To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Galant 2.5L V6 98' Automatyczna skrzynia opis bie

Anonymous - 08-07-2008, 15:35
Temat postu: [EA5W 2.5] Galant 2.5L V6 98' Automatyczna skrzynia opis bie
Witam

Od tygodnia jestem szczęśliwy posiadaczem Galancika w automacie :lol: z sekwencyjnym gazem. Jest to moje pierwsze auto z skrzynią automatyczną. W związku z czym mam pytanie do doświadczonych użytkowników o to które biegi do czego stosowac. Wiem juz że bieg:

P - wbijamy zatrzymujac się na postoju czy prarkingu i dopiero wtedy gasimy silnik
R- to oczywiściew bieg wsteczny
N- to bieg neutralny (kiedy właściwie się go używaw automatach)

Poprzedni własciciel tłumaczył mi po co są przełożenia L , 2 , 3 ale pod wpyływem emocji jakie mi towarzyszyły podczas zakup wiedza ta mi uciekła z głowy :wink:
Obecnie poruszam się na biegu D jeżdze nim i w mieście i na trasie nie wiedząc tez dokładnie na jaki rodzaj trasy jest dobry pod względem dynamiki jazdy i oczywiscie ekonomiki.
Czy ktoś mógby opisać dokładnie poszczególne przełożenia biegów.
Z góry dzieki za pomoc :biggrin:

os12 - 08-07-2008, 15:53

witaj może to ci coś wyjaśni :)

http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=6
http://www.automat.pl/rea...p?article_id=10
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=9
http://www.automat.pl/vademecum/index.html

jesli pomogłem to OK
pozdrawiam
Andrzej

Anonymous - 08-07-2008, 16:11

Witamy nowego Galanta w rodzinie :) poczytaj Sztuka ekonomicznej jazdy z automatem albo Styl jazdy automatem sam mam automat i mieszkam 10km od Legnicy wiec jak coś to pytaj no i używaj opcji szukaj na forum.
gigant87 - 08-07-2008, 20:16

Witamy nowego Dolnoślązaka !
3,2,L używasz jak jedziesz pod góre, holujesz etc, ogólnie wtedy gdy chcesz, by silnik był na wyższych obrotach na wyższym biegu, czyli jeśli nie chcesz, by wbijał na 4, bo ma za małe obroty, ustawiasz dźwignię na 3 i jedzie tylko na trójce :)

Anonymous - 08-07-2008, 23:29

dzięki za pomoc mitsumaniaki :mrgreen: powoli już zaczynam rozumiec automacika. Mam jeszcze pytanko zdarzyło mi się juz dwa razy stawac na równej lini na światłach z kierowcami BMW w których mój Galanti obudził dusze rajdowców :wink: i doszło do krótkich potyczek na odstawke :biggrin: hehe niestety musze sie porzyznac że zostałęm w tyle (nie zabardzo ale jednak :? ) bo zabardzo nie wiem jak przyśpieszyc automacikiem w manulanu tego problemu bym nie miał :wink: jakie są patenciki na szybkie przyśpiesznie (takie wyścigowe :twisted: ????? Jedne z znajomych powiedział mi żebym wcisnoł pedał gazu popuścił a następnie docisnoł ponownie do dechy, w temacie Styl jazdy automatem wyczytałem że najlepiej przycisną pedał gazu do oporu i czekac na redukcje :mrgreen: Która z technik jest prawidłowa :twisted: jak myślicie i co wiecie z własnego doświadczenia ?????

