[92-96]Lancer CB0 - wymiana rozrządu
Anonymous - 30-06-2008, 10:42 Temat postu: wymiana rozrządu witam wszystkich..... mam przejechane na rozrzadzie okolo 80tys i zastanawiam sie czy juz teraz go wymieniac czy jeszcze mam czas.... moze ktos wymieniał juz rozrzad i podpowiedzialby mi jakiej firmy czesci mam kupic i mniej wiecej opisac czy duzo jest przy tym pracy.... chcialbym sam to zrobic wiec licze na Wasza pomoc.
z gory dziekuje i przypominam ze mam silnik 1,3 12V.
Hugo - 30-06-2008, 15:35
kunacik napisał/a: | mam przejechane na rozrzadzie okolo 80tys | Już dawno powinien być wymieniony. 20 000 km temu. kunacik napisał/a: | jakiej firmy czesci mam kupic | Pasek Mitsuboshi, Tsubaki, Sun lub Flennor, a rolka GMB, Koyo lub NTN.
PiotrekSL4 - 30-06-2008, 22:49
Dokładnie wszystkie wymienione przez Hugo firmy są dobre. Jam np mam pasek Tsubaki i rolkę Koyo. Przy wymianie paska pomyśl też o pompie wody
Anonymous - 30-06-2008, 22:57
Ja też mam pasek Tsubaki a rolkę GMB:) i śmiga aż miło.
Hugo - 30-06-2008, 23:03
PiotrekSL4 napisał/a: | Ja np mam pasek Tsubaki i rolkę Koyo | Taki zestawik miałem w CAO. No problemos.
rosomak1983 - 12-07-2008, 18:29
kunacik napisał/a: | moze ktos wymieniał juz rozrzad i podpowiedzialby mi jakiej firmy czesci mam kupic i mniej wiecej opisac czy duzo jest przy tym pracy.... chcialbym sam to zrobic wiec licze na Wasza pomoc. |
lepiej zostaw to mechanikowi jak zle załozysz to cały silnik do wyjeb.....
Ja tez mam zamiar wymienic rozrzad i mam poytanie machanik mówił ze napinacz sie chyba tłucze czy cos to napinacz to osobna czesc czy to razem z rolką? i jakby co to jaki napinacz kupic?
Ile moze kosztowac taka wymiana u mechanika do mojego miska (4g92)
[ Dodano: 12-07-2008, 18:40 ]
Chodzi o samą wymianę
londolut - 12-07-2008, 18:53
rosomak1983 napisał/a: | Ile moze kosztowac taka wymiana u mechanika do mojego miska (4g92) | Rozrząd to rozrząd - około 150-250PLN
Anonymous - 12-07-2008, 19:09
Napinacz w Twoim przypadku = rolka.
rosomak1983 - 12-07-2008, 19:16
londolut napisał/a: | rosomak1983 napisał/a:
Ile moze kosztowac taka wymiana u mechanika do mojego miska (4g92)
Rozrząd to rozrząd - około 150-250PLN
_________________ |
chodzi ze kupie sobie sam a on tylko zamontuje
[ Dodano: 12-07-2008, 19:17 ]
gregorbu napisał/a: | Napinacz w Twoim przypadku = rolka. |
czyli mam kupic pasek oraz rolke i to jest kompletny rozrząd
[ Dodano: 12-07-2008, 19:17 ]
oczywiscie firm polecanych powyżej
[ Dodano: 12-07-2008, 19:20 ]
PiotrekSL4 napisał/a: | Przy wymianie paska pomyśl też o pompie wody |
dlaczego i czy wyjdzie mnie to drogo?
Anonymous - 12-07-2008, 21:35
Zapominasz jeszcze o uszczelniaczach wałka rozrządu i wału korbowego. Zamienniki NOK/Corteco w cenie kilkunastu PLN, oryginały ok. 40 PLN u Japaneze i ponad 100 PLN w ASO. Pompa wody GMB kosztuje pewnie ok. 150 PLN
PiotrekSL4 - 13-07-2008, 00:46
gregorbu napisał/a: | Zapominasz jeszcze o uszczelniaczach wałka rozrządu i wału korbowego. Zamienniki NOK/Corteco w cenie kilkunastu PLN, |
Dokladnie. U Japanezze w zeszlym roku zaplacilem za oba cos kolo 30 zl.
gregorbu napisał/a: | Pompa wody GMB kosztuje pewnie ok. 150 PLN |
Jak rok temu pytalem kosztowala dokladnie 128 zl. Przy calkowitym koszcie wymiany rozrządu niewiele. Ale masz spokój na dlugoooo.
Ja mam mechanika który za wymianę paska, rolki i uszczelniaczy wziął 100 zl. I ta niska cena nie świadczy o jakości wykonywanych usług przez niego.
rosomak1983 - 13-07-2008, 03:40
PiotrekSL4 napisał/a: | Ja mam mechanika który za wymianę paska, rolki i uszczelniaczy wziął 100 zl. |
Mi proponuje ktoś 80 zł za wymiane rozrządu ale wiem ze to jego pierwszy 4g92 ale zna sie na rzeczy wiec mysle ze da rade. Ale dalej nie wiem czemu miałbym wymieniac tą pompę???? Zreszta mam parę wydatków wiec rozrząd wystrarczy jak wymienie. Pozatym niedługo dalsza częsc miska polarnego i jego przygód ale to zupełnie inna histortia.
Anonymous - 13-07-2008, 11:18
rosomak1983 napisał/a: | Ale dalej nie wiem czemu miałbym wymieniac tą pompę???? Zreszta mam parę wydatków wiec rozrząd wystrarczy jak wymienie. | Regułą jest, ze pompa wody wytrzymuje ok. 200.000 km. Zaczyna mieć luzy, rozszczelnia się, a na koniec "puszcza" płyn chłodzący. Niebezpieczeństwo: możliwe przegrzanie silnika i kosztowna naprawa - to wersja pesymistyczna. Wersja bardziej optymistyczna: wymiana pompy wody oraz rozrządu, bo do wymiany pompy konieczne jest ściągnięcie paska rozrzadu.
W Białym poprzedni właściciel zlecił wymianę rozrządu. Asia była bardzo z owego faktu zadowolona, bo uniknęła pewnych kosztów. Okazało się jednak, że rozrząd został owszem wymieniony, ale pompa nie i w efekcie po przejechaniu ok. 15.000 km trzeba było ponownie wymieniać rozrząd i pompę.
Opłaca się taka oszczędność - sam sobie odpowiedz na pytanie...
Hugo - 13-07-2008, 11:28
gregorbu napisał/a: | Regułą jest, ze pompa wody wytrzymuje ok. 200.000 km | Mój przykład w CAO 4G92: pompa zaczęła cieknąć przy przebiegu niecałych 180 000 km. Kilka tygodni po wymianie rozrządu
Anonymous - 13-07-2008, 11:30
Hugo napisał/a: | gregorbu napisał/a: | Regułą jest, ze pompa wody wytrzymuje ok. 200.000 km | Mój przykład w CAO 4G92: pompa zaczęła cieknąć przy przebiegu niecałych 180 000 km. Kilka tygodni po wymianie rozrządu | I to dodatkowo świadczy o konieczności wymiany zawczasu.
|
|
|