To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] tuleje zawieszenia

ictus - 08-07-2008, 20:15
Temat postu: [ALL] tuleje zawieszenia
szykuje mi sie wymiana "gumek" w zawiasie bo wali z przodu i z tylu (jutro jade na diagnoze ktore tulejki, laczniki, koncowki itd dokladnie)
i teraz pytanie jakich firm zamienniki sa sprawdzone bo rozne rzeczy juz czytalem

Anonymous - 08-07-2008, 21:01

Gumy stabilizatora ori z serwisu przednie chyba po 22 zł sztuka tylne po 25.
łączniki przód yamamoto chyba po 40 pln
Wachacze wymieniaj w kpl.
PS
Zadzwoń do Malika (japaneze ) napewno dobrze Ci poradzi
:D

[ Dodano: 08-07-2008, 21:01 ]
Tylne łączniki stabilizatora pasują z Hyundaia czyli dobre ori

Anonymous - 08-07-2008, 21:07

Słuchaj jak bedziesz juz wiedzial ceny i wogole ktore gumy Ci poszly to napisz gdzie kupiles i ile zaplaciłeś bo ja też musze zaczac powoli robic zawieszenie! Pozdro!
Anonymous - 08-07-2008, 22:14

jak stuka z przodu non stop - nawet na niezbyt równym asfalcie to może być wina amorków. Ja u siebie w lancerze wymieniłem łączniki stabilizatora - nic, wymieniłem gumki na stabilizatorze - nic nie dało, wymieniłem jeden amortyzator (był padnięty) i przy okazji końcówkę drążka kierowniczego - i samochód jak nowy :-)
Anonymous - 09-07-2008, 15:56

U mnie stuka tylko na nierownosciach z przodu i zastanawiam sie ktore to moga byc gumy? Zastanawiam sie czy to nie sa te gorne poduszki na ktorych jest osadzony amor? Jak myslicie? One czesto padaja?
Hugo - 09-07-2008, 16:38

pw34 co już wymieniłeś w przednim zawieszeniu?
Miroslaw1305 - 09-07-2008, 18:40

Pw34 mocowanie górne amortyzatora sprawdza się czy stuka -jest uszkodzone-w następujący sposób -zdejmujesz osłonę nakrętki-oczywiście w komorze silnika, ruszasz samochodem na boki najlepiej jak to robi druga osoba a ty przykładasz delikatnie palec na styku nakrętki iobudowy .Jeśli jest luz będzie słychac lekki stukot i pod palcem wyczujesz luz boczny ..Niestety taka usterka zdarza się a samochodach ,starszych-liczy się ilośc przejechanych dziur .Jest to metal w połączeniu z gumą i wszystko morze się zdarzyc. Temat jest na pewno na forum i morzna poczytac.
Anonymous - 09-07-2008, 20:14

Po co zmyslac co jest do zrobienia.Najczesciej sa to drobne czesci jak tulejki stabilizatora,łaczniki i drazki kierownicze.Najlepiej jechac na diagnostyke i wszystko dokladnie powiedza.Unikniesz niepotrzebnych zakupów.
Ja mialem diagnostyke po znajomosci za darmo :)
Za drążek firmy 555 zapłacilem 60zl,a za tulejki to byly jakies smieszne ceny.Razem wyszlo około 120 zł(drązek,2 łaczniki,4 tulejki)

Hugo - 09-07-2008, 21:20

adamovicius napisał/a:
Najlepiej jechac na diagnostyke i wszystko dokladnie powiedza
A zdziwiłbyś się.
Anonymous - 09-07-2008, 21:33

No wiadomo ze fachowcy sa rozni.Mojego bąka wytrzepali w kazda strone na profesjonalnym podnosniku.Dostalem wydruk co mam zrobic i tyle.
Jezeli ktos szuka we Wrocławiu dobrej stacji diagnostycznej to polecam na ul.Kolejowej na terenie ZTS Poczty Polskiej.

Anonymous - 10-07-2008, 18:05

Ja jeszcze nic nie wymienialem w zawieszeniu. Mam colta od roku i od nie dawna pojawiaja sie jakies luzy. Bedzie trzeba to zrobic. A na diagnostyke nie wiem czy pojade bo pewnie wszystkie gumy beda kosztowac tyle co diagnoza. Jeszcze jedno pytanie, ktoś kiedys mi mowil ze gum w wachaczach w colcie sie nie wymienia tylko od razu caly wachacz. Jak jest naprawde? I jesli bym chcial wymienic wszystkie gumy w przednim zawieszeniu to ktore by to byly?
Anonymous - 10-07-2008, 19:03

pw34 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, ktoś kiedys mi mowil ze gum w wachaczach w colcie sie nie wymienia tylko od razu caly wachacz. Jak jest naprawde?
Nieprawda, a raczej nie do końca prawda. W katalogach nie występują mianowicie sworznie jako zamienniki i wielu sprzedawców (w tym ASO - ale to akurat zrozumiałe, bo producent wymiany sworzni nie przewiduje) będzie próbowało Ci sprzedać cały wahacz. Wprawny sprzedawca dobierze Ci jednak i sworzeń, i tuleje.
pw34 napisał/a:
I jesli bym chcial wymienic wszystkie gumy w przednim zawieszeniu to ktore by to byly?
Przede wszystkim diagnostyka! Trzeba sprawdzić, co konkretnie jest do wymiany. Musisz wiedzieć, że często używana część oryginalna jest dużo lepsza niż nowy zamiennik. Robiąc diagnostykę w swoim Colcie, trafiłem na porządnego specjalistę, który wręcz zabronił mi wymieniać tuleje w przednim zawieszeniu.
Hugo - 10-07-2008, 19:45

pw34, na początek wymiana gum drążka stabilizatora i łączników stabilizatora. Podejrzewam, że stuki znikną.
Anonymous - 10-07-2008, 19:52

Tak jest!Lepiej zaczac od drobnostek niz wymieniac cale zawieszenie.A pozatym powtorze to jeszcze raz.Diagnostyka!Jakies 50zł.
KaWu - 12-07-2008, 17:17

Powtórzę kolejny raz: tam gdzie robię roczny przegląd to diagnosta zaprasza do siebie cały rok. Bynajmniej tak mówi i raz kiedyś byłem sprawdzić właśnie zawieszenie i raz światła ustawić.
Nic to nie kosztuje-odparł-przegląd ma Pan na rok.
Tylko chwała dla takich stacji diagnostycznych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group