P.S. Pozdro dla trawkinsa napewno niedługo będziemy się mijac bo mam rodzinke w Jaworze :mrgreen:

gigant87 - 09-07-2008, 08:28

jeśli ruszasz, to przytrzymaj hamulec i dodaj troszkę gazu, tak np na 2 tys obr i puść hamulec... chociaż mówi się o szkodliwości takich zabiegów dla skrzyni

a przy zmianie prędkości podczas jazdy, to gwałtownie pedał w podłogę i pozostaje czekać :P

brodzky - 09-07-2008, 12:41

Generalnie w automacie niezalecane jest agresywne deptanie w w podloge od razu a lagodne wdeptywanie (gdzies na automat.pl o tym czytalem). Po za tym podobno przelozenie L/1 ma jakies dodatkowe przelozenia/whatever redukujace napiecia w skrzyni wiec gdy chcesz ostro ruszyc lepiej przelaczyc na L/1. Mnie sie wydaje ze ciagnie lepiej niz ruszanie na D wiec gdy musze szybko sie zebrac klikam L a potem powoli 2 3 D :)
krzysio1972 - 09-07-2008, 14:55

Kalicjusz napisał/a:
jakie są patenciki na szybkie przyśpiesznie


Pedal w podloge razem z Wide Open Throttle Switch'em.

brodzky napisał/a:
Generalnie w automacie niezalecane jest agresywne deptanie

może tak, ale moj śmiga pięknie, przez 3 lata nie zepsulem.
poza tym myślisz, że szybciej pozwolisz na przełączanie biegów niż to zrobi za Ciebie skrzynia z wlaczonym wotem.

Anonymous - 10-07-2008, 23:19

gigant87 napisał/a:
Witamy nowego Dolnoślązaka !
3,2,L używasz jak jedziesz pod góre, holujesz etc, ogólnie wtedy gdy chcesz, by silnik był na wyższych obrotach na wyższym biegu, czyli jeśli nie chcesz, by wbijał na 4, bo ma za małe obroty, ustawiasz dźwignię na 3 i jedzie tylko na trójce :)


No tak nie do końca jedzie tylko na trójce, a zmienia biegi do trzeciego i koniec. Ponadto ważna informacja jest taka, iż na poszczegolnie oznaczonych biegach: L,2,3 hamuje silnikiem, inczej na górskich serpentynach zabiłbyś hamulce na amen...

Mixer - 03-09-2008, 12:17

Kalicjusz napisał/a:
Mam jeszcze pytanko zdarzyło mi się juz dwa razy stawac na równej lini na światłach z kierowcami BMW w których mój Galanti obudził dusze rajdowców :wink: i doszło do krótkich potyczek na odstawke :biggrin: hehe niestety musze sie porzyznac że zostałęm w tyle (nie zabardzo ale jednak :? ) bo zabardzo nie wiem jak przyśpieszyc automacikiem w manulanu tego problemu bym nie miał :wink: jakie są patenciki na szybkie przyśpiesznie (takie wyścigowe :twisted: ????? Jedne z znajomych powiedział mi żebym wcisnoł pedał gazu popuścił a następnie docisnoł ponownie do dechy, w temacie Styl jazdy automatem wyczytałem że najlepiej przycisną pedał gazu do oporu i czekac na redukcje :mrgreen: Która z technik jest prawidłowa :twisted: jak myślicie i co wiecie z własnego doświadczenia ?????

P.S. Pozdro dla trawkinsa napewno niedługo będziemy się mijac bo mam rodzinke w Jaworze :mrgreen:


Mnie się to nie zdarza.czy wy nie macie tego magicznego "klawisza" pod pedałem gazu jak się go wciśnie to zgroza i masakra.
Poza tym wszystko zależy jak szybko wciskasz gaz jeśli robisz to zdecydowanie ale równo to skrzynia kreci sie na 5000 i dopiero zmienia bieg(czasem tąpnie)a jak dodasz jeszcze magic switch to mało które BMW ma szanse :mrgreen:

edit by roch_27 (poprawa cytowanego tekstu)

brodzky - 03-09-2008, 14:50

Open trothle switch orzywiscie i start z pozycji L i a potem recznie cykanie kolo 5000 rpm co jeden w gore. Wiecej sie chyba nie wycisnie...
krzysio1972 - 03-09-2008, 14:55

Po co? D i ASB sama zmienia dopiero przy max obrotach i predkosci na danym biegu, nie zrobisz tego lepiej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group