To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - ile benzyny pali lpg sekwencyjny na 100km?

Anonymous - 02-07-2008, 21:56
Temat postu: ile benzyny pali lpg sekwencyjny na 100km?
Witam szanowne grono . --Pytanie zawarte w temacie --.

Wielokrotnie było powiedziane iż mój pali tyle a mój tyle gazu, ale jak mi wiadomo instalacja sekwencyjna pobiera również benzynę na starcie ,aby doprowadzić silnik do odpowiedniej temp.,zanim komp włączy gaz.

Czy moglibyście określić jakie jest to zużycie benzyny w cyklach miejskich lub w trasie.
Wiem iż są to niewielkie ilości 1.5 może 2 litry ,ale czy na pewno.

100km=12 litrów LPG + ..?.. litrów benzyny =12x2.20pln + ..?..x4.70pln=26.40pln + ........

Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeśli zbłądziłem.
Zastanawiam sie czy koszty paliwa spalanego przez -4g63 2.0- i 2.4GDI są porównywalne?

100km=8.5 litrów benzyny =8.5x4.70pln=39.95pln

Mowa o sedanie jeśli to ma znaczenie.

stanik - 02-07-2008, 22:56

wszystko zalezy jak ktos uzytkuje auto, jak 14 razy dziennie odpala i kawalek podjezdza i staje, to na 100 km wyjdzie spore zuzycie benzyny oprocz LPG. Jak odpala i przez nastepne 200 km se nie zatrzymuje to zuzycie bedzie minimalne.
W mojej Carismie 1.8 (tak tak, wiem ze to mniejszy silnik nieco) na miesiac tankowalem za 50 PLN benzyny i starczalo (za 40 pln bylo ciut za malo). Przy obecnych cenach i wiekszym silniku pewnie musisz zalozyc jakies 80PLN/mieisac (ale mowie, wszystko zalezy jaki masz styl uzywania auta). A roznice miedzy tymi silnikami beda minimalne (a juz zupelnie na marginesie do 2.4GDi ciezko bedzie zalozyc gaz).
Jak tak policzylem to wyszlo mi ze Cari spalala mi niecale 0,5 litra na 100 km :) Ale ja do pracy mialem 40 km w jedna strone.. Wiec na 100 km średnio miałem dwa odpalenia (deczko ponad).

Pozdrawiam

Anonymous - 02-07-2008, 23:08

Dzieki wielkie za szybką odpowiedź. GDI bez gazu oczywiście ,nawet jeśli faktycznie takie instalacje ktoś robi ,to zwrot kosztów byłby nieprędki .

Interesuje mnie jazda miejska np. odcinki 8 do 10 km 4 razy dziennie. Na trasie to nawet tir zaoszczędzi .
Według tego co przeczytałem na tym forum i nie tylko , GDI na trasie przy spokojnej jeżdzie jest wystarczająco ekonomiczny.(6.5-7 litr)
Dla mnie ważna jest duża aglomeracja mieszkam w Szczecinie.

Bartek - 02-07-2008, 23:18

Moja sekwencja przełącza się po równiutko 2 km teraz latem, więc jadąc 8 km od zimnego silnika, 25% jedziesz na benzynie..... zużyłem ostatnio (2 tyg.) ok. 10 l benzyny na 1700 km - jazda miejska + wypadzik 570 km
Anonymous - 02-07-2008, 23:31

Dzięki -Bartek- już trochę mi to rozjaśnia sytuacje..
A odnośnie gdi bo widze że posiadasz kombi , dasz rade zejść poniżej 8,5 litr na 100km po mieście w systemie 4xpo 8km dziennie?

ciągle staram sie znaleźć najekonomiczniejszy silnik pomiędzy 2.0 a GDI

JaGrab3 - 03-07-2008, 00:43

corker, nie wiem o czym ty myślisz, poniżej 8.5 po mieście silnikiem 2.4????
Zejdz poniżej 10 a bedziesz dobry. No kapelusznik pewnie zejdzie do 9.
A serio mi po Kraku 2.0 pali 12 LPG, wiec PB pewnie z 10-11 - 2x15km dziennie...

yaro1976 - 03-07-2008, 08:22

u mnie srednio rocznie, przy silniku 2,5 + ASB spalanko benzyny wyniosło 2,025 na 100 km
Bartek - 03-07-2008, 09:55

corker napisał/a:
dasz rade zejść poniżej 8,5 litr na 100km po mieście w systemie


no-way

przy tak krótkich trasach - minimum 13-14...... ale z automatem ;)

krzysio1972 - 03-07-2008, 10:44

Tak jak pisali poprzednicy dużo zależy od odcinków jakie jeździsz, trochę od samej instalacji. Mi po 70kkm na lpg wychodzi 0.4 l na 100km. Prowadzę dość szczegółowe zapiski i ponieważ próbka jest całkiem spora to dane te są dokładne.
Dlaczego zależy również od instalki, ja mam prinsa, który potrafi odpalić właściwie już na lpg (ma opóźnienie 0.5s i jeszcze kilka innych parametrów, w tym temperature) i w lato, tak jak dzisiaj, to od razu przełącza na lpg, także na bebzynie nie jeżdżę.
A moje średnie spalanie lpg to 14.90 l/100km, po odjęciu kilometrów potrzebnych na rozgrzanie, asb i 90%miasto. Ja potrafię wyciągnąć nawet 18, a moja żona zejść do 10.

