[96-02]Colt CJ0 - Stozkowy filtr powietrza...
Anonymous - 08-07-2008, 22:22 Temat postu: Stozkowy filtr powietrza... Witam wszystkich. ostatnio kupilem co colcika nowy stozkowy filtr powietrza no i po jego zalozeniu auto nie chodzi tak jak przed tem:(
nie wiem wiem dlaczego? moze dlatego ze dostaje zamolo powietrza czy co.
jak go zapalam to chodzi tak jak by mial zaraz zgasnąc bardzo niskie obroty ma i zapala sie ta pomaranczowa kontrolka od silnika.
prosze o POMOC
stanik - 08-07-2008, 23:22
a kupiłeś kompletny dolot dedykowany do tego modelu, czy po prostu zdjąłeś puszkę i założyłeś filtr i filtr zasysa gorące powietrze?. Generalnie kilku inżynierów przeliczyło cały układ zasilania że będzie puszka z filtrem i dla takiej opcji jest zestrojona elektronika. Teraz jak założyłeś filtr to powietrza może być za mało, może go być za dużo... no widać generalnie że elektronika wyczaiła jakieś nieprawidłowości. Może należy więc tę elektronikę poinformować o zmianach w układzie dolotowym?
Pozdrawiam
Anonymous - 08-07-2008, 23:32
szczerze mowiac to kupilem sam filtr myslalem ze to wystarczy ale teraz wiem ze chyba nie czyli musial bym zrobic jakas obudowe do tego filtra czy jak???
mkm - 08-07-2008, 23:52
Nie wiem czy Ci to pomoze, ale polecam temat: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8929 tak na poczatek...
maanius - 22-08-2008, 01:17
ja poruszam sie modelem 1.3 i dolot u mnie wyglada tak http://img246.imageshack....dscn0038nr4.jpg i jest ona wymierzony przez mechanika ktory zajmoje sie konstrukcja ukladow dolotowych
zasys powietrza z po za komory silnika i porzadny filtr to podstawa! pozniej odpowiednia rura...
piotras - 22-08-2008, 08:34
Krótkie pytanie -założyłeś filtr za przepływomierzem czy zdjąłeś wszystko i bezpośrednio na rurę go wcisnąłeś ?
Do colta 1,6 powinieneś mieć adapter/przejście z przepływki na stożek
Anonymous - 22-08-2008, 08:58
piotras napisał/a: | Krótkie pytanie -założyłeś filtr za przepływomierzem czy zdjąłeś wszystko i bezpośrednio na rurę go wcisnąłeś ? Do colta 1,6 powinieneś mieć adapter/przejście z przepływki na stożek | W 1,3 nie ma przepływomierza.
piotras - 22-08-2008, 09:02
Ale ma napisane że to 1,6
Anonymous - 22-08-2008, 09:08
piotras napisał/a: | Ale ma napisane że to 1,6 | Ach, to tyczyło się autoara wątku, a nie maanius. Już wszystko jasne. Pogrubię Twoją wypowiedź o adapterze - będzie wyraźniej.
Anonymous - 22-08-2008, 09:28
maanius napisał/a: | ja poruszam sie modelem 1.3 i dolot u mnie wyglada tak http://img246.imageshack....dscn0038nr4.jpg i jest ona wymierzony przez mechanika ktory zajmoje sie konstrukcja ukladow dolotowych
zasys powietrza z po za komory silnika i porzadny filtr to podstawa! pozniej odpowiednia rura... |
gorszego miejsca nie mozna znalezc na filtr, radze zmienic "mechanika"
stanik - 22-08-2008, 09:44
no wlasnie tez nie wiem czy pozycja nad kolektorem wydechowym (czyli chyba najcieplejsze miejsce w komorze silnika) to najlepszy pomysl, nawet mimo tego ze dochodzi tam rura z zimnym powietrzem.
