[04-13]Colt CZx - 1,5 DiD - nie wkręca się powyżej 3000 obrotów.
Anonymous - 30-06-2008, 21:49 Temat postu: 1,5 DiD - nie wkręca się powyżej 3000 obrotów. Witam wszystkich.
Od dokładnie 6 dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem Colta z silnikiem diesla 1,5 95 kM.
Autko jest super!
Tylko problem wyskoczył na dzień dobry
Zapaliła się kontrolka silnika, a silnik kręci się tylko do 3000 obrotów.
Błąd był kasowany 2 razy, autoryzowany serwis rozkłada ręce twierdząc, że w Polsce z takim silnikiem nie sprzedawali i nawet dokumentacji techniczne nie mają!
Macie jakiś pomysł lub doświadczenie?
pozdrawiam.
Anonymous - 30-06-2008, 21:53
dowiedz sie co to za blad wtedy bedziemy "dumac" co dalej
Anonymous - 30-06-2008, 21:58
Problem jest taki, że autoryzowani nie potrafią odczytać tego błędu tzn. nie posiadają dokumentacji technicznej.
Anonymous - 30-06-2008, 22:09
to do slabego serwisu jezdzisz bo serwis powinien posiadac cala dokumentacje aut sprzedawanych w EU.
a jesli ci skasuja ten blad to od razu auto traci moc? wogole jak sie to objawia po skasowaniu tego bledu?
Anonymous - 30-06-2008, 22:15
Podjechałem do pierwszego lepszego - zresztą nie wielki jest wybór w Krakowie.
Objawy: na zimnym silnik jest wszystko ok , auto miło wkręca się w wysokie obroty, po przejechani dosłownie kilkuset metrów obrotomierz staje na 3000.
Według mnie silnik przechodzi w stan awaryjny, ale dla czego? nie wiem?
Anonymous - 30-06-2008, 22:22
to podjedz do autoryzowanej stacji na diagnoze.
Anonymous - 30-06-2008, 22:32
arturro napisał/a: | to podjedz do autoryzowanej stacji na diagnoze. |
No napisałem, że byłem u autoryzowanego....... Colta z silnikiem 1,5 DiD nie sprzedawali w Polsce.
tomekrvf - 01-07-2008, 14:22
joel77, a jaki był kod błędu?
Matejko - 01-07-2008, 14:40
to moze do mercedesa ??
Anonymous - 02-07-2008, 11:32
Błąd ma oznaczenie 2355 EGR
tomekrvf - 02-07-2008, 14:01
joel77, moim zdaniem może to być związane z:
-wadliwy przepływomierz
-zablokowany zawór EGR
-niedrożny układ EGR(przewód, chłodnica) w związku z czym zbyt mała ilość spalin trafia do silnika - mniej niż by chciał ECU. ECU mierzy ilość spalin na podstawie sygnału z MAF. Jeśli więc przepływka jest walnięta to może wyrzucać EGR.
- problem ze sterowaniem samego zaworu, uszkodzony elektrozawór lub pomylone rurki podciśnieniowe do elektrozaworu. Może być taka sytuacja że zawór zamiast otwierać się to zamyka się i na odwrót
-walnięta sonda lambda która służy do nadzorowania EGR
Trochę tego jest ale temat wydaja się być do opanowania
Anonymous - 07-07-2008, 12:03
A od czego zacząć?
Silnik działa równo, nic nie szarpie i przerywa, jak odpalam to przez 2-3 min. jest wszystko ok. , a później przechodzi w stan awaryjny. Nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny. Myślę, że problem jest z analizą spalin - czyli sonda lambda?
[ Dodano: 12-07-2008, 18:46 ]
Naprawione!
Zawór ERG został wyczyszczony i wszystko jest już ok.
coltuch - 06-09-2010, 11:07
Witam,
stałem się posiadaczem takiego samego autka parę miesięcy temu i teraz mam taki sam problem.... kod błędu EGR - i pytanie gdzie on się znajduje, bo jakoś mam problem z lokalizacją tego elementu
dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi
No to dodam dla przyszłych zainteresowanych.
EGR znajduje się w górnej części z tyłu silnika po prawej stronie.
W mojej sytuacji awaryjny tryb silnika był spowodowany pękniętym wężykiem podciśnienia przy króćcu EGR. Ogólnie to producent bardzo sknerzy na długości wężyków
Pozdrawiam
|
|
|