzednie ni...ch...ja.. i zawory nie klekocza:)

witek.w-wa - 06-11-2008, 21:03

Miki 3kgt napisał/a:
hmm, z tym twoim przebiegiem to ktoś przesadził przy cofaniu licznika :shock: (ale w sumie to już mógł cofnac na 50tyś-ŁADNIEJ BY WYGLĄDAŁO :lol:

:)

przeciez u Nas wiadomo , ze czy auto 3 czy 15 letnie to nie ma wiecej niz 100tys przy sprzedazy.................:)

co kraj to obyczaj...........

BalantinaŚ - 27-07-2009, 21:14

ciśnienie oleju to ewidentna wina złego oleju!!!mam honde i na jednym oleju V-tec sie nie załacza a po wymianie na castrola wszystko działa jak należy:)
asghar - 30-07-2009, 13:52

hej, u mnie przy odpaleniu wskaźnik leci na ok 70%, podem odada na 50% i podczas jazdy od 50% do 70% (70% najczęściej)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group