Pozdrawiam
londolut - 22-08-2008, 11:31
Ja bym zamontował stożek inaczej niż maanius. Zostawił bym go za akumulatorem i zrobił wlot w masce. To powinno być jedne z najchłodniejszych miejsc podczas pracy rozgrzanego silnika. A rurę z dolotu odgrodził blachą lub owinął jakąś matą odporną na ciepło.
maanius - 23-08-2008, 00:02
rzecz tym ze kolektor wydechowy bedzie w krotce izolowany specjalnym bandarzem termoszczelny, wiec sadze ze miejsce jest dobre:) poza tym dla odpowiednio dlugiej rury jak jest potrzebna ciezko znalesc dobre ulozenie bez giecia jej po 600 razy... czekam na inne propozycje ulozenia w taki razie, wloty na masce odpadaj w przedbiegach
Kleju - 23-08-2008, 12:03
maanius napisał/a: | rzecz tym ze kolektor wydechowy bedzie w krotce izolowany specjalnym bandarzem termoszczelny, wiec sadze ze miejsce jest dobre:) poza tym dla odpowiednio dlugiej rury jak jest potrzebna ciezko znalesc dobre ulozenie bez giecia jej po 600 razy... czekam na inne propozycje ulozenia w taki razie, wloty na masce odpadaj w przedbiegach |
Pomijam watek ze takie doloty chciales sprzedawac na coltmanii... wciskajac to ludzim, nastepny szczegół dolot jest zrobiony z power rury od kibla (pcv w komorze silnika bomba )
http://www.coltmania.fora...tozek,3163.html
Chlopie to co zorbiles (twoj mechanik) tylko i wylacznie swiadczy o waszej niewiedzy!!! Jak mozna filtr umiescic niemal na kolektorze wydechowym ktory nagrzewa sie do okolo 700stopni Celcjusza!!! Temat powinnien sie nazywac "JAK NIE MONTOWAŻ DOLOTU"
Izolacją nazywasz ten kawalek tasmy aluminiowej przyklejonej na kolektor??? Bo bandazu tam nie widze... Wiesz kiedy by to "mogło" (choć watpie) miec jakis minimalny sens. JAkbyś mógł polożyc reke na kolektorze przy rozgrzanym silniku i wtedy mozesz stweirdzic ze to sie nie nagrzewa!!!
Myslalem ze w koncu zrozumiales, ale widze ze dalej na sile probujesz cos udowodnic. Chcesz jezdzij tak ALE NIE PROBUJ TEGO SPRZEDAWAC!!!
[ Dodano: 23-08-2008, 14:22 ]
Mati88 napisał/a: | szczerze mowiac to kupilem sam filtr myslalem ze to wystarczy ale teraz wiem ze chyba nie czyli musial bym zrobic jakas obudowe do tego filtra czy jak??? |
Zacznijmy moze od tego jaki to jest filtr stozkowy? Jesli jakis z allegro za 40zl to nie ma tematu. Jedynie co mozesz uzyskac przez zalozenie takiego stozka to duze prawdopodobienstwo uszkodzenia silnika.
Tak samo kwestia zamontowania stozka. NAjlepiej pokaz zdjecie. Bo nie bedziemy gdybac...
Po trzecie nic dziwnego ze silnik zamula. Po każdej ingerencji w dolot trzeba zresetowac kompa (o resecie byly inne watki) zeby dostosowal sie do nowych warunkow.
maanius - 23-08-2008, 21:39
qrde, kleju kiedy sie nauczysz czytac? nie ma bo bedzie (mowa o bnadarzu izolacyjnym) ... nie wiem czy ty moze po prostu omijasz nie wygodne Ci slowa czy jak? proponuje zrobic na coltmani i tutaj jakas sciepke dla Ciebie na okulary, albo od razu moze operacje, bo jak bedziesz mial nosic takie denka od jaboli, to jeszcze nos Ci pokrzywi, a tego bys my nie chcieli pozdrawiam i mam nadzieje ze nie jezdzisz skoro tak zle widzisz...
|
|
|