[XX-92]Lancer C6x i starsze - serce z eclipsa w lancerku problem z elektryką
Anonymous - 09-07-2008, 20:37 Temat postu: serce z eclipsa w lancerku problem z elektryką pytanie do mitsu elektryków. jestem w trakcie wkladania silnika 4g63 do lancerka i pojawil sie problem z elektryką jest pare roznic w wiazce silnika czy ma ktos moze jakeis szcegółowe dane schematy opisy poszczegolnych wtyczek czegos co pozwoli mi odpalic nowe serducho w lancerku kazda informacjia mile widziana:)
Hubeeert - 10-07-2008, 00:27
Jaki silnik był poprzednio?
BO jeżeli 4G15 albo 4G13 to jest to inna wiązka
W service manualu masz rozpisaną wiązkę do C53A non turbo - jest praktycznie identyczna
cy_cek i TOMASZ82 mają taki swap za sobą. Pytaj ich. Bartek wie szczegółowo jak to ma wyglądać. Robił dla cy_cek tego Lancera (jakieś poprawki czy cóś)
Anonymous - 10-07-2008, 09:33
bylo 4g15 jak ogladalem wiazki to roznia sie kilkoma
kabelkami
Bartek - 10-07-2008, 10:32
Podaj @ na którego wrzucić mogę schematy.
Generalnie wiązki są podobne - przeróbkę taką popełniłem u siebie - jeździła(by) do dziś, gdyby Wojtuś nie popsuł auta...... - podobne, znaczy pasują TYLKO przewody do wtryskiwaczy i Purge Control Valve......reszta - zapłon, sterowanie jałowymi obrotami, , sonda lambda,czujniki temperatury silnika, czujnik położenia wału i wałków ma inne długości przewodów i w większości inne wtyczki........
Podaj z czego masz wiązkę 4g63 - tu też występowały różnice
[ Dodano: 10-07-2008, 10:34 ]
PS. Cy_ckowy Lancer to C68, więc wiązki bez przeróbek,a wogóle to już był swapowany zanim do mnie trafił
Anonymous - 10-07-2008, 10:47
U mnie swap poczyniony był już w momencie zakupu. Kolega Bartek reanimował w 100% serce 4G63 do idealnego stanu ze 1000% skutkiem pozytywnym. Oczywiście nie obeszło się bez przygód )
U mnie problemów nie było z instalacją. W Lancerze GTI C68 wiązka silnika 4G67 jest identyczna jak do 4G63, ponieważ to te same silniki tylko tłoki i średnice cylindra inne. Jak na nie spojrzysz to są identyczne, różnią się znakami przy aparacie zapłonowym i numerem silnika. W momencie zakupu nie wiedziałem że mam 4G63, ponieważ jeszcze nie znałem się z tym. W mojej oryginalnej instalacji pasowało wszystko plug&play. Jedynie Bartek lekko modyfikował ECU oryginalne od GTI. Zmieniał EPROM i poprawiał jeden Pin z tego co pamiętam od sterowania wolnymi obrotami.
Tomasz82 wrzucał także ten silnik do swojego Colta C58 i też nie było żadnych problemów. Wszystko pasuje jakby było z tego miejsca.
Powodzenia w pracach
Jak coś to pytaj na PW. Może coś pomogę, mam jeszcze jakieś części zamienne.
Anonymous - 10-07-2008, 11:15
wiazka jest z eclipsa a email to dyzio007@autograf.pl
Bartek - 10-07-2008, 11:16
To wiem z nazwy tematu - który rocznik Eclipsa??
Anonymous - 10-07-2008, 11:54
92 silnik 6 bolt
Bartek - 10-07-2008, 12:13
Wkładasz razem ze skrzynią i półosiami, czy przekładasz koło zamachowe i zostawiasz od 1,5?
Anonymous - 10-07-2008, 12:31
skrzynia tez od eclipsa tylko jeszcze zobaczymy co z polosiamy bedzie
Bartek - 10-07-2008, 12:42
będą pasowały.....prawie..... Eclipse jest o 2 cm szerszy niż Lancer......musicie poszukać półosi od C58/C68, inaczej zamordujecie przeguby wewnętrzne (sprawdzone u Dominika)
Anonymous - 10-07-2008, 18:37
Bartek napisał/a: | inaczej zamordujecie przeguby wewnętrzne (sprawdzone u Dominika) |
sprawdzone jak najbardziej. Fajnie trzęsło.
Najlepiej jest włożyć skrzynię, półosie i koło zamachowe od C58 lub C68. Ja mam tak i jest super. Na tych za długich półosiach Eclipsowych to nie było to samo co teraz. Skrzynia Eclipse ma duże koło zamachowe a dużą flanszę skrzyni biegów. A koło i skrzynia od Lancera są mniejsze i z małą flanszą. Także na to się z Bartkiem natknęliśmy podczas prac.
A jeszcze jedna wtopa u mnie była, jak zmieniony był kompletny silnik ze skrzynią i półosiami. Jacyś magicy to na żywca pchali tam nie wiedzą nawet pewnie że to inny silnik. Wyglądał ta samo. Przy dźwigni zmiany biegów ucieli ogranicznik z tego co pamiętam od biegów 1-3-5. Pewnie nie wchodziły, że względu na inna skrzynię i ucieli to.
W momencie założenia oryginalnej skrzyni od GTI z Bartkiem o 5 rano pięknego słonecznego dnia nie udawało nam się wrzucić tych biegów. Trzeba było robić to delikatnie. Zmieniłem wajchę na oryginalną nie po kowalach i działa do dzisiaj.
Anonymous - 10-07-2008, 19:20
swap jeden wielki problem
Hubeeert - 10-07-2008, 19:51
dyzio007 napisał/a: | swap jeden wielki problem | nie. Paproki jeden wielki problem. SWAP jest prosty pod warunkiem, że zanim zaczniesz zastanowisz się co chcesz zrobić, sprawdzisz i zgromadzisz potrzebne części i wiesz co robisz.
Inaczej jest to pomyłka. I takie samochody potem kupujesz na części.
Bartek - 11-07-2008, 09:44
Hubeeert napisał/a: | i wiesz co robisz |
to jest podstawa...... zgromadzenie części wynika z tego.....
|
|
|