[EDIT]
I mała korekta w domu sprawdziłem dokładnie dane, przejechane 75422km i spalanie 14.77 l/100km lpg. I tu najprzyjemniejsza część, po odjęciu wszystkich dodatkowych kosztów, takich jak, instalka lpg, przeglady, tankowania pb, zysk to 11 459,98 pln.

pepi - 03-07-2008, 18:29

witam
to ja powiem ile u mnie wyszło bo niedawno zakładałem sekwencje ale myślę ze wszystko zależy od ustawienia samego komputera sekwencji
na początku 1100 km przejechałem na ustawieniu zmiana na gaz przy 20 stopniach i średnica wtrysku 2 spalanie 14 po mieście z klima - jak odpalam auto to przy pierwszym prze gazowaniu już jest przełączony na gaz wiec zanim ruszę to już jadę na gazie (temperatura na dworze tak jak latem około 25stopni) na trasie 11 litrów
potem jechałem na ustawienie i dalej mam temp przełączenia na gaz 20 stopni średnica wtrysku 0,5 - na takim ustawieniu auto spala 10 w mieście i około 8,5 na trasie - spadek mocy minimalny - rozmawiałem z kumplem który miał eclipsa i spalał mu 8 l na mieście przy ustawieniu 0,25 średnica wtrysku ale byl strasznie mułowaty
myślę ze to kwestia ustawień jak ci ustawia tak będziesz mial - pytałem 3 gazowników i jeden ustawia 40 stopni na przełączenie drugi 60 - wiec jak masz wysoka temp przełączenia to spalisz więcej benzyny

jesli chodzi o ta średnice wtrysku nie wiem na jakiej dokładnie zasadzie działa ale tak nazywa to gazownik i widziałem jak przestawia to programie


pozdrawia
rafal

JaGrab3 - 03-07-2008, 18:41

Pamiętajmy, że oczywiscie zawsze można ustawić tak gaz ze ci będzie palił i 6l/100, ale nie o to chodzi. Gaz ma mniejszą wartość kaloryczną niż benzyna o ok 15% wiec prosto licząc silnik spali ci 15%wiecej gazu niż benzyny - oczywiscie przy prawidłowo ustawionej instalacji. Nie ma cudów, jezeli 2.5 pali ci 11 benzyny to na lpg spali 13.
Jezeli bedzie sie oszczedzało i ustawi sie lpg na ubogo, można załatwić sobie silnik, przez przegrzanie/zatarcie.

tomekrvf - 03-07-2008, 19:41

Bartek, jaka masz butlę gazu w Galancie? Chodz mi o pojemność, wymiary i czy trzeba było robić jakies przeróbki.
Anonymous - 03-07-2008, 20:22

w moim Galu jest butla do ktorej wchodzi 48l gazu wystaje lekko ponad podloge ok 1-2 cm prawie nie widoczne na filcu nad butla
Anonymous - 03-07-2008, 22:07

OK fajnie że się rozkręciliście ,ale nie odbiegajmy zbytnio od tematu.
rozumiem to w ten sposób:

DOBRZE 12x2.20 pln + 2x4.70 pln=26.40 pln + 9.40 pln = 35.60 pln za 100km dla \2.0\ po szczecinie

ŹLE 11x4.70 pln = 51.70 pln za 100km dla \GDI\ po szczecinie

apropos Może wiecie gdzie znajdę manual do GDI silnika.

Skoda że GDI nie należy do tanich w eksploatacji furek.Myślałem że Japany mając tak zapchane aglomeracje wymyślili coś ekstra . Szkoda bo autka naprawdę wypasione i nie tak strasznie drogie.


"4g63 Sport Edition 2.0 lub zwykłe 2.0 po lifcie za 14tyś z rejestracja :?: BEDZIE TRUDNO" Ale jak mówi pewna księga _Kto szuka ten znajdzie_.

kochane 4g13 w CB1A będzie zastąpione przez miejmy nadzieję kochane 4g63 w EA2A

RoveR - 03-07-2008, 22:40

A nie możesz 2.5 kupić też nie jest tak źle pali nieco więcej jak 2.0, ja generalnie mieszczę się w granicy 12-14 litrów gazu a jeżdżąc w trasę nawet 10,5 wychodzi i to wcale nie przy małych prędkościach. Na benzynie jeździ się nie wiele bo silnik się szybko rozgrzewa tak jak pisze Bartek po 2 km nawet nieraz po 1,5 km już się przełącza na gaz a zimą 3 do 4 km, oczywiście ja ruszając na zimnym silniku jadę delikatnie dopóki się on nie rozgrzeje także przy odpowiednim obchodzeniu się z gazem nie spali tej benzyny dużo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group