[92-96]Lancer CB0 - które świece wybrać??
Anonymous - 08-07-2008, 17:53 Temat postu: które świece wybrać?? Witam, mam problem które świece wybrać-cena praktycznie ta sama, jeżdżę Lancerem 93 rok poj.1.3, 12V w gazie(LPG)
do wyboru mam świece: DENSO W16EPR-U11 oraz ŚWIECA NGK BP5ES
Podobno obydwa modele pasują do tego Lancera, obroty mi trochę szaleją (spadają), w korkach gaśnie na luzie pracuje nierówno więc pomyślałem że zacznę od wymiany świec (ostatnia wymiana 30 tyś km temu) i przewodów WN (od nowości czyli już 15 lat)?
Auto u mnie od początku:)
które świece polecacie??
Pozdrawiam
Adaho_krak - 08-07-2008, 17:56
bibon napisał/a: | które świece polecacie?? |
NGK BP5ES
PiotrekSL4 - 08-07-2008, 18:43
Co do NGK to mogę się wypowiedzieć bo odkąd mam lancera i gaz to jeżdżę tylko na takich. Żadnych problemów.
Co do falujących obrotów. Świeczki dużo nie pomogą. Trzeba wykonać całą procedurę z czyszczeniem dolotu, przepustnicy itp... Ale spróbuj
A przewody jeśli mają już tyle lat to nieźle!! Masz akurat dobrze bo nie masz przeplywomierz i nawet jak huknie to nie ma co roz...walić
Hornet - 08-07-2008, 22:47
PiotrekSL4 napisał/a: | Masz akurat dobrze bo nie masz przeplywomierz i nawet jak huknie to nie ma co roz...walić |
Hmm, a co mają kable do przepływomierza ?? I jak huknie, to co może rozwalić ??
Pytam z czystej ciekawości
raddex - 08-07-2008, 23:03
Ja polecam NGK - takie u mnie jeżdżą.
krzychu - 08-07-2008, 23:24
Hornet napisał/a: | PiotrekSL4 napisał/a: | Masz akurat dobrze bo nie masz przeplywomierz i nawet jak huknie to nie ma co roz...walić |
Hmm, a co mają kable do przepływomierza ?? I jak huknie, to co może rozwalić ??
Pytam z czystej ciekawości |
Wnioskuje ze jak sie ma stare kable to sie ma kiepski zaplon mieszanki gazowo powietrznej i moze dojsc do cofki czyli wybuchu gazu w ukladzie dolotowym ale nawet jak nie ma przeplywomierza to moze rozsadzic filtr.
Krzychu
wichura1 - 09-07-2008, 13:12
Dobrze wnioskujesz. Kable przy LPG powinny być wymieniane co drugi komplet świec, lub gdy zaczynają świecić w ciemnościach.
krzychu - 09-07-2008, 14:21
Z tego co wiem swiecenie w ciemnosciach nie jest oznaka zuzycia poniewaz nie wiem czemu te kable maja dziwnie duza opornosc (ktos wie dlaczego?) i jak jest wilgotno potrafia sie ponoc pojawiac pradziki na zewnatrz przewodow nawet na nowych przewodach.
Krzychu
Hornet - 09-07-2008, 17:49
Kupiłem nowe kable, niestety JC (sprzedawca zapewniał że seiwa, mi się spieszyło i wyszło jak wyszło). Po przejechaniu ok. 250 km zajrzałem pod maskę po ciemku i świeciły.
Samochód jednak nie wykazywał, jak i nadal nie wykazuje żadnych oznak, że
coś jest nie tak.
Co do świecenia, to wydaje mi się że są to tzw wyładowania niezupełne.
Nie wiem jak to ma się do kabli samochodowych, ale w kablach energetycznych (tych produkowanych obecnie) to zjawisko jest powszechne, ale tam izolacja jest na to odporna.
Najważniejsze aby nie następowało przebicie do masy, bo wtedy nie ma iskry na świecy.
Dlatego też darowałem sobie robienie rabanu w sklepie, a następnym razem będę dokładnie patrzył co biorę.
PiotrekSL4 - 09-07-2008, 17:57
krzychu napisał/a: | Wnioskuje ze jak sie ma stare kable to sie ma kiepski zaplon mieszanki gazowo powietrznej i moze dojsc do cofki czyli wybuchu gazu w ukladzie dolotowym ale nawet jak nie ma przeplywomierza to moze rozsadzic filtr. |
Dobrze wnioskujesz. Także trzeba na czas wymieniać przewody i świece.
wichura1 napisał/a: | Kable przy LPG powinny być wymieniane co drugi komplet świec, lub gdy zaczynają świecić w ciemnościach. |
Dokładnie świece co 15 tyś a przewody co 30tys. Jednak warto wymieniać wcześniej, przed tym jak zaczną świecić.
Hornet napisał/a: | Kupiłem nowe kable, niestety JC (sprzedawca zapewniał że seiwa, mi się spieszyło i wyszło jak wyszło). Po przejechaniu ok. 250 km zajrzałem pod maskę po ciemku i świeciły. |
Ech te JC. No trudno. Ja też na takich jeździłem pierwsze 30 tys. Spisały sie dobrze. Jednak nie świeciły.
wichura1 - 09-07-2008, 21:43
U mnie oryginalne 14-to letnie nie świeciły, teraz mam oryginalne z Protona rocznik 98 i też nie świecą.
Hornet - 09-07-2008, 22:09
Dlatego przy najbliższej okazji dokonam zakupu odpowiednich (znaczy SEIWA), z tym że sie pozabezpieczam na wsze sposoby co do możliwości zwrotu itd., a kable obejrzę z 5 razy zanim zabiorę. Trza się uczyć na własnych błędach
Dla poszukujących kabli: do mnie pasował kable SEIWA o symbolu L35000, te z JC mają symbol L35000JC
Moje poprzednie kabelki pewnie też były z miśkiem od urodzenia, ale zaczęło nim szarpać i trzeba było zmienić. Na tych JC problem się nie pojawia, więc po zmianie będą w zapasie
Anonymous - 11-07-2008, 16:46
Moje poprzednie kabelki pewnie też były z miśkiem od urodzenia, ale zaczęło nim szarpać i trzeba było zmienić.
Rozumiem, że jeżeli moje auto szarpie na niskich biegach to może być to również spowodowane starymi kablami??
Hornet - 11-07-2008, 17:03
Niewykluczone. Warto zmienić i zobaczyć jaki będzie efekt.
rosomak1983 - 11-07-2008, 23:32
No ja tez miałem taki efekt ale tylko jakos tak czasem a teraz wymieniłem na razie świece. Zobaczymy co bedzie. Mam pytnie co do swiecenia tych kabli jak to moge zaobserwowac i o czym to swiadczy. Po drugie jak czy jak szarpie to nie warto najpierw przeczyscic kopułki albo wymienic palec????
|
|
|