To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - 1,5 DiD - nie wkręca się powyżej 3000 obrotów.

Anonymous - 30-06-2008, 21:49
Temat postu: 1,5 DiD - nie wkręca się powyżej 3000 obrotów.
Witam wszystkich.

Od dokładnie 6 dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem Colta z silnikiem diesla 1,5 95 kM.

Autko jest super!

Tylko problem wyskoczył na dzień dobry :-(

Zapaliła się kontrolka silnika, a silnik kręci się tylko do 3000 obrotów.
Błąd był kasowany 2 razy, autoryzowany serwis rozkłada ręce twierdząc, że w Polsce z takim silnikiem nie sprzedawali i nawet dokumentacji techniczne nie mają!

Macie jakiś pomysł lub doświadczenie?

pozdrawiam.

Anonymous - 30-06-2008, 21:53

dowiedz sie co to za blad wtedy bedziemy "dumac" co dalej
Anonymous - 30-06-2008, 21:58

Problem jest taki, że autoryzowani nie potrafią odczytać tego błędu tzn. nie posiadają dokumentacji technicznej.
Anonymous - 30-06-2008, 22:09

to do slabego serwisu jezdzisz bo serwis powinien posiadac cala dokumentacje aut sprzedawanych w EU.
a jesli ci skasuja ten blad to od razu auto traci moc? wogole jak sie to objawia po skasowaniu tego bledu?

Anonymous - 30-06-2008, 22:15

Podjechałem do pierwszego lepszego - zresztą nie wielki jest wybór w Krakowie.

Objawy: na zimnym silnik jest wszystko ok , auto miło wkręca się w wysokie obroty, po przejechani dosłownie kilkuset metrów obrotomierz staje na 3000.

Według mnie silnik przechodzi w stan awaryjny, ale dla czego? nie wiem?

Anonymous - 30-06-2008, 22:22

to podjedz do autoryzowanej stacji na diagnoze.
Anonymous - 30-06-2008, 22:32

arturro napisał/a:
to podjedz do autoryzowanej stacji na diagnoze.


No napisałem, że byłem u autoryzowanego....... Colta z silnikiem 1,5 DiD nie sprzedawali w Polsce.

tomekrvf - 01-07-2008, 14:22

joel77, a jaki był kod błędu?
Matejko - 01-07-2008, 14:40

to moze do mercedesa ?? :D
Anonymous - 02-07-2008, 11:32

Błąd ma oznaczenie 2355 EGR
tomekrvf - 02-07-2008, 14:01

joel77, moim zdaniem może to być związane z:
-wadliwy przepływomierz
-zablokowany zawór EGR
-niedrożny układ EGR(przewód, chłodnica) w związku z czym zbyt mała ilość spalin trafia do silnika - mniej niż by chciał ECU. ECU mierzy ilość spalin na podstawie sygnału z MAF. Jeśli więc przepływka jest walnięta to może wyrzucać EGR.
- problem ze sterowaniem samego zaworu, uszkodzony elektrozawór lub pomylone rurki podciśnieniowe do elektrozaworu. Może być taka sytuacja że zawór zamiast otwierać się to zamyka się i na odwrót
-walnięta sonda lambda która służy do nadzorowania EGR
Trochę tego jest ale temat wydaja się być do opanowania

Anonymous - 07-07-2008, 12:03

A od czego zacząć?
Silnik działa równo, nic nie szarpie i przerywa, jak odpalam to przez 2-3 min. jest wszystko ok. , a później przechodzi w stan awaryjny. Nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny. Myślę, że problem jest z analizą spalin - czyli sonda lambda?

[ Dodano: 12-07-2008, 18:46 ]
Naprawione!
Zawór ERG został wyczyszczony i wszystko jest już ok.

coltuch - 06-09-2010, 11:07

Witam,

stałem się posiadaczem takiego samego autka parę miesięcy temu i teraz mam taki sam problem.... kod błędu EGR - i pytanie gdzie on się znajduje, bo jakoś mam problem z lokalizacją tego elementu

dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi


No to dodam dla przyszłych zainteresowanych.

EGR znajduje się w górnej części z tyłu silnika po prawej stronie.
W mojej sytuacji awaryjny tryb silnika był spowodowany pękniętym wężykiem podciśnienia przy króćcu EGR. Ogólnie to producent bardzo sknerzy na długości wężyków :axe:

Pozdrawiam 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group