[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A 1.3] Z 1.3 na 2.0
masa - 30-06-2008, 20:41 Temat postu: [C51A 1.3] Z 1.3 na 2.0 Mam pytanie, bo na pewno ktoś z was będzie się lepiej orientował w tym temacie. Mam Colta 1.3 i chcę włożyc 2.0 z Eclipsa 1G. Kieruję więc pytanie do specjalistów. Są jakieś większe problemy, czy prace idą gładko. Przypuszczam że będzie trzeba wymienic wiązkę, a jak ze skrzynią biegów?
Krzyzak - 01-07-2008, 23:58
mozliwe - tzn. mocowania silnika, skrzyni itp. sa takie, ze wejdzie, zmiesci sie itd.
musisz przelozyc komplet - silnik, skrzynia, polosie, wiazka elektryczna
a dodatkowo: komputer silnika, chlodnice i zegary - od Colta GTI (obojetnie czy 1.6 czy 1.8 - chodzi oczywiscie o same zegary i chlodnice, reszta ma byc z Eclipse)
masa - 02-07-2008, 19:27
Spoko. Dzięki za pomoc.
A skrzynia z półosiami od Eclipse też pasuje czy szukac od 1.6/1.8 ?
Zegary już mam od 1.6
Prawdopodobnie będę miał całego dawcę, ale przeróbkę planuje dopiero na luty, narazie zbieram informacje. Za wszystkie podpowiedzi i porady z góry WIELKIE dzięki.
e-gen - 02-07-2008, 19:56
wszystko inne, ale napęd od Eclipsa się zmieści pod maskę do Colta
Bazę wiedzy znajdziesz również tutaj
Nie zapomnij o hamulcach i pompie paliwowej.
masa - 02-07-2008, 21:36
Pytam o skrzynie bo przecież Eclipse ma dużo większe koła od colta. Na dobrą sprawę nie przeszkadza mi to, ale lepiej się jeździ wiedząc z jaką prędkością.
Krzyzak - 02-07-2008, 23:01
jesli chcesz zrobic to porzadnie, to lepiej pomysl o nowym zawieszeniu, solidniejszych hamulcach (od Colta GTI), drazku stabilizatora od Colta diesla (wieksza srednica), bo taka rakiete musisz miec czym opanowac
kola mozesz tez zalozyc od Eclipse - ja w Colcie mam kola z Galanta: 185/70/R14 - na suchym rewelacja, na mokrym tragedia (za slabo dociska do asfaltu, latwo wpasc w poslizg)
tomusn - 03-07-2008, 00:29
Krzyzak napisał/a: | kola mozesz tez zalozyc od Eclipse - ja w Colcie mam kola z Galanta: 185/70/R14 | chyba że Eclipse ma na 5 śrub
przy okazji ja mam w Colcie koła z Galanta na oponkach 175/65r14 (prawie to samo co Coltowe 175/70 i 13")
masa - 03-07-2008, 09:33
Eclipse ma 195/65R15 a przy R16 będą 205/55 takie koła spokojnie się zmieszczą bo przymierzałem. Chciałem zostawić go tak jak jest na 195/50R15 bo dobrze wygląda i świetnie się trzyma. Oczywiście że będzie trzeba zmienić zawieszenie i hamulce. Wyczytałem że skrzynia od 1.6 i od1.8 podchodzi bez przeróbek jeśli to prawda to wolałbym oryginalny wymiar opon.
Krzyzak - 03-07-2008, 12:42
skrzynia podejdzie zarowno od 4G63 jak i od 4G61 jaki i 4G67
co do rozmiaru opon - 195 nie trze o nadkole? - u mnie przy 185 trze i max. skrecone kola moge miec tylko chwilke, bo od razu slysze tarcie i lekko odpuszczam
ale fakt - na takiej gumie to Colt sie niezle trzyma - w Gdansku tne Slowackiego w dol 100 km/h a inne dresosmieci (np. audi czy vw) musza jechac dwoma pasami naraz, zeby nie wypasc
ja sie spokojnie i komfortowo mieszcze w 1 pasie
masa - 03-07-2008, 14:12
Przymierzałem 205/55R16 nie pamiętam jakie miały ET ale wychodziły trochę bardziej na zewnątrz niż oryginalne, nie tarło na postoju a faktem jest że na nich nie jeździłem ale między innymi dlatego chcę zostawić te które mam (żeby uniknąć niespodzianek)
Anonymous - 03-07-2008, 14:30
w Colta 1,3 da sie wrzucić każdy silnik. Pytanie jakim nakładem kosztów i rzeźbą.
W 1,3 nie masz mocowania poduszki przy rozrządzie jaka jest w silniku 4G63. Nie pamiętem jak jest z dolną belką poprzeczną ale jest także inna. Mocowanie skrzyni też chyba jest inne.
Będzie to straszna rzeźba i dużo będzie kosztować. Pytanie czy warto?? Najlepiej jest swapoować Colta GTI C58 lub C53 na 2,0 (4G63 lub 4G63T). Przy takim swapie wszystko pasuje plug&play. Jedynie trzeba lekko zmodyfikować komputer.
W Twoim przypadku potrzeba:
- kompletna zawiecha przód i tył
- belka tył ze stabilizatorem
- chłodnica
- hamulce z GTI przód i tył
- silnik i skrzynię, półosie
- wiązkę główną ECU, komputer
- licznik
Ja mam akurat Lancera GTI ale także po swapie. I to było bardzo proste swapowanie jak wszystko wsadzasz i pasuje jakby było stąd. Także mam silnik z Eclipse 1G po remoncie.
Co do skrzyni od Eclipse jest dużo krótsza od skrzyni oryginalnej od Lancera GTI.
Co do kół to mój śmiga na 195/50/R15 i wszystko pasuje i pięknie się trzyma.
masa - 03-07-2008, 18:26
Zaczynam się gubic . Ztego co widziałem pod maską mojego colta to poduszkę zawieszenia silnika przy rozrządzie mam na pewno co do reszty nie wypowiem sie bo nie mierzyłem jeszcze innych modeli. Z części które mi wypisałeś mam już licznik Chcę narazie zebrac jak najwięcej wiadomości na ten temat.
A co do kół, to dużo Ci na liczniku przekłamuje?
londolut - 04-07-2008, 00:02
masa napisał/a: | A co do kół, to dużo Ci na liczniku przekłamuje? |
Proszę http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html
LEWY - 04-07-2008, 10:08
no to teraz ja błysnę EVO III jest boskie i ma ten sam silnik co w 1g 4g63 tylko +T.
i czy nielepiej i porzadniej bylo by załozyć graty z evo (pewnie nie bedzie to takie tanie ale bedzie solidne, bo chyba ktos gdzies rozbił jakies evo 3 ktore moze być dawcą.
A to przyklad na poparcie mojej naukowej teorii.
Niech Was nie zmyli tylko kolor komory ze tu czarny a tu jakis srebrny to ten sam samochód mam zdjecia z całej relacji wiec jak ktos chce to nie ma problemu.
Tylko oni poszli troche dalej bo zrobili zamias 1,3 fwd 2,0 awd.
pozdro
masa - 04-07-2008, 10:11
do londolut.
opony to ja wiem że są odpowiednie bo też na takich jeżdże.
Mój błąd bo zrozumiałem że cy_cek ma skrzynie od Eclipse a wtedy przekłmanie licznika by było
|
